Τρίτη 14 Μάη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«Στον αέρα» η σύνδεση Σαλαμίνας - Περάματος!

Ναυτεργάτες και νησιώτες στο έλεος των εφοπλιστών και του ανταγωνισμού για την κυριαρχία στον κλάδο

«Στον αέρα» βρίσκεται από χτες τα μεσάνυχτα το μεγαλύτερο πορθμείο της χώρας και το δεύτερο της Ευρώπης, αυτό του Περάματος - Σαλαμίνας και Σαλαμίνας - Μεγαρίδας, ενώ ήδη μέχρι χτες το απόγευμα είχαν απολυθεί πάνω από 50 ναυτεργάτες από τα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία (παντόφλες) της πορθμειακής γραμμής!

Οι απολυμένοι ναυτεργάτες και γενικά τα πληρώματα των 28 συνολικά πλοίων που είναι δρομολογημένα στη γραμμή, αλλά και ο λαός της Σαλαμίνας, που βλέπει να είναι σε άμεσο κίνδυνο η θαλάσσια σύνδεση του νησιού με την Αττική, είναι αυτοί που καλούνται να πληρώσουν τη νύφη της αντιπαράθεσης που έχει ξεσπάσει μεταξύ της κυβέρνησης και πλοιοκτητών σχετικά με τη συμμόρφωση των τελευταίων με οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με το ΠΔ 6/2012 και αφορά στην ασφαλιστική κάλυψη επιβατών και οχημάτων σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.

Προχτές τα μεσάνυχτα, έληξε η παράταση που είχε δώσει ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, στους πλοιοκτήτες να εφαρμόσουν το ΠΔ και ήδη από χτες το απόγευμα πλωτά του Λιμενικού βρίσκονταν στο λιμάνι του Περάματος όσο και της Σαλαμίνας προκειμένου να διευκολύνουν τον κατάπλου πλοίων που έχουν επιστρατευτεί από άλλες γραμμές, για να καλύψουν το «κενό» που θα αφήσουν τα πλοία που θα αποδρομολογηθούν.

Από την άλλη οι πλοιοκτήτες άρχισαν τις απολύσεις ως μορφή πίεσης και έχουν ξεκαθαρίσει ότι αν τελικά εφαρμόσουν το ΠΔ, την αύξηση των ασφαλίστρων που επιβάλλει το ΠΔ θα τη μετακυλήσουν στα εισιτήρια επιβατών και στα ναύλα οχημάτων.

Χτες το απόγευμα, έγινε και ανοιχτό Δημοτικό Συμβούλιο στη Σαλαμίνα, το οποίο ήταν σε εξέλιξη μέχρι αργά το βράδυ. Ο δήμαρχος Σαλαμίνας κατέθεσε πρόταση να δοθεί νέα παράταση για την εφαρμογή του ΠΔ και να ξεκινήσει διάλογος μεταξύ δήμου, πλοιοκτητών, υπουργείου, για να βρεθεί λύση.

Στη συνεδρίαση έκανε παρέμβαση η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος.

Η Δ. Μανωλάκου ανέφερε ότι ο «καυγάς» μεταξύ κυβέρνησης και πλοιοκτητών δεν έχει σχέση με την υπεράσπιση των λαϊκών συμφερόντων, με την πραγματική προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Η κοινοτική οδηγία αυτό που κάνει είναι να ευνοεί τα μεγάλα συμφέροντα τόσο σε ό,τι αφορά τις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και τους εφοπλιστές.

Επικαλούνται την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής όταν ολόκληρο νησί, με πληθυσμό που στις γιορτές και το καλοκαίρι ξεπερνάει τις 300 χιλιάδες κατοίκους, έχει ένα Κέντρο Υγείας το οποίο υπολειτουργεί.

Τόνισε ότι ο λαός της Σαλαμίνας πρέπει «να βάλει τη σφραγίδα του στις εξελίξεις» και μαζί με ναυτεργάτες, νησιώτες, όλους τους εργαζόμενους της χώρας να αναδείξουν με τον αγώνα τους ότι οι ακτοπλοϊκές - πορθμειακές συγκοινωνίες είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και όσο θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών δεν μπορεί να γίνεται λόγος ούτε για ασφάλεια ούτε για σύγχρονες, φτηνές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν πραγματικά τις λαϊκές ανάγκες.

Εκ μέρους της «Λαϊκής Συσπείρωσης», η δημοτική σύμβουλος Γεωργία Γκαβογιάννη κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για να διεκδικήσει ο λαός της Σαλαμίνας τη ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ