Τρίτη 15 Νοέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΙΜΑΝΙΑ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Υπεράνω όλων τα συμφέροντα των πολυεθνικών

Προετοιμάζονται νομοσχέδια για την ενίσχυση της θέσης των πολυεθνικών στα λιμάνια της χώρας και για την παρουσία ένοπλων μισθοφόρων στα πλοία

Η παραπέρα ιδιωτικοποίηση των λιμανιών με τη μέθοδο των παραχωρήσεων στις πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται και στο χώρο της κρουαζιέρας, διαμόρφωση του ανάλογου νομοθετικού πλαισίου για «επενδύσεις» fast track (φαστ τρακ), εξάλειψη ακόμα και αυτών των ελάχιστων και αστείων προϋποθέσεων που θέτει ο κατάπτυστος νόμος 3872/2010 (με τον οποίο εφαρμόστηκε η άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια) προς τις πολυεθνικές της κρουαζιέρας που δρομολογούν εδώ τα πλοία τους, είναι ορισμένα από αυτά που σχεδιάζονται από το μαύρο κυβερνητικό μέτωπο, όπως προέκυψε από τη χτεσινή σύσκεψη που έγινε στο κτίριο του ΟΛΠ για την κρουαζιέρα, στην οποία συμμετείχε εκτός από τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη, ο νέος υφυπουργός Ναυτιλίας Αδ. Γεωργιάδης, ο γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΠΑΑΝ Θ. Πάλης, εκπρόσωποι των διοικήσεων λιμανιών κρουαζιέρας, εφοπλιστικές ενώσεις, εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών κ.ά.

Ο υφυπουργός στις δηλώσεις του προανήγγειλε νέο νομοσχέδιο που αφορά την άρση του καμποτάζ, αναφέροντας: «O προηγούμενος νόμος άρει το καμποτάζ, αλλά με μερικό τρόπο. Ο νόμος αυτός είχε μια φιλοδοξία, που ωστόσο δεν έχει επιτευχθεί, καθώς είναι προφανές ότι έχουν γίνει μόνο τρεις σχετικές συμβάσεις. Αρα θα εξετάσουμε μία πιο ευέλικτη πολιτική».

Η «πιο ευέλικτη πολιτική», όπως προέκυψε από τις δηλώσεις των Γ. Ανωμερίτη και Θ. Πάλη, είναι να μπει τέλος στις συμβάσεις που πρέπει να υπογράψουν οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων με το Δημόσιο για να δρομολογήσουν τα πλοία τους. Υπενθυμίζεται ότι οι συμβάσεις προβλέπουν ότι τα πλοία θα μεταφέρουν πάνω από 49 επιβάτες, με διάρκεια ταξιδιού τουλάχιστον 48 ώρες, για κάθε επιβάτη που μεταφέρει το πλοίο οι εταιρείες θα καταβάλλουν εισφορά, ύψους 3,95 ευρώ, ποσό το οποίο «θα μειώνεται κατά 20% αν η εταιρεία απασχολεί Ελληνες ναυτικούς, σε αριθμό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 1% (!) του συνολικού αριθμού του πληρώματος και κατά 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο».

Επίσης, σύμφωνα με τον Γ. Ανωμερίτη, σχεδιάζονται «εφαρμογή πολιτικών με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης για ανωδομές και νέες υποδομές στα λιμάνια κρουαζιέρας. Νέα πολιτική μακροχρόνιων παραχωρήσεων μόνιμων θέσεων σε λιμάνια που διαθέτουν πολλές θέσεις ελλιμενισμού». Ενώ, όπως σημείωσε ο Θ. Πάλης, ετοιμάζεται «διαδικασία αποκρατικοποιήσεων με γνώμονα την ανάπτυξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας», «αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για επενδύσεις fast track».

Νομοσχέδιο προετοιμάζεται από τον υφυπουργό και για την πειρατεία στα πλοία με βάση την αξίωση των εφοπλιστών για την παρουσία στα καράβια ένοπλων μισθοφόρων.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ