Σάββατο 23 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Στημένο παιχνίδι ακτοπλόων - κυβέρνησης

«Στημένο» παιχνίδι μεταξύ ακτοπλόων εφοπλιστών και υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας βρίσκεται αυτή την περίοδο σε πλήρη εξέλιξη, με σκοπό τον αποπροσανατολισμό των νησιωτών, επιβατών και συνολικά της κοινής γνώμης για τα δεινά που περικλείει ο νόμος - έκτρωμα για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αλλά και για να δοθεί άλλοθι στην κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να παραχωρήσει νέα σκανδαλώδη υπερπρονόμια στους εφοπλιστές. Η υπόθεση αυτή έχει ξεκινήσει από την περασμένη βδομάδα, όταν, αμέσως μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου στη Βουλή, οι εφοπλιστές ακτοπλόοι απείλησαν να υποστείλουν την ελληνική σημαία από τα πλοία τους. Ακολούθησε απάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσή, την περασμένη Τετάρτη 20 του μήνα, ο οποίος στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου δήλωσε ότι «δε λαμβάνει υπόψη του τέτοιους εκβιασμούς» και μίλησε για «καπρίτσια» και «αλαζονεία»... Χτες η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) επανήλθε...

Σε δελτίο Τύπου της, ανάμεσα στα περί «λεκτικών παροξυσμών» και «απαξιωτικών χαρακτηρισμών, που δε συνάδουν με το θεσμικό ρόλο του στα πλαίσια της συντεταγμένης πολιτείας», που αναφέρει για τον Χρ. Παπουτσή, σημειώνει για το νέο νόμο: «Βρίθει κρατικού παρεμβατισμού και αναχρονιστικών διατάξεων». Ακόμα ότι φέρνει «αποτελμάτωση και οπισθοδρόμηση», ενώ «εκσυγχρονισμό» αποτελούν οι προτάσεις της ΕΕΑ και οι διατάξεις του κοινοτικού κανονισμού 3577/92 που αίρει το καμποτάζ.

Η αλήθεια, βέβαια, είναι η εξής: Κατ' αρχήν, ο νέος νόμος ψηφίστηκε για να εναρμονίσει την ελληνική νομοθεσία με τον κανονισμό 3577/92, ο οποίος παραδίδει τις ελληνικές θάλασσες στις ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου, με ό,τι αυτό σημαίνει για την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα. Επίσης ο νόμος συντάχθηκε με βάση ακριβώς τις προτάσεις της ΕΕΑ, οι οποίες πηγάζουν από τον κοινοτικό κανονισμό. Τέλος, ο νόμος, αφήνοντας ρευστά πολλά σημεία που αφορούν την εξέλιξη της «απελευθέρωσης», δίνει το περιθώριο στους εφοπλιστές να θέσουν και άλλες αξιώσεις. Αξίζει ακόμα να σημειώσουμε ότι η Κοινοτική επίτροπος στα θέματα Μεταφορών Λογιόλα ντε Παλάτσιο, όταν ψηφίστηκε ο νόμος στη Βουλή, έστειλε επιστολή συγχαρητηρίων, στην οποία μάλιστα χαρακτηρίζει το νέο σύστημα των θαλάσσιων ενδομεταφορών της Ελλάδας ως ...«πρωτοποριακό» για όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Επανέρχονται με ωμούς εκβιασμούς (2010-11-04 00:00:00.0)
Στους καταπέλτες για τα δεδουλευμένα (2008-12-05 00:00:00.0)
Ζητούν τα πάντα για την κερδοφορία τους (2008-09-25 00:00:00.0)
Μπλόκο στο νέο θεσμικό πλαίσιο (2001-02-16 00:00:00.0)
Παράδοση άνευ όρων (2000-07-21 00:00:00.0)
Εντείνεται ο ανταγωνισμός (1999-07-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ