Τρίτη 17 Ιούνη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Πυροτεχνήματα με τις αυξομειώσεις στα εισιτήρια

Την ονομαστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες από 1η Σεπτέμβρη και παράλληλα τη μείωση της χρονικής τους διάρκειας, ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοΐδης, στο πλαίσιο του γενικότερου σχεδιασμού αναμόρφωσης του δικτύου, που περιλαμβάνει ενίσχυση της εμπλοκής ιδιωτών μέσω του «ηλεκτρονικού εισιτήριου» και αύξηση των εσόδων από την αντίστοιχη αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα τιμή του εισιτηρίου θα είναι στα 1,20 ευρώ από 1,40 που είναι σήμερα και θα ισχύει για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όμως παράλληλα θα μειωθεί η χρονική του διάρκεια από 90 λεπτά που είναι σήμερα στα 70 λεπτά. Την ίδια στιγμή, όμως, θα υπάρξει σημαντική αύξηση για όσους χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς η κάρτα για τα μέσα αυτά, που σήμερα κοστίζει 20 ευρώ, καταργείται και αντικαθίσταται από τη νέα ενιαία κάρτα αξίας 30 ευρώ.

Να σημειώσουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων με τα ΜΜΕ της πρωτεύουσας διεξάγονται μέσω λεωφορείων και τρόλεϊ, 1,23 εκατ. επιβιβάσεις τη μέρα για τα λεωφορεία και 242.000 με τα τρόλεϊ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ. Αντίστοιχα, στο μετρό φτάνουν τις 668.000, στον ηλεκτρικό 310.000 και το τραμ 50.000.

Επίσης, ανακοινώθηκε η ένταση των ελέγχων για τον περιορισμό της «εισιτηριοδιαφυγής» γενικά, ενώ από τις αρχές Σεπτέμβρη θα τοποθετηθούν περιστρεφόμενες μπάρες στην πόρτα εισόδου των λεωφορείων που πλέον η επιβίβαση θα γίνεται μόνο από την πόρτα του οδηγού. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προσδοκά ότι με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου περίπου σε δυο χρόνια, θα μειωθεί περαιτέρω η λεγόμενη λαθρεπιβίβαση.

Υπενθυμίζουμε ότι προσωρινός ανάδοχος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο - έργο συνολικού ύψους 94 εκατ. ευρώ έχει οριστεί η κοινοπραξία «Τέρνα Ενεργειακή-LG CNS», ενώ τις επόμενες μέρες αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για το έργο ύψους 19 εκατ. ευρώ της «τηλεματικής», που έχει αναλάβει η κοινοπραξία «Intrasoft International - Intrakat». Και τα δύο αυτά έργα θα πραγματοποιηθούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και θα χρηματοδοτηθούν και από κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Να θυμίσουμε, πάντως, ότι μέχρι το 2008 τα εισιτήρια σε λεωφορεία και τρόλεϊ κόστιζαν 0,5 ευρώ, στον ηλεκτρικό 0,7 ευρώ και στο μετρό 0,8 ευρώ, δηλαδή ακόμη και μετά τις «μειώσεις» που ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών τα εισιτήρια τον Σεπτέμβρη θα είναι ακριβότερα κατά 140%, 71% και 50%, αντίστοιχα σε σχέση με μία εξαετία πριν, όταν το εισόδημα των εργαζομένων ήταν περίπου 35% υψηλότερο, ενώ η ανεργία δε βρισκόταν στα σημερινά τραγικά επίπεδα.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ