Πέμπτη 7 Μάρτη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΣΤΙΒΕΝ ΣΟΝΤΕΜΠΕΡΓΚ
Παρενέργειες

Χωρίς εισαγωγικούς πλατειασμούς ο Σόντερμπεργκ ανοίγει βιαστικά την ταινία μέσα από ένα παράθυρο του Μανχάταν. Η κάμερα μπαίνει στο χώρο και περιφέρεται σιωπηλά πάνω από έναν προφανή τόπο εγκλήματος, όπου άφθονο αίμα λεκιάζει το ξύλινο πάτωμα ενός καλοβαλμένου διαμερίσματος... Οι προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν γι' αυτό το ψυχο-φαρμακευτικό θρίλερ του σκηνοθέτη - που διατείνεται ότι θα πάρει άδεια αορίστου χρόνου από το σινεμά - υπήρξαν κατά πολύ υψηλότερες του άνισου και μη πειστικού πονήματος που ξετυλιγόταν μπροστά στα μάτια μας. Με ένα πρώτο μέρος πολύ στατικό και δεδομένο, ώστε να κινήσει την περιέργεια και το ενδιαφέρον και ένα δεύτερο, που, καίτοι ανατροπές και αποκαλύψεις διαδέχονταν η μία την άλλη με ρυθμό ομοβροντίας, δε διέθεταν βάθος και εκτόπισμα ικανά να συμπαρασύρουν τον θεατή.

Οι «ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ» είναι ίσως το πρώτο θρίλερ με σκηνικό φόντο τον κόσμο της φαρμακολογίας. Ιδιαίτερα τα χρηματιστηριακά σκαμπανεβάσματα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων των βιομηχανιών αντικαταθλιπτικών παρασκευασμάτων. Η ταινία ασχολείται με το θέμα των ψυχοφαρμάκων, που όμως δημιούργησαν παρενέργειες, ανεξήγητες συμπεριφορές σε κάποιο αριθμό ασθενών.

Ο Σόντεμπεργκ χρησιμοποιεί μια εγγυημένη κινηματογραφική συνταγή - που σεναριακά όμως χωλαίνει. Στο πρώτο μέρος της ταινίας όλα μοιάζουν δοσμένα και στατικά, τίποτα δεν γεννά αμφιβολία. Στο δεύτερο - λες κι είναι άλλο φιλμ - οι αποκαλύψεις έρχονται υπερβολικά γρήγορα, είναι υπερβολικά προφανείς ή πέφτουν από το πουθενά. Ο Σόντεμπεργκ τα αφήνει όλα χύμα, δεν προσδένει τίποτα, ούτε χαρακτήρες, ούτε σενάριο ούτε ακόμα και τη λύση, αλλά προκαλεί μια αίσθηση ζαλάδας, ναυτίας και αποπροσανατολισμού. Ούτε καταχωρείται στα θετικά η μυστηριώδης ικανότητα της νεότευκτης «μοιραίας γυναίκας» Ρούνι Μάρα να επιπλέει σε ηθικό κενό αέρος και να παίζει κάθε σκηνή από δύο οπτικές γωνίες χωρίς να ξέρεις σε ποιο σημείο τελικά θα προσγειωθεί. Ολόκληρη η ταινία «ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ», που πάσχει από έντονες εναλλαγές διάθεσης, ξετυλίγεται σε περιβάλλον σχεδόν μηδενικής βαρύτητας. Οι «ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ» δεν μπορούν παρά να αναγνωσθούν σχηματικά, σαν, ηθικές παρενέργειες μιας αστικής κοινωνίας εθισμένης στην απληστία...

Παίζουν: Τζουντ Λόου, Ρούνι Μάρα, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Κάθριν Ζέτα - Τζόουνς, Βινέσα Σόου, κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ (2013).


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ