Μέσα στις εκλογές διεξάγεται το «Ταινιόραμα» του Αστυ, του σινεφίλ υπόγειου της πλατείας Κοραή, ένας μαραθώνιος καλού, κλασικού και διαχρονικού σινεμά που εγκαινίασε πριν είκοσι χρόνια ο ιδιοκτήτης του κινηματογράφου Αντώνης Στεργιάκης και συνεχίζουν ευλαβικά οι γιοι του, προβάλλοντας, στην ψηφιακή εποχή, το 99% των ταινιών του «θεσμού» σε κόπιες 35 μμ. Η γιορτή του φιλμ αρχίζει απόψε και θα διαρκέσει έως τις 9 Ιούλη, 2 ολόκληρους μήνες, 8 βδομάδες, 56 μέρες. Θα προβληθούν 168 ταινίες σε επανέκδοση, 3 ταινίες κάθε μέρα, με σταθερές ώρες προβολής, 18.00, 20.00 και 22.00 σε καθημερινό πλαίσιο επιλεγμένης, θεματικής ενότητας. Ετσι σήμερα, Πέμπτη 15/5 η βραδιά είναι αφιερωμένη στον «μέγα Ντέιβιντ Λιντς» με τις ταινίες - με σειρά προβολής: «Χαμένη Λεωφόρος» (1997), «Ατίθαση Καρδιά» (1990) και «Ο Ανθρωπος Ελέφαντας» (1980). Αύριο Παρασκευή 16/5 με θέμα «Ο Σαίξπηρ είπε...», προβάλλονται, ο σπάνιος «Οθέλλος» (1952) και «Οι καμπάνες του Μεσονυχτίου» (1965) αμφότερες σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Ορσον Γουέλς και «Τίτος» (1999) σε σκηνοθεσία της Τζούλι Τέιμορ. Το Σάββατο 17/5 είναι αφιερωμένο στην Μελίνα. Προβάλλονται «Τοπ Καπί» (1964), «Φαίδρα» (1962) και «Ποτέ Την Κυριακή», όλες σκηνοθετημένες από τον Ζυλ Ντασσέν. Ανήμερα των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, την Κυριακή 18 Μάη, βρήκαν οι Στεργιάκηδες να βάλουν τα καλύτερα... (Εσείς βέβαια θα έχετε ήδη ψηφίσει ... ΚΚΕ παντού...). Το θέμα «σουρεαλισμός και φαντασία» υπηρετούν τα αριστουργήματα «Πέρσι στο Μαρίενμπαντ» (1961) του Αλέν Ρενέ, το εξαίρετο θρίλερ μεταφυσικού παροξυσμού «Μετά τα Μεσάνυχτα» (1973) σε σκηνοθεσία του Νίκολας Ρεγκ και το μεγάλο αριστούργημα του Ρόι Αντερσον «Τραγούδια από τον 2ο Οροφο» (2000) ταινία που αποδομεί και αποκαλύπτει την ουσία της κοινωνικής πραγματικότητας για τα φτωχά εργατικά και μικροαστικά στρώματα, αυτού που πλασάρεται και πωλείται διεθνώς ως σουηδικός παράδεισος...
Η Δευτέρα 19/5, είναι αφιερωμένη στον «Φρανσουά Τρυφό». «Παράνομο Κρεβάτι» (1970), «Δυο Αγγλίδες στην Ευρώπη» (1971) και «Η Γυναίκα της Διπλανής Πόρτας» (1981). Η Τρίτη 20/5 περιλαμβάνει «αφιέρωμα στον Φασμπίντερ» με τις ταινίες «Ο Φόβος τρώει τα Σωθικά» (1974), «Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» (1972) και «Καβγατζής» (1982). Τέλος η Τετάρτη 21 Μάη αφιερώνεται στον αγαπημένο Αντονιόνι που αποδομεί εκ των έσω την αστική τάξη και το αξιακό της σύστημα. «Η Νύχτα» (1961), «Η Κυρία χωρίς Καμέλιες» (1953) και «Κόκκινη Ερημος» (1964)... Κάθε μέρα, 3 διαφορετικές ταινίες, με ένα εισιτήριο 6 ευρώ. Επίσης, κάρτα διαρκείας και για τις 8 εβδομάδες προβολών κόστους 40 ευρώ.
Πρεμιέρα απόψε για τον «Godzilla» (2014), αμερικάνικη παραγωγή που κυκλοφορεί και σε τρισδιάστατη βερσιόν, σε σκηνοθεσία Γκάρεθ Εντουαρντς, με τους Ελίζαμπεθ Ολσεν, Ζυλιέτ Μπινός, Μπράιαν Κράνστον κ.ά. Στη νέα αμερικάνικη εκδοχή της γιαπωνέζικης παραδοσιακής σειράς τρόμου, ο Godzilla μετατρέπεται σε αντιήρωα κι όχι σε τρομερή απειλή για την ανθρωπότητα. Η δομή της ταινίας παραπέμπει στο «Περιμένοντας τον Γκοντό», ακριβώς σαν τον Γκοντό ο πανταχού παρών στο φόντο Godzilla δεν εμφανίζεται παρά μια ώρα από την έναρξη του φιλμ. Τα θαμπά ηχητικά εφέ και οι χαμηλές λήψεις αποδίδουν κατά την είσοδο του κολοσσού το τεράστιο μέγεθός του καθώς και το μέγεθος της καταστροφής όπως αυτός κινείται αργόσυρτα ανάμεσα στους ουρανοξύστες της μεγαλούπολης, συντρίβοντας ό,τι βρεθεί στο διάβα του και κάνοντας την αίθουσα να σείεται. Το καϊτζού (τέρας στα γιαπωνέζικα) ουσιαστικά κρατά το δεύτερο ρόλο, παίζει το δεύτερο βιολί στα άλλα γιγάντια τέρατα μιας ταινίας που σφύζει από μονοδιάστατους, ανθρώπινους χαρακτήρες σε ένα σενάριο επίπεδο και γεμάτο κλισέ. Στις καλύτερες στιγμές του το «Godzilla» είναι δυνατό κι ελκυστικό αλλά μόλις αρχίσουν οι σκηνές διαλόγων με ανθρώπινα όντα, όλη η μαγεία χάνεται...