Πέμπτη 15 Μάη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΑΓΙΟΑΝΤΕ
Ο σωσίας

Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί πρώτο υλικό το ομότιτλο, σύντομο, κατηφές, διήγημα του Ντοστογιέφσκι και στήνει μια δαιμόνια, σουρεαλιστική, καφκική, μαύρη κωμωδία, λιγόλογη αλλά με το κωμικοτραγικό και το μονότονο, να τονίζονται σε μια κορεσμένη χρωματική κλίμακα, που κάπου αναδίδει μια υπόκωφη γοητεία... Ο Ντοστογιέφσκι είθισται να συνδέεται με δύσπεπτο ψυχολογικό ρεαλισμό, η ταινία όμως διαφέρει από το πρωτογενές κείμενο, λόγω της διακριτής στιλιστικής και δραματουργικής φωνής του Αγιοάντε, με σύμπτωμα εμμονής σε φωτογενή, παλαιά αντικείμενα, με προσοχή στις λεπτομέρειες και με ειδημοσύνη στην αποτύπωση του κεραυνοβόλου έρωτα...

Κοινωνικά ανάπηρος, εσωστρεφής και νευρωτικός ο Σάιμον συναντά και ερωτεύεται πάραυτα την κοπέλα του φωτοτυπικού, τη Χάνα. Την παρατηρεί από μακριά γιατί η γλώσσα του δένεται κόμπος όταν βρίσκεται κοντά της, σε ακτίνα ενός μέτρου. Στην εταιρεία προσλαμβάνεται ο Τζέιμς, ολόιδιος ο Σάιμον, σαν δίδυμός του. Αυτός διαθέτει ευφράδεια και αυτοπεποίθηση. Η «φαύλη» αυτή έκδοσή του αρχίζει να εξοντώνει την ύπαρξη του Σάιμον και να επιδεινώνει τη θλίψη του. Κανείς πια δεν τον βλέπει, δεν τον ακούει, δεν τον αγγίζει, σε λίγο εξαναγκάζεται ακόμα και να απολογείται για το ότι είναι, αυτός που είναι.

Παίζουν: Τζέσι Αϊζενμπεργκ, Μία Βασικόφσκα, Νόα Τέϊλορ, κ.ά.

Παραγωγή: Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ (2013)


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ