Τετάρτη 27 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
Τηλεόραση
Αντιδεοντολογική «πράξη» οι διαφημίσεις με δημοσιογράφους

Θέμα για τη συμμετοχή δημοσιογράφων σε διαφημίσεις τέθηκε από το Εποπτικό Οργανο του Κώδικα Επαγγελματικής Ηθικής και Κοινωνικής Ευθύνης της ΕΣΗΕΑ. Ως γνωστόν, ορισμένοι δημοσιογράφοι διαφημίζουν και διάφορα προϊόντα είτε απορρυπαντικά, είτε βιταμίνες κ.ά. Το Εποπτικό Οργανο της ΕΣΗΕΑ διαπίστωσε ότι το φαινόμενο στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ παίρνει έκταση και προκαλεί σύγχυση στην κοινή γνώμη.

Η ανακοίνωση του Εποπτικού Οργάνου Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ, αναφέρεται μεταξύ άλλων και σε άρθρα του Κώδικα Αρχών Δεοντολογίας, σύμφωνα με τα οποία ο δημοσιογράφος οφείλει να τηρεί το διακριτό της είδησης και της διαφήμισης και πως δεν πρέπει να δέχεται τη διαφημιστική χρήση του ονόματός του, της φωνής και της εικόνας του, παρά μόνο για κοινωφελείς σκοπούς.

Η εκμετάλλευση της δημοσιογραφικής ιδιότητας για εμπορικούς διαφημιστικούς σκοπούς, όπως τονίζει το Εποπτικό Οργανο της ΕΣΗΕΑ, αποτελεί αντιδεοντολογική πράξη. Συγχρόνως - σύμφωνα με την ανακοίνωση - το Εποπτικό Οργανο, προειδοποιεί τους δημοσιογράφους, μέλη και μη μέλη της ΕΣΗΕΑ, ότι οι σχετικές διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας, απαγορεύουν «ρητά» την επώνυμη συμμετοχή τους στη διαφήμιση. Οι δημοσιογράφοι που ενδεχομένως θα πιεστούν από τα ΜΜΕ στα οποία εργάζονται να εκφωνήσουν, να συντάξουν ή να παρουσιάσουν μια «οποιαδήποτε διαφήμιση επωνύμως» οφείλουν να καταγγείλουν το γεγονός στο ΔΣ της ΕΣΗΕΑ.

Το Εποπτικό Οργανο, ακόμα, συνιστά στους δημοσιογράφους που ήδη συμμετέχουν «επωνύμως κατά οποιονδήποτε τρόπο στην παρουσίαση διαφημιστικού υλικού, να διακόψουν οποιαδήποτε σχέση με αυτό το εκτός δημοσιογραφίας αντικείμενο». Για την τήρηση των αρχών δεοντολογίας αρμόδια είναι τα δύο Πειθαρχικά Συμβούλια της ΕΣΗΕΑ.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org