Σε αντίθεση με την επικρατούσα αντίληψη ότι δεν υπήρξαν επιπτώσεις του προβλήματος 2000 στα ηλεκτρονικά μηχανήματα, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή Θεσσαλονίκης με ανακοίνωσή του γνωστοποιεί ότι ο «ιός 2000», ενώ δε φαίνεται να έχει δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία ηλεκτρονικών υπολογιστών και οικιακών συσκευών, χτύπησε τις ταμειακές μηχανές, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στους ιδιοκτήτες τους και στο καταναλωτικό κοινό.
Συγκεκριμένα, οι εκτιμήσεις του ΚΕΠΚΑ αναφέρουν ότι κατά την αλλαγή του χρόνου οι ταμειακές μηχανές εμφανίζουν είτε ως έτος το 1900, είτε δεν εμφανίζουν καθόλου έτος ή εμφανίζουν μηδενικά στη θέση του έτους.
Πολλοί κάτοχοι ταμειακών μηχανών που αντιμετώπισαν τα προβλήματα αυτά απευθύνθηκαν στους προμηθευτές τους για να πάρουν την απάντηση ότι οι κατασκευάστριες εταιρίες και οι προμηθευτές των μηχανών δεν αποδέχονται καμία ευθύνη για το πρόβλημα που παρουσιάστηκε και προτείνουν αντικατάσταση των μηχανών με δαπάνη των αγοραστών!
Σχετικά με τη στάση αυτή των προμηθευτών, το ΚΕΠΚΑ επισημαίνει ότι σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.2251/94, ο προμηθευτής διαρκών καταναλωτικών αγαθών «οφείλει να εξασφαλίζει τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών, για τη συντήρηση και επισκευή τους για χρονικό διάστημα ίσο με την πιθανή διάρκεια ζωής τους» και σε κάθε περίπτωση ευθύνεται ο προμηθευτής για τα πραγματικά ελαττώματα του προϊόντος.
Συνεπώς και σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις του νόμου για την προστασία των καταναλωτών, οι προμηθευτές των ταμειακών μηχανών έχουν υποχρέωση να επισκευάσουν τα ελαττώματα των μηχανών τους και εάν αυτό δεν είναι δυνατό, να τις αντικαταστήσουν. Το ΚΕΠΚΑ έχει επίσης ζητήσει από το υπουργείο Οικονομικών να αναγνωρίζεται φορολογικά η εγκυρότητα των αποδείξεων που εκδίδονται από τις ελαττωματικές ταμειακές μηχανές.