Πέμπτη 28 Μάρτη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 42
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΑΛΕΝ ΧΙΟΥΤΖ
Broken city

Πρόκειται για φιλμ που το καταναλώνεις επί τόπου και το πετάς. Αφήνει στο στόμα την πικρή γεύση της απογοήτευσης... ε, πρώτη φορά είναι; Οι δίδυμοι σκηνοθέτες, σεναριογράφοι και παραγωγοί, Αλεν και Αλμπερτ Χιουτζ εδώ, χωρίζονται! Ο Αλεν μόνος του σκηνοθετεί μια συμβατική, γεμάτη κλισέ αστυνομική ταινία με ηθικό δίδαγμα και, σε σημεία, κάποιους τόνους νουάρ που θα μπορούσε να είναι... αλλά... δεν είναι. 'Η μάλλον είναι από κείνες που περιμένεις πολλά και παίρνεις λίγα...

Ο Μαρκ Γουόλμπεργκ σαν ηθοποιός, μέσα από την πληθώρα δραματικών και κωμικών ρόλων που έχει ερμηνεύσει, απόκτησε φήμη «ντίβου» ερμηνεύοντας συχνά χαρακτήρες που δεν απέχουν πολύ από τον ίδιο: ταπεινής κοινωνικής προέλευσης με έντονο ταμπεραμέντο, με ευκολία να μπλέκεται σε συγκρούσεις, αλλά παράλληλα πλούσιου σε ψυχή και συναίσθημα και ικανού να επιστρέφει στο σωστό δρόμο! Ο Γουόλμπεργκ εδώ είναι και συμπαραγωγός και σαν τέτοιος επιδεικνύει την εξυπνάδα να επιλέγει λαμπρούς συναδέλφους χωρίς να τον ανησυχεί το γεγονός ότι η λάμψη τους θα μπορούσε να επισκιάσει τη δική του. Δίπλα του στην ταινία έχει τον Ράσελ Κρόου - με ένα φριχτό περουκάκι - στο ρόλο του διεφθαρμένου δήμαρχου μιας ερεβώδους και σάπιας Νέας Υόρκης όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται... Ο Γουόλμπεργκ ενσαρκώνει τον Μπίλι Τάγκαρτ, έναν πρώην αστυνομικό που από υπερβάλλοντα ζήλο άφησε ξερό κάποιον ύποπτο για βιασμό και δολοφονία και, παρά την ύπαρξη αυτόπτη μάρτυρα, σώζεται χάρη στον δήμαρχο. Μετά από 7 χρόνια ο Μπίλι έχει ανακυκλωθεί σε ιδιωτικό ντετέκτιβ και ο ίδιος δήμαρχος, που εντελώς λαθεμένα θεωρεί ότι τον κρατά στο χέρι, του αναθέτει, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, να παρακολουθεί τη γυναίκα του, που υποψιάζεται ότι τον απατά. Συζυγική απάτη ή κάλυψη τεράστιου οικονομικού σκανδάλου; Ο Μπίλι αποδεχόμενος τη δουλειά μπαίνει, χωρίς να το αντιληφθεί, σε μια παγίδα που θα τον οδηγήσει να ξεκαθαρίσει λογαριασμούς με τις κολακείες και τους εκβιασμούς της εξουσίας, αλλά και δικά του «ακάλυπτα γραμμάτια» από το παρελθόν.

Η ταινία σκηνοθετημένη με τρόπο επίπεδο, χωρίς αιχμές, είναι θύμα προβλέψιμης, κάθε άλλο από πρωτότυπης ιστορίας και ενός καθόλου αξιόπιστου σεναρίου ως προς την αφήγηση των γεγονότων. Το καστ της μπορεί δυνητικά να είναι αξιόπιστο, αλλά μόνο ο Κρόου πληροί τις προσδοκίες. Η μεγάλη του ικανότητα συνίσταται στο ότι δε γνωρίζει απλά να ερμηνεύει ένα ρόλο αλλά μεταμορφώνεται ο ίδιος στο χαρακτήρα που ερμηνεύει και το κάνει με αφοπλιστική φυσικότητα και απλότητα. Δυστυχώς δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί το ίδιο για τον έτερο πρωταγωνιστή Μαρκ Γουόλμπεργκ: Απαθής, θαμπός και μονόπλευρος ερμηνευτικά δεν καταφέρνει να γίνει πειστικός ούτε όταν δίνει γροθιές. Η κακή του ερμηνεία επιδρά, δυστυχώς, με τρόπο αρνητικό πάνω σε ολόκληρο το φιλμ, το οποίο ήδη, δεν είναι και από τα καλύτερα... Οσο για την Κάθριν Ζέτα - Τζόουνς είναι υποβιβασμένη σε ρόλο κομπάρσου.

Η δυσαναλογία ανάμεσα στις επιδόσεις των ηθοποιών και το σενάριο είναι τόσο εξόφθαλμη και μειώνει την ταινία στο σύνολό της. Σαν αυτά τα δύο μέρη να λειτουργούσαν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο και σε διαφορετικές ταχύτητες. Οι ερμηνείες δεν είναι σε θέση να εμφυσήσουν ζωή σε ένα «κομψό» αλλά αφελές και αργοκίνητο σενάριο.

Τα αστυνομικά φιλμ υπάρχουν κατά βάση μέσα στο περιβάλλον που ζουν, όπου μπλέκονται και διασταυρώνονται δράση και σασπένς. Εδώ, η αμερικάνικη μεγαλούπολη, πιστός καθρέφτης των απανταχού κοινωνιών με τους διεφθαρμένους και τους διαφθορείς να αλλάζουν ρόλους και να εναλλάσσονται στα πόστα με αστρική ταχύτητα, είναι και η πραγματική συμπρωταγωνίστρια της χιλιοειδωμένης ταινίας, στην οποία ιδιωτικός ντετέκτιβ και δήμαρχος κανονίζουν τους λογαριασμούς τους.

Παίζουν: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Κάθριν Ζέτα - Τζόουνς, Ράσελ Κρόου, Μπάρι Πέπερ, Κάιλ Τσάντλερ κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ (2013).


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ