Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΑΙΔΕΙΑ
Πλευρές του νομοσχεδίου για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ανοίγει ο δρόμος στην Ειδική Αγωγή ώστε να αναλαμβάνουν οι γονείς πλέον την υποστήριξη των παιδιών τους στα κοινά σχολεία...
Ανοίγει ο δρόμος στην Ειδική Αγωγή ώστε να αναλαμβάνουν οι γονείς πλέον την υποστήριξη των παιδιών τους στα κοινά σχολεία...
Το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης με τίτλο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» βρίσκεται σε διαβούλευση στο διαδίκτυο, στην οποία κυριαρχούν οι διαμαρτυρίες για την υποβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής στο Λύκειο, επισκιάζοντας την ουσία του ίδιου του νομοσχεδίου, δηλαδή του χαρακτήρα των νέων Λυκείων που φτιάχνονται. Οι διαμαρτυρίες για την Πληροφορική μάλιστα τείνουν να πάρουν έναν εντελώς αποπροσανατολιστικό χαρακτήρα κόντρας για το αν είναι πιο χρήσιμο μάθημα η Πληροφορική ή η Χημεία (!) και εκπορεύονται όχι από το τι γνώσεις πρέπει να έχει συνολικά ένας νέος που τελειώνει το σχολείο, αλλά από το πόσες είναι οι ανώτατες σχολές όπου διδάσκονται μαθήματα χημείας και πόσες στις οποίες διδάσκονται πληροφορικής!

Ωστόσο, το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει και μια σειρά διατάξεις για άλλα θέματα που ελάχιστα έχουν φωτιστεί στη δημοσιότητα.

Συγκεκριμένα, υπάρχουν διατάξεις για μία σειρά ζητήματα της ειδικής, ιδιωτικής, ανώτατης εκπαίδευσης.

Για την ειδική αγωγή

Η ειδική επαγγελματική εκπαίδευση προσαρμόζεται στις γενικότερες αλλαγές στο σχολείο. Συνεχίζει να παρέχεται από τα ειδικά Γυμνάσια, τα ειδικά επαγγελματικά Λύκεια και τα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ). Στην τελευταία τάξη των ΕΕΕΕΚ θεσμοθετείται πρακτική άσκηση διάρκειας δύο τουλάχιστον τριμήνων, σε πραγματικές συνθήκες εργασίας και σε συνάφεια με την κύρια ειδικότητα του μαθητή. Οι καταργήσεις ειδικοτήτων της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης ισχύουν και για την ειδική αγωγή, ενώ από την εφαρμογή του νόμου όλα τα ΤΕΕ ειδικής αγωγής μετατρέπονται σε Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια αντίστοιχα.

Στην κατεύθυνση της ένταξης των παιδιών με αναπηρίες στα γενικά σχολεία, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι «η υποστήριξη του μαθητή στο γενικό σχολείο μπορεί να υλοποιείται και από Ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή και του Συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας». Γνωρίζοντας το υπουργείο ότι στο γενικό σχολείο τα παιδιά δεν θα έχουν την πολύπλευρη στήριξη που - θα έπρεπε να - τους παρέχει το ειδικό σχολείο, ανοίγει το δρόμο για να πετιέται στην οικογένεια το «μπαλάκι» της απαραίτητης υποστήριξης.

Για τις μετεγγραφές φοιτητών

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, δικαίωμα μετεγγραφής έχουν όσοι έχουν εισαχθεί στην ανώτατη εκπαίδευση τα σχολικά έτη 2010 - 2011, 2011 - 2012 και 2012 - 2013 και εφόσον το ετήσιο κατά το έτος 2011 εισόδημά τους και των μελών της οικογένειάς τους δεν ξεπερνά το ποσό των 7.500 ευρώ κατά κεφαλήν. Για μία σειρά κατηγορίες το ποσό υπολογίζεται σε 15.000 ευρώ κατά κεφαλήν. Ο αριθμός των μεταφερομένων θέσεων δεν επιτρέπεται να ξεπερνά το 10% του συνολικού αριθμού των εισακτέων ανά Σχολή ή Τμήμα στην Αττική ή Θεσσαλονίκη και το 15% του συνολικού αριθμού των εισακτέων στις υπόλοιπες Σχολές ή Τμήματα. Από τις διατιθέμενες θέσεις το 30% θα διατεθεί στους εισακτέους της σχολικής χρονιάς 2010 - 2011, το 40% στους εισακτέους της σχολικής χρονιάς 2011 - 2012 και το 30% στους Εισακτέους της σχολικής χρονιάς 2012 - 2013. Ειδικότερα ζητήματα που αφορούν τη διαδικασία μετεγγραφών παραπέμπονται σε υπουργική απόφαση.

Αλλες διατάξεις

Μεταξύ των ρυθμίσεων για την ανώτατη εκπαίδευση, περιλαμβάνονται και διατάξεις για την ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ) και τα πτυχία που χορηγεί. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι το πτυχίο φέρει δύο τίτλους, αυτόν του εκπαιδευτικού και της επαγγελματικής ειδικότητας, με ενιαίο βαθμό και χορηγείται ύστερα από σπουδές δέκα ακαδημαϊκών εξαμήνων στα οποία περιλαμβάνεται το εξάμηνο εκπόνησης πτυχιακής εργασίας και πρακτικής άσκησης στην ειδικότητα. Στους ήδη φοιτούντες δίνεται η επιλογή να δηλώσουν με υπεύθυνη δήλωσή τους ότι επιθυμούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στα οκτώ εξάμηνα και να λάβουν μόνο το πρώτο πτυχίο του εκπαιδευτικού χωρίς τη δυνατότητα συνέχισης των σπουδών τους για άλλα δύο εξάμηνα.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό. Μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι σε περίπτωση που η απόσπαση εκπαιδευτικών σε ελληνόγλωσσα σχολεία του εξωτερικού παρατείνεται πέραν των πέντε ετών για λόγους ανεξάρτητους των υπηρεσιακών αναγκών, η οργανική θέση που κατέχουν θα θεωρείται κενή με την έναρξη του έκτου συνεχόμενου σχολικού έτους απόσπασης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Επέκταση της μαθητείας στα ΕΠΑΛ και των μπίζνες στα ΑΕΙ(2016-01-05 00:00:00.0)
Προς επίλυση ελλείψεις σχολικής στέγης(2011-07-13 00:00:00.0)
Επέλαση των αναδιαρθρώσεων στα σχολεία(2010-04-11 00:00:00.0)
Ρυθμίσεις για εξετάσεις και μετεγγραφές(2005-08-31 00:00:00.0)
Νομοσχέδιο - «σκούπα» προώθησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής(2002-05-16 00:00:00.0)
Κάρτα φοίτησης για Τσιγγάνους μαθητές(1996-09-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ