Τρίτη 15 Γενάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Ψάχνοντας για «συμπαραγωγές» λόγω υποχρηματοδότησης

«Σύνοψη» του αγοραίου προσανατολισμού του κινηματογραφικού νόμου αποτελεί ο νέος κανονισμός του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Σε «χορηγούς», αναζήτηση «πρόσβασης» των ελληνικών ταινιών σε ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα, «εύρεση συμπαραγωγών»... και στον «κινηματογραφικό τουρισμό» εναποθέτει τις «ελπίδες» του για την ύπαρξη της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Αυτά τα άκρως αποκαρδιωτικά, πλην όμως απολύτως αναμενόμενα λόγω ακριβώς της πολιτικής που εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες από το αστικό κράτος και τις κυβερνήσεις του και στον οπτικοακουστικό τομέα προς όφελος των μονοπωλίων του, αποτελούν τον «κορμό» του νέου κανονισμού χρηματοδοτικών προγραμμάτων του ΕΚΚ που ανακοινώθηκε χτες και θα τεθεί σε ισχύ από 1η Φλεβάρη.

Στην πραγματικότητα, ο προηγούμενος κανονισμός είχε «καταργηθεί» στην πράξη, αφού η συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση του Κέντρου από το κράτος είχε καταστήσει κενές περιεχομένου όλες τις χρηματοδοτικές προβλέψεις των διαφόρων προγραμμάτων. Ακριβώς το ίδιο πρόκειται να συμβεί και με το νέο κανονισμό, αφού το Κέντρο δεν έχει χρήματα για την παραγωγή και όλα δείχνουν ότι δεν πρόκειται να ενισχυθεί από το κράτος, ακριβώς όπως και το σύνολο των επιχορηγούμενων πολιτιστικών φορέων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ίδιο το ΕΚΚ στην ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «για να εφαρμοστεί ο Νέος Χρηματοδοτικός Κανονισμός, πρέπει και η πολιτεία να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αποδοθεί στο ΕΚΚ το χρέος από την επιστροφή του ΦΠΑ από το 2006 έως σήμερα, ποσό που ανέρχεται στα 4.500.000 ευρώ, καθώς και από τη μηδενική επιστροφή του ειδικού φόρου εισιτηρίων, η οποία για το 2012 ανέρχεται στο ποσό των 3.000.000 ευρώ περίπου»! Ηδη από το Δεκέμβρη του 2011 λοιπόν - για να μην πάμε παλαιότερα - η διοίκηση του Κέντρου προσανατολιζόταν στις «χορηγίες» και λοιπές «συνεργασίες» με τον ιδιωτικό τομέα. Αυτό ακριβώς εννοεί το ΕΚΚ όταν γράφει στην ανακοίνωσή του ότι συνέταξε τον κανονισμό «με σκοπό να ανταποκριθεί στις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες της χώρας (...)».

Η εντελώς αγοραία και απαράδεκτη ουσία των εννέα νέων χρηματοδοτικών προγραμμάτων βρίσκεται στο «Πρόγραμμα Κινήτρων για Προσέλκυση Ξένων Παραγωγών στην Ελλάδα με μειοψηφική συμμετοχή Ελληνα συμπαραγωγού». Πλήρως ενταγμένο στη λογική που εδώ και χρόνια κυριαρχεί στο ελληνικό κράτος για μετατροπή των Ελλήνων δημιουργών και κινηματογραφιστών σε χαμηλόμισθους και «ευέλικτους» κομπάρσους και βοηθούς των μονοπωλίων και της Ελλάδας σε «σκηνικό» των προσδοκώμενων «μεγάλων» παραγωγών, το πρόγραμμα «έχει στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή προσέλευση ξένων ταινιών, ως αναπτυξιακό εργαλείο της κινηματογραφικής αγοράς για την εφαρμογή ενός νέου μοντέλου τουριστικού μάρκετινγκ - τον "κινηματογραφικό τουρισμό", προβάλλοντας στο εξωτερικό τη χώρα μας, που ειδικά αυτή την περίοδο έχει τεράστια σημασία για την εικόνα της»...

Τα υπόλοιπα προγράμματα είναι: «Συγγραφή Σεναρίου - Development», Βασικό Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Εργων, Παραγωγής Κινηματογραφικών Εργων Χαμηλού Προϋπολογισμού, Παραγωγής Κινηματογραφικών Εργων για Παιδιά και Εφήβους, για Νέους Σκηνοθέτες (1η ή 2ηταινία, συγχρηματοδοτούμενο από ΕΚΚ και ΕΡΤ κατ' αναλογία 50%-50%), Παραγωγής ταινιών μικρού μήκους, παραγωγής ντοκιμαντέρ (επίσης 50-50% με την ΕΡΤ) και πρόγραμμα Ενίσχυσης Ολοκληρωμένου Κινηματογραφικού Εργου.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ