ΚΟΥΑΛΑ ΛΟΥΜΠΟΥΡ - ΠΕΡΘ.--
Με νέα «σενάρια» να κάνουν την εμφάνισή τους συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του «Μπόινγκ 777» των «Μαλαισιανών Αερογραμμών», που αναφέρθηκε ότι «χάθηκε» από τα ραντάρ στις 8 Μάρτη του 2014.
Χτες, ο επικεφαλής των ερευνών Αυστραλός Ανγκους Χιούστον δήλωσε ότι επρόκειτο να ξεκινήσει να επιχειρεί το υποβρύχιο ρομπότ Bluefin - 21, αφού τα ηχητικά σήματα που δήλωσαν οι ερευνητικές ομάδες ότι εντόπισαν, δεν τις βοήθησαν να βρουν το μαύρο κουτί. Το ρομπότ ζυγίζει 750 κιλά και μπορεί να μείνει σε βάθος 4.500 μέτρων μέχρι και 20 ώρες. Χτες, αναφέρθηκε ότι εντοπίστηκαν κηλίδες καυσίμων στην περιοχή των ερευνών αλλά ο Χιούστον τόνισε πως παρότι εντοπίστηκε κηλίδα καυσίμων κοντά στη ζώνη των ερευνών, είναι σχεδόν απίθανο να βρεθούν στην περιοχή επιπλέοντα συντρίμμια του αεροσκάφους.
Το Σαββατοκύριακο, δημοσιεύματα μαλαισιανών εφημερίδων επικαλέστηκαν πηγές σύμφωνα με τις οποίες, αφού το σκάφος έκανε στροφή 180 μοιρών, ανιχνεύτηκε κλήση που - όπως διαπίστωσαν ερευνητές - προερχόταν από το τηλέφωνο του 27χρονου συγκυβερνήτη Φαρίκ Αμπντούλ Ραχμάν της πτήσης. Ο υπουργός Μεταφορών και Αμυνας Χισαμουντίν Χουσεΐν το διέψευσε, δηλώνοντας ότι αν είχε γίνει κάτι τέτοιο θα το ήξεραν νωρίτερα.
Αλλη τοπική εφημερίδα επικαλέστηκε πρώην πράκτορες των ρωσικών μυστικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τους οποίους αεροπειρατές κατέλαβαν το σκάφος και το έχουν οδηγήσει στο Αφγανιστάν.
Στο μεταξύ, χτες, ο Χισαμουντίν δήλωσε ότι η Μαλαισία πρέπει να αναβαθμίσει το σύστημα άμυνάς της ώστε να ενισχύσει τις συνθήκες ασφάλειας, καθώς στο πλαίσιο των ερευνών για το «Μπόινγκ 777» δημοσιοποιήθηκαν στοιχεία από τα στρατιωτικά ραντάρ. «Η κατάσταση τώρα απαιτεί να επανεξετάσουμε τις ανάγκες μας στο μέλλον και, ειδικά ως μέλος της ομάδας της ASEAN (σ.σ. Ενωση χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας)», τόνισε.