Τετάρτη 8 Μάη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ «ΧΟΧΤΙΦ»
«Φεύγει» από τα διεθνή αεροδρόμια

Φαιδροί πανηγυρισμοί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης

Ευκαιρία για πανηγυρισμούς έδωσε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, η πώληση του τομέα αεροδρομίων της Hochtief σε καναδικό επενδυτικό ταμείο για 1,5 δισ. ευρώ, με τον υπουργό Κ. Χατζηδάκη να κάνει λόγο για θετική ενέργεια που «δείχνει εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία». Συγκεκριμένα, χτες το πρωί η «Hochtief» ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με καναδικό επενδυτικό ταμείο διαχείρισης συνταξιοδοτικών αποθεματικών (Public Sector Pension Investment Board - PSP Investments) για την πώληση των συμμετοχών της στα αεροδρόμια της Αθήνας, της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου, του Σίδνεϊ και των Τιράνων, τα οποία σύμφωνα με την ανακοίνωση της ίδιας της εταιρείας, διακινούν 95 εκατ. επιβάτες ετησίως.

Η «Hochtief» - που πλέον ελέγχεται από την Ισπανική κατασκευαστική ACS - δεν αποχωρεί πλήρως από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) καθώς πουλά μόνο το ένα από τα δύο εταιρικά σχήματα μέσω των οποίων συμμετέχει στην μετοχική του σύνθεση και πιο συγκεκριμένα την «Hochtief Airport» με ποσοστό 26,6%, ενώ συνεχίζει να κατέχει το 13,33% μέσω της «Hochtief Airport Capital», στην οποία ωστόσο συμμετέχουν και άλλα επενδυτικά σχήματα. Οπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Fernadez Verdes, σκοπός της πώλησης των συμμετοχών σε αεροδρόμια είναι η αναχρηματοδότηση των χρεών της εταιρείας, αλλά και η επιδίωξή της να επικεντρωθεί μόνο στον κατασκευαστικό τομέα. Η συμφωνία πώλησης θα έχει αναδρομική ισχύ από την 1 Γενάρη του τρέχοντος έτους, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2013 και σύμφωνα με το διεθνές οικονομικό ειδησεογραφικό πρακτορείο «Bloomberg» η συμφωνία ολοκληρώθηκε κατόπιν προτροπής της Deutsche Bank.

Στα ταμεία της εταιρείας θα εισρεύσει περί το 1,1 δισ. ευρώ, καθώς περίπου 400 εκατ. ευρώ θα διαμοιρασθούν μεταξύ άλλων μετόχων της εταιρείας. Υπενθυμίζουμε ότι η Hochtief είχε αρνηθεί παλιότερη προσφορά πώλησης του τομέα αεροδρομίων της στη γαλλική «Vinci» και την κινέζικη HNA έναντι του ίδιου περίπου ποσού που εισέπραξε τώρα, καθώς θεωρούσε την προσφορά ιδιαίτερα χαμηλή. Ακόμη έχει σημασία το γεγονός ότι στην αρχική ανακοίνωση για πώληση των αεροδρομίων της, είχε θέσει εκτός διαδικασίας το «ΔΑΑ» καθώς θεωρούσε ότι εξαιτίας της ύφεσης που πλήττει την ελληνική οικονομία δεν θα εισέπραττε τίμημα που να ανταποκρίνεται στην πραγματική του αξία.

Ολα τα παραπάνω αποδεικνύουν πόσο προκλητικοί και φαιδροί είναι οι πανηγυρισμοί της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς πρόκειται για μία επιχειρηματική συμφωνία που κάθε άλλο παρά δείχνει ότι «ένας σοβαρός επενδυτής αποφάσισε να επενδύσει στο αεροδρόμιο της Αθήνας», όπως ισχυρίστηκε χτες ο Κ. Χατζηδάκης. Αντίθετα, πρόκειται για πώληση - «κοψοχρονιά» έπειτα από τέσσερα χρόνια αποτυχημένων προσπαθειών και μάλιστα ενόψει προβλέψεων για ακόμη μεγαλύτερη μείωση των αξιών των συγκεκριμένων συμμετοχών - άρα και εκείνης στο ΔΑΑ - το αμέσως επόμενο διάστημα. Οπότε δεν είναι δύσκολο να προβλέψει κάποιος ποιο θα είναι το τίμημα για την πώληση του 30% του ελληνικού Δημοσίου στο ΔΑΑ (από το 55% που κατέχει συνολικά), αλλά και των υπόλοιπων κρατικών αεροδρομίων που βρίσκονται υπό διαδικασία παραχώρησης σε ιδιώτες.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ