Τετάρτη 25 Δεκέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΑΤΡΑΣ
Σε ρότα βαθιά αντιλαϊκή και αντιδραστική

Στην υλοποίηση της αντεργατικής, βαθιά αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης και μέσα από την Τοπική Διοίκηση επιδίδεται συστηματικά και με πρόγραμμα, η δημοτική αρχή της Πάτρας (αποτελούμενη από στελέχη της ΝΔ, δήμαρχο «αντάρτη» του ΠΑΣΟΚ που υποστηρίχτηκε επισήμως προεκλογικά και από ΔΗΜΑΡ/ΣΥΡΙΖΑ).

Δεν ικανοποιεί βασικές λαϊκές ανάγκες με το επιχείρημα ότι έχουν περιοριστεί τα οικονομικά του Δήμου, υλοποιεί τους υφιστάμενους αντιλαϊκούς νόμους, γιατί όπως λέει δε θέλει να παρανομεί. Περιορίζει την όποια κριτική της προς την κυβέρνηση, στα λόγια. Θεωρεί τις αντιδραστικές αλλαγές του «Καλλικράτη» δεδομένες, ενώ τηρεί εχθρική στάση απέναντι στις διεκδικήσεις των εργαζομένων.

Ο δήμαρχος Πατρέων Γιάννης Δημαράς μαζί με τους Αθηναίων Γιώργο Καμίνη, Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, Βόλου Πάνο Σκοτινιώτη και Ιωαννιτών Φίλιππο Φίλιο, έχουν στήσει την περιλάλητη «πρωτοβουλία των πέντε» που στοχεύουν σε μια τοπική διοίκηση ακόμα αντιδραστικότερη και αντιλαϊκή. Αυτοπροβαλλόμενοι ως «ανεξάρτητο», «ακομμάτιστοι», «αριστεροί», «δημοκράτες» ή «αντιφασίστες» (για να υφαρπάξουν την ψήφο του λαού) διεκδικούν παραπέρα αρμοδιότητες, αποδεχόμενοι όμως τις συνεχείς δραστικές περικοπές στην κρατική επιχορήγηση προς τους δήμους. Η «οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια» που ζητούν σημαίνει δυνατότητα να επιβάλλουν και να διαχειρίζονται μόνοι τους νέους φόρους, τέλη, παράβολα, πρόστιμα, πρόσθετη φορομπηξία σε βάρος του λαού.

Μέσα από μια ακτινογραφία όσων συμβαίνουν στο δήμο Πατρέων, αναδεικνύονται οι βαθιά αντιλαϊκοί προσανατολισμοί της παρούσας δημοτικής αρχής όπως και όσων την αντιπολιτεύονται στα λόγια, επιδιώκοντας εάν εκλεγούν να ακολουθήσουν τις ίδιες κατευθύνσεις.

Η κατάσταση με την προσχολική αγωγή είναι άσχημη. Στους 14 παιδικούς σταθμούς του δήμου δεν έχει γίνει στατικός έλεγχος, τα κτίσματα είναι παλαιότητας τουλάχιστον 20ετίας, ενώ υπάρχουν και ζητήματα στατικής θωράκισης (όπως π.χ. στον Παιδικό Σταθμό της οδού Τριών Ναυάρχων). Επιβάλλονται τροφεία που μπορεί να φαίνονται μικρά σε σύγκριση με όσα ζητούν άλλοι δήμοι, να προβλέπονται και κάποιες απαλλαγές από τα τροφεία, ωστόσο δεν παύει κλιμακωτά να φτάνουν μέχρι τα 150 ευρώ/μήνα, να αποτελεί το όποιο αυτό ποσό μια επιπλέον επιβάρυνση για το διαρκώς συρρικνούμενο εισόδημα των λαϊκών οικογενειών, ειδικά σε μια μεγαλούπολη που πλήττεται από την ανεργία.

Και σ' αυτόν το δήμο, ακριβώς λόγω των αντιλαϊκών πολιτικών κυβερνήσεων και δημοτικών αρχών δεν υπάρχει ένα πλήρες και αναπτυγμένο δίκτυο παιδικών σταθμών που να καλύπτει τις ανάγκες όλων των νέων ζευγαριών. Εξ ου και κάθε χρόνο μένουν εκτός δημοτικών παιδικών σταθμών δεκάδες ή και εκατοντάδες παιδιά. Ενδεικτικά το 2012, δεν έγιναν δεκτά 391 βρέφη και νήπια. Σημειωτέον ότι, λόγω των κριτηρίων που τίθενται για να υποβληθούν αιτήσεις, πολλοί γονείς αποθαρρύνονται να καταθέσουν καν τέτοια αίτηση, άρα τα παιδιά που στερούνται την προσχολική αγωγή στο δήμο Πατρέων είναι περισσότερα.

Επιβάρυνση έρχεται και από τα ισχύοντα στο δημοτικό ωδείο, όπου οι συνδρομές φτάνουν έως 60 ευρώ το μήνα. Ζητήματα με τις υποδομές υπάρχουν και για τους χώρους του Αθλητισμού, αφού υπάρχουν ελάχιστα (συγκριτικά με το μέγεθος της πόλης) γήπεδα κυρίως για μπάσκετ, ενώ και οι παιδικές χαρές είναι χωρίς επαρκή συντήρηση.

Για όλα αυτά, βέβαια, οι εργαζόμενοι έχουν ήδη πληρώσει, μέσω της άμεσης και έμμεσης φορολογίας, μέσω και της φορολογίας που επιβάλλει η δημοτική αρχή. Πιθανά, για το 2013 η δημοτική αρχή να επαίρεται ότι τα τέλη ύδρευσης - αποχέτευσης έμειναν σταθερά, ότι τα τέλη για τα τραπεζοκαθίσματα μειώθηκαν, και τα ανταποδοτικά τέλη έμειναν σταθερά. Ομως, όλα αυτά τα χρόνια το λαϊκό εισόδημα κατακρημνίστηκε...

Η άσκηση της περιλάλητης κοινωνικής πολιτικής, από πλευράς δήμου, απλώνεται χοντρικά σε ένα Κοινωνικό Παντοπωλείο κι ένα Κοινωνικό Φαρμακείο. Ωστόσο και εδώ μεγάλο κομμάτι των προσφερόμενων προϊόντων και φαρμάκων έρχεται από τη λεγόμενη ιδιωτική πρωτοβουλία, προσφορές από σούπερ - μάρκετ, δημότες, τη μητρόπολη, προσφορές φαρμακοποιών. Με άλλα λόγια, υπάρχουν όσο υπάρχει κόσμος που μπορεί ακόμα να προσφέρει.

Για το Κοινωνικό Φαρμακείο να σημειωθεί και το εξής: Λειτουργούσε με μια εργαζόμενη αμειβόμενη μέσω προγράμματος. Το πρόγραμμα έληξε τον Ιούνη και πλέον συνεχίζει να πηγαίνει το απόγευμα για μια - δυο ώρες «αμειβόμενη» με 150 - 200 ευρώ το μήνα, από τη συμμετοχή (πέντε με δέκα ευρώ το μήνα) των φαρμακοποιών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα λειτουργίας του Κοινωνικού Φαρμακείου.

Παραπέρα, στα τρία ΚΑΠΗ της πόλης λειτουργούν μεν Δημοτικά Ιατρεία, αλλά με περιορισμένο ωράριο και κύριο αντικείμενο τη συνταγογράφηση φαρμάκων στα μέλη των ΚΑΠΗ. Δε γίνονται εμβολιασμοί. Δεν καλύπτουν ανασφάλιστους. Επίσης, υπάρχει ένα Κοινωνικό Ιατρείο με περιορισμένη όμως προσφορά, καθώς λειτουργεί ελάχιστες ώρες τη βδομάδα και δε λύνει ουσιαστικά προβλήματα. Οι γιατροί που πηγαίνουν εκεί έρχονται από τα Κέντρα Υγείας της περιοχής.

Ουσιαστικά, το Κοινωνικό Παντοπωλείο, το Κοινωνικό Φαρμακείο, τα Δημοτικά Ιατρεία και το Κοινωνικό Ιατρείο χρησιμοποιούνται από τη Δημοτική Αρχή για επικοινωνιακούς σκοπούς, ενώ η προσφορά τους είναι ελάχιστη έως ανύπαρκτη μπροστά στα οξυμένα αυτά ζητήματα των δημοτών. Για επικοινωνιακούς σκοπούς δείχνει να στήθηκε και η Επιτροπή Μεταναστών που ουσιαστικά δε λειτουργεί. Δεν ασχολείται με τα προβλήματα των μεταναστών, αντίθετα αφήνεται το πεδίο ελεύθερο να αλωνίσουν ΜΚΟ.

Η ένδεια των υποδομών σε ό,τι αφορά την υποστήριξη των λεγόμενων ευπαθών ομάδων φαίνεται από το γεγονός ότι υπάρχει δομή για φιλοξενία μόλις τριών αστέγων. Απέναντι δε στα ναρκωτικά η δημοτική αρχή απλά χρηματοδοτεί το Κέντρο Πρόληψης «Πρόταση» και δεν αναπτύσσει καμιά άλλη δράση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ