Τρίτη 12 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Εξαρση της κερδοσκοπίας ελέω «ανταγωνισμού»

Αποκλίσεις τιμών μέχρι και 87% σε μια σειρά προϊόντων, καθώς και μεταβολές τιμών που φτάνουν και το 29% σε 12 μήνες διαπιστώνει το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), που καταγγέλλει ότι ο περιβόητος «ανταγωνισμός» τελικά είναι ένα μέσο για την παραπλάνηση των καταναλωτών και το χτύπημα των μικρών επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με το ΙΝΚΑ από σχετική έρευνα που διενήργησε και δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα, προέκυψε:

  • Mηδενική, σχεδόν, απόκλιση τιμών σε περίπου 50 κατηγορίες προϊόντων.
  • Aπόκλιση της τάξης του 0,3% - 3,7% σε άλλες 100 κατηγορίες.
  • Aπόκλιση τιμών μέχρι 11% σε ακόμα 200 κατηγορίες προϊόντων.

Οι διαφορές τιμών υπερβαίνουν το 55% από κατάστημα σε κατάστημα και το 87% από πόλη σε πόλη.

Οπως σημειώνει το ΙΝΚΑ, στην πραγματικότητα στην αγορά επικρατεί πλήρης αδιαφάνεια τιμών που καλλιεργείται από την υπερπληροφόρηση, την παραπλανητική διαφήμιση, τους κρυφούς όρους και επιβαρύνσεις και την ασάφεια για τον αριθμό και το ύψος των δόσεων σε σχέση με την τελική τιμή. Τα φαινόμενα αυτά παρατηρούνται πιο έντονα, πέρα από τα τρόφιμα, σε προϊόντα όπως καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής, στις λευκές οικιακές συσκευές, σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, παιχνίδια, στα αυτοκίνητα, στην κινητή τηλεφωνία, στις ασφάλειες και στα καύσιμα.

Επιπλέον, το Ινστιτούτο Καταναλωτών υπογραμμίζει ότι οι εργαζόμενοι οικογενειάρχες προκειμένου να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες - εν πολλοίς πλασματικές - καταναλωτικές ανάγκες οδηγούνται στο δανεισμό και στην υπερχρέωση. Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά, τον Απρίλη του 2001 τα καταναλωτικά δάνεια παρουσιάζουν αύξηση κατά 51,7% σε σχέση με τον Απρίλη του 2000.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ