Κυριακή 16 Δεκέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΣΚΑΚΙ
Φινάλε πύργου και πιονιού εναντίον αξιωματικού και πιονιού

(α' μέρος)

Από το βιβλίο του GM και προπονητή Στράτου Γρίβα «Σκακιστική Προπόνηση», μέσα από το οποίο μας συμβουλεύει ότι οι τέσσερις βασικοί κανόνες για την αξιοποίηση της υλικής υπεροχής του πύργου έχουν ως εξής:

1. Η κεντρική ιδέα για τη νίκη είναι η εισβολή του Ρ της πλευράς που πλεονεκτεί, στο αντίπαλο στρατόπεδο και ειδικά ανάμεσα στα αντίπαλα πιόνια, ώστε να τα αιχμαλωτίσει.

2. Οσο το δυνατόν περισσότερα αντίπαλα πιόνια θα πρέπει να τοποθετηθούν στο χρώμα τετραγώνων του Α.

3. Μερικά πιόνια μπορούν να αλλαχθούν για να ανοίξει ο δρόμος του Ρ και του Π, αλλά θα πρέπει να παραμένουν πιόνια και από τις δύο πτέρυγες.

4. Είναι καλό να υπάρχουν διαφοροποιημένες πιονοδομές, καθώς ένα ελεύθερο πιόνι συνήθως συνεργάζεται καλύτερα με τον Π.

Οι υποπεριπτώσεις είναι αρκετές και θα περιοριστούμε στην ακόλουθη κατηγοριοποίηση: Α' ίδια πιόνια: εύκολη νίκη για τον Π, ειδικά όταν υπάρχουν αρκετά πιόνια στη σκακιέρα. Οσο όμως το υλικό μειώνεται, η πλευρά που πλεονεκτεί θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική, αποφεύγοντας μερικές εξαιρέσεις που οδηγούν σε ισοπαλία. Στο διάγραμμα αυτού του κειμένου, τα λευκά θα κερδίσουν με την ιδέα της θυσίας του Π για τον Α και το πιόνι, με μεταφορά σε φινάλε Ρ + Στρ. εναντίον Ρ και βέβαια με το λευκό Ρ να ελέγχει το τετράγωνο της προαγωγής. Ας το δούμε πρακτικά:

1... Ρε6. 'Η 1... Ργ5 2. Πθ8! Ργ6 3. Πδ8! Αγ5 4. Ρε2 Αδ4 5. Ρζ3 Αγ5 6. Ρη4

2. Ργ4 Ρδ6 3. Πθ6 Ρδ7 4. Ρδ5 Ρε7 5. Πθ7! Οχι βέβαια 5. Πε6;! Ρδ7 6. Πε5; Αε5 7. Ρε5 Ρε7 με ισοπαλία. 5... Ρζ6. Και το 5... Ρε8 6. Ρε6 Ρζ8 7. Πθ8+ Ρη7 8. Πβ8 Αγ3 9. Ρε7 Αδ4 10. Πβ1 Αγ3 11. Πζ1, δεν διαφοροποιεί το αποτέλεσμα. 6. Ρδ6 Αγ3 7. Πβ7! Αδ4 8. Πβ3 Ρζ7 9. Ρδ7 Ρζ6 10. Πζ3 Ρη6 11. Πζ5 Αγ3 12. Ρε6 Αδ4 13. Πε5 Αε5 14. Ρε5 Ρζ7 15. Ρδ6 και 1-0.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org