«Μετά και τα σημερινά θέματα στα μαθηματικά κατεύθυνσης ολοκληρώθηκε η ακύρωση του δημόσιου σχολείου.
Για τρίτη συνεχόμενη φορά φέτος τα θέματα των γενικών εξετάσεων ακυρώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία του Λυκείου. (...)
Επειδή τα θέματα αυτά δε σέβονται τον κόπο των μαθητών και τις θυσίες των οικογενειών, ακυρώνουν τη δουλειά του εκπαιδευτικού στο δημόσιο σχολείο και ιδιωτικοποιούν παραπέρα τη δημόσια εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας έχει τεράστιες ευθύνες».
«Τα θέματα Μαθηματικών Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013 κρίνονται από τα δυσκολότερα και πλέον προβληματικά της τελευταίας δεκαετίας. Η διαπίστωση αυτή στηρίζεται στα εξής στοιχεία: (...)
- Η άριστη προετοιμασία με βάση το επίσημο σχολικό βιβλίο δεν ήταν αρκετή για την επίτευξη υψηλής βαθμολογίας, καθώς τα περισσότερα ερωτήματα δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τις ασκήσεις και τα προβλήματα του σχολικού βιβλίου. Επίσης, η διάταξη των θεμάτων δεν είχε καμιά παιδαγωγική διάσταση.
- Με αυτά τα θέματα, θεωρούμε ότι ο καθηγητής δεν είναι δυνατό να επιτελέσει διδακτικό έργο σύμφωνα με τις βασικές παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές, καθώς ανατρέπεται το αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας και απαξιώνεται το έργο του σχολείου...».
Το υπουργείο Παιδείας, συνεπές στο ρόλο του, τηρεί «αιδήμονα σιωπήν» σαν τον κλέφτη που «πιάνεται στα πράσα». Εμείς δεν εκπλησσόμαστε από τις μεθοδεύσεις των αστικών κυβερνήσεων με ό,τι έχει σχέση με την Εκπαίδευση, γιατί ξέρουμε ότι σκοπός τους είναι να οδηγήσουν την Εκπαίδευση στο λεγόμενο Σχολείο της Αγοράς. Ξαναγυρίζοντας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, δηλώνουμε κατηγορηματικά πως κι αυτή η διαδικασία δεν είναι α-πολιτική και αποστειρωμένη όπως προσπαθούν να την εμφανίσουν. Οι εξετάσεις αυτές έχουν έντονο ιδεολογικό χρώμα ανάλογα με το χαρακτήρα που τους δίνει η κρατούσα κυβέρνηση. Σημειώνουμε αυτό που γράψαμε σε προηγούμενο σημείωμά μας:
«...οι Πανελλαδικές, η ύλη και το απόστημα της θεματοδοσίας, είναι καθαρά πολιτικό πρόβλημα στα χέρια της εκάστοτε κυβέρνησης, προκειμένου να οδηγήσει τα εκπαιδευτικά πράγματα προς την επιδιωκόμενη κατεύθυνση. Για ποιο λόγο κάθε χρόνο τα θέματα είναι ασύμμετρα προς τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται ή κάποια λαθεμένα; Είναι πολύ βολικό κάθε φορά να φωνάζουμε και να τα βάζουμε με τους "κακούς" θεματοδότες. Είναι η άριστη συνταγή για εκτόνωση και του χρόνου πάλι τα ίδια....».
Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο ότι οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις χαρακτηρίστηκαν από αύξηση της δυσκολίας στα θέματα, αλλά και από μια φιλολογία για ένα «μπάχαλο» που υποτίθεται θα λυθεί από το νέο Λύκειο. Και στις δύο περιπτώσεις ο στόχος είναι ένας: Προετοιμασία των αντιδραστικών σχεδιασμών για το σχολείο (νέο Λύκειο, νέο Τεχνολογικό Λύκειο, εναρμονισμός των ποσοστών συμμετοχής των μαθητών στη Γενική και την τεχνική εκπαίδευση σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, κ.λπ.).
Ομως, για το καυτό θέμα που λέγεται «Πανελλαδικές Εξετάσεις» και απασχολεί κάθε χρόνο, περίπου 120.000 οικογένειες, χρειάζεται να επανέλθουμε.