Κυριακή 14 Σεπτέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ
Νέα πεδία κερδοφόρας δράσης για τα μονοπώλια

Συνεχίζεται την ερχόμενη Τετάρτη, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η συζήτηση για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής», το οποίο εξασφαλίζει ελευθερία δράσης και υποδομές (αποθηκευτικούς χώρους, λιμάνια, σιδηροδρομικά δίκτυα κλπ.) στους μονοπωλιακούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας («logistics»), δηλαδή στη μεταφορά, αποθήκευση και διανομή εμπορευμάτων. Παράλληλα, αποτυπώνει την επιδίωξη της αστικής τάξης για ανάδειξη της Ελλάδας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης, στο πλαίσιο και της επιδίωξης για γεωστρατηγική της αναβάθμιση και τη δημιουργία πεδίων ενίσχυσης της μονοπωλιακής δράσης.

Προβλέπει, στο πρώτο κεφάλαιο, τη δημιουργία προσωρινών κέντρων αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων εντός και περιμετρικά στους οικιστικούς ιστούς, σε συνεννόηση με την Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ). Ακόμα, τη δημιουργία «ειδικών εγκαταστάσεων προσωρινής αποθήκευσης, ενοποίησης και αποομαδοποίησης φορτίων και φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων και στάθμευσης φορτηγών αυτοκινήτων σε περιοχές των δήμων, προκειμένου να επιτευχθεί η συγκεκριμένη μεταφορά και εκφόρτωση». Οσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις σημειώνεται ότι θα γίνουν ...«μελέτες» για να είναι «οι ελάχιστες δυνατές».

Στο δεύτερο κεφάλαιο, προβλέπει την ανάπτυξη μεγάλων εμπορευματικών - διαμετακομιστικών κέντρων, τα οποία ονομάζονται «Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας» και, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που θέτει, δεν μπορεί να είναι μικρότερα των 500 στρεμμάτων (εξετάζεται το ενδεχόμενο να είναι τελικά 250 στρέμματα) και να «εξασφαλίζεται υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά», δηλαδή να είναι στην υπηρεσία των μονοπωλίων λιμάνια, σιδηρόδρομοι κ.ά.

Καθορίζει δύο τέτοια «Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας» το ένα στο Θριάσιο και το δεύτερο στη Θεσσαλονίκη, στο πρώην «στρατόπεδο Γκόνου», επειδή συνδέονται με τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, ενώ η αδειοδότηση των επιχειρήσεων που θα εγκατασταθούν εκεί θα είναι με τις διαδικασίες «fast track».

Εργασιακά γκέτο

Το νομοσχέδιο έχει συνταχθεί με βάση τις προτάσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας, ενώ συνέβαλαν στη διαμόρφωσή του ο ΣΕΒ και άλλες ενώσεις επιχειρηματιών. Αυτό επιβεβαιώθηκε προχτές από τους ίδιους στην κοινοβουλευτική επιτροπή, κατά τη διάρκεια της ακρόασης φορέων.

Ηταν χαρακτηριστική η τοποθέτηση του Χ. Κυριαζή, προέδρου της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΕΒ, στη συνεδρίαση της Επιτροπής κατά την ακρόαση φορέων, ο οποίος χαιρέτισε το νομοσχέδιο, το οποίο, όπως είπε, είναι αποτέλεσμα «συνεργασίας ιδιωτών και δημοσίου» και αναφέροντας ξεκάθαρα ότι είναι ενταγμένο στους σχεδιασμούς της άρχουσας τάξης, τόνισε ότι «το νομοσχέδιο αυτό πρέπει να το δούμε σαν ένα κομμάτι μικρό αλλά πάρα πολύ σημαντικό στο ευρύτερο παζλ του ευρύτερου εθνικού σχεδιασμού» και απαίτησε «το νομοσχέδιο να προχωρήσει και να γίνουν, όμως, παράλληλα όλα τα άλλα που προβλέπονται στο εθνικό σχέδιο, για να μπορέσει και το νομοσχέδιο να έχει την επίπτωσή του».

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρ. Κατσώτης, ξεκαθάρισε ότι καταψηφίσει το νομοσχέδιο και πρόσθεσε ότι «υπηρετεί την κεντρική επιλογή της αστικής τάξης της χώρας μας για την υλοποίηση του στόχου της, που είναι η Ελλάδα να γίνει ενεργειακός και διαμετακομιστικός κόμβος, παίρνοντας υπόψη του και τους σχεδιασμούς για τα διευρωπαϊκά δίκτυα» και «παραχωρεί στους μονοπωλιακούς ομίλους, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, γη και υποδομές και ό,τι άλλο απαιτηθεί». Χώροι που, εκτός των άλλων, θα είναι και απέραντα εργασιακά γκέτο στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, ενώ θα συντριβούν οι αυτοαπασχολούμενοι και μικροί επαγγελματίες, όπως οι μικροϊδιοκτήτες φορτηγών διανομής εμπορευμάτων.

«Εμείς λέμε», σημείωσε, «ότι αν δεν είναι αποκλειστικά, για παράδειγμα, να είναι κρατικά τα λιμάνια, αεροδρόμια, οι σιδηρόδρομοι, το οδικό δίκτυο και υποδομές της Εφοδιαστικής, τότε όλα αυτά θα υπηρετούν την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων και, βέβαια, όχι τις λαϊκές ανάγκες.

Η Εφοδιαστική στα χέρια του κεφαλαίου, με τους ανταγωνισμούς τους, με ιδιωτικές υποδομές που είναι αναγκαίες για την ανάπτυξή τους, είναι σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων, ξεκινώντας από την ποιότητα, τις τιμές και ό,τι άλλο συνθέτει την ικανοποίηση των αναγκών του λαού».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ