Παρασκευή 13 Ιούνη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΑΛΛΙΑ
Απεργούν οι σιδηροδρομικοί

Σε απεργία προχωρούν και οι εργαζόμενοι της Air France, αντιδρώντας στο «πλάνο ανάπτυξης» που προωθεί η εργοδοσία

ΠΑΡΙΣΙ.--

Σε απεργιακές κινητοποιήσεις βρίσκονται οι εργαζόμενοι στους δημόσιους σιδηρόδρομους της Γαλλίας (Societe Nationale des Chemins de Fer - SNCF), αντιδρώντας στη μεταρρύθμιση που πρόκειται να συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή και στο όνομα της ρύθμισης του χρέους της εταιρείας, στοχοποιεί τα δικαιώματά τους.

Η απεργία ξεκίνησε σε πολλές περιοχές από τις 10 του Ιούνη και κατά περιοχές τα συνδικάτα αποφασίζουν τη συνέχισή της.

Σύμφωνα με το κυβερνητικό νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα, θα ενιαιοποιηθούν σε μια εταιρεία η SNCF και το εργοστάσιο Reseau Ferre de rance (RFF - το οποίο είναι αρμόδιο για την κατασκευή, επισκευή και ανακαίνιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας), τα οποία πριν χρόνια είχαν «σπάσει». Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι έτσι θα «εξυγιανθούν» οι δημόσιοι σιδηρόδρομοι και θα μπορέσει να «ελέγξει» το χρέος τους, που σύμφωνα με γαλλικά ΜΜΕ φτάνει τα 44 δισ. ευρώ.

Το επιχείρημα της «εξυγίανσης» είναι βεβαίως αυτό με το οποίο σχεδιάζονται και εφαρμόζονται αντεργατικές αλλαγές σε μια σειρά «δημόσιες» εταιρείες σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με τις κεντρικές κατευθύνσεις που συνδιαμορφώνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις στις Βρυξέλλες. Οι εργαζόμενοι του κλάδου αντιδρούν σε μια σειρά κινδύνους που δρομολογούνται, όπως η συρρίκνωση των οικογενειακών τους επιδομάτων. Επιπλέον, η μείωση του προσωπικού, η εισβολή εργολαβικών εταιρειών που θα μειώσουν το «εργατικό κόστος», αλλά και το πετσόκομμα μισθών και άλλων δικαιωμάτων είναι συνέπειες που ανοίγει η μεταρρύθμιση στο όνομα της «εξυγίανσης».

Χτες, πάντως, αναμενόταν να τοποθετηθεί για το νομοσχέδιο και η CGT, ενώ συνεχίζονταν οι διαπραγματεύσεις των συνδικάτων και του υπουργού Μεταφορών Φρεντερίκ Κιουβιλιέρ.

Απεργία και στην Air France

Απεργία σχεδιάζουν για την Κυριακή 15 Ιούνη και οι εργαζόμενοι της Air France στο αεροδρόμιο Charles de Gaul, με απόφαση των συνδικάτων FO, Sud Aerien και CAT. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στο «πλάνο ανάπτυξης» της εργοδοσίας «Transform 2015», που στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας» μεθοδεύει απολύσεις και καταργήσεις δικαιωμάτων. «Το πλάνο συνδυάζει "οικειοθελείς αποχωρήσεις" και μείωση κόστους», τόνιζε πρόσφατα σε συνέντευξη Τύπου ηγετικό στέλεχος της εταιρείας, συμπληρώνοντας ότι εφόσον αυτό πετύχει, οι εργαζόμενοι θα ανακτήσουν δικαιώματα που αφαιρέθηκαν. Το Μάη, η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι επιδιώκει μεταξύ άλλων κατάργηση 8.000 θέσεων μέσα στην επόμενη τριετία, διακηρύσσοντας ότι «η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας είναι βασικός στόχος. Πρέπει να συνεχίσουμε τις προσπάθειες».

Η επίθεση που δέχονται και οι Γάλλοι εργαζόμενοι στις Μεταφορές βεβαιώνουν ότι η αντεργατική επίθεση κλιμακώνεται ενιαία σε όλη την Ευρώπη. Η επιτάχυνση και ολοκλήρωση των ιδιωτικοποιήσεων σε κάθε χώρα επιβάλλεται από την ανάγκη του κεφαλαίου να βρεθεί διέξοδος για τα συσσωρευμένα κεφάλαια αλλά και για να περιοριστούν κι άλλο οι «δημόσιες δαπάνες», ώστε τα κρατικά ταμεία να μπορούν να διαθέτουν ακόμα περισσότερα δισεκατομμύρια προς όφελος των πολυεθνικών.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ