Σάββατο 12 Νοέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
Αντιμέτωποι με την εφοπλιστική επέλαση

Με στάσεις εργασίας που έχουν ξεκινήσει από προχτές στα γραφεία του Ηρακλείου και θα συνεχιστούν και σήμερα στα γραφεία του Πειραιά, αντιδρούν οι εργαζόμενοι στην εταιρεία «Μινωικές Γραμμές» στις απολύσεις που έχει ξεκινήσει η εταιρεία. Από το Σεπτέμβρη μέχρι τώρα, η εταιρεία έχει απολύσει 4 εργαζόμενους, έχει ανακοινώσει μία ακόμα απόλυση και έπεται συνέχεια. Οι «Μινωικές Γραμμές» είναι ένα μικρό δείγμα της «σφαγής» σε θέσεις εργασίας, μισθούς και εργασιακά δικαιώματα που επικρατεί στον κλάδο των ναυτιλιακών υπαλλήλων, οι οποίοι μαζί με τους ναυτεργάτες βρίσκονται αντιμέτωποι με την επέλαση του εφοπλιστικού κεφαλαίου με όπλο την άγρια αντιλαϊκή πολιτική, σε βάρος του συνόλου των εναπομεινάντων δικαιωμάτων τους.

Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος ΑΤΤΙΚΑ του Βγενόπουλου από το Σεπτέμβρη μέχρι τώρα έχει απολύσει 39 εργαζόμενους και ο αποδεκατισμός αναμένεται να συνεχιστεί. Η ΝΕΛ έχει επιβάλει στους εργαζόμενους 2 μέρες εργασία τη βδομάδα και έχει μειώσει, αντίστοιχα, το μισθό κατά 60%. Στην ΑΝΕΚ οι εργαζόμενοι από το Σεπτέμβρη πληρώνονται με «έναντι».

Πρόκειται για ενδεικτικά μόνο στοιχεία, καθώς, όπως είναι πασίγνωστο, οι ναυτιλιακοί υπάλληλοι δουλεύουν κάτω από καθεστώς τρομοκρατίας και δύσκολα βγαίνουν στοιχεία στο φως. Οι εφοπλιστές, με την επέλασή τους και στους ναυτιλιακούς υπαλλήλους, φορτώνουν την κρίση που και αυτοί προκάλεσαν στις πλάτες των εργαζομένων. Βέβαια, την ίδια ώρα, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές τσέπωσαν από τον κρατικό προϋπολογισμό - δηλαδή από τη φοροεπιδρομή και την άγρια εκμετάλλευση που έχει εξαπολυθεί σε βάρος συνολικά των εργαζομένων της χώρας - μόνο για τη δρομολογιακή περίοδο 2010 - 2011, με την πατέντα των άγονων γραμμών, 110 εκατομμύρια ευρώ, ζεστό χρήμα, ενώ για τη νέα δρομολογιακή περίοδο αναμένεται να εισπράξουν άλλα τόσα.

Επιπλέον οι Ελληνες εφοπλιστές αυτήν την περίοδο, εν μέσω βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης και ενώ τα άγρια αντιλαϊκά μέτρα έχουν γονατίσει τις εργατικές λαϊκές οικογένειες, το πρώτο 7μηνο του 2011 έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες 91 πλοίων, αξίας 9,4 δισ. δολαρίων, όταν παγκοσμίως στο επτάμηνο έχουν κατατεθεί παραγγελίες για 739 πλοία, συνολικής αξίας 57,5 δισ. δολαρίων. Επίσης, όπως δημοσιεύτηκε προχτές στο ναυτιλιακό Τύπο, από την αρχή του χρόνου οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν πληρώσει 3,827 δισ. δολάρια για την αγορά 156 πλοίων!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ