Σάββατο 10 Σεπτέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΛΙΜΕΝΩΝ
Σε πλειστηριασμό εγκατελειμμένα πλοία

Ως «πλυντήριο» των χρεών των εφοπλιστών προς το ΝΑΤ και τους ναυτεργάτες, λειτουργούν οι Οργανισμοί Λιμένων, οι οποίοι εφαρμόζοντας το νόμο 2881/2001 περί ναυαγίων, βγάζουν σε πλειστηριασμό τα εγκαταλειμμένα πλοία για ένα κομμάτι ψωμί προκειμένου να τα επιστρέψουν «καθαρά» πια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Οπως καταγγέλλουν με χτεσινό τους έγγραφο προς τα συναρμόδια υπουργεία οι ναυτεργατικές Ενώσεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και ΠΕΣ - ΝΑΤ μόνο το διάστημα 2010 - 2011 οι Οργανισμοί Λιμένων Πειραιά, Αλεξανδρούπολης και Λαυρίου, όλοι Ανώνυμες Εταιρείες, έβγαλαν σε πλειστηριασμό με εξευτελιστικές τιμές πάνω από 10 πλοία και συγκεκριμένα αυτά των εταιρειών των εφοπλιστών Αγούδημου, Μανούση και το πλοίο ΕΥΡΙΠΟΣ.

Για παράδειγμα η διοίκηση του ΟΛΠ ΑΕ έβγαλε πριν μερικούς μήνες σε πλειστηριασμό 7 πλοία του εφοπλιστή Αγούδημου, ο οποίος τα είχε εγκαταλείψει στο λιμάνι του Πειραιά, έναντι του ποσού των 7,2 εκατ. ευρώ όταν ο εφοπλιστής υπολογίζεται ότι οφείλει στο ΝΑΤ 27 εκατ. ευρώ, χώρια τα όσα οφείλει στους ναυτεργάτες από δεδουλευμένα.

Οπως αναφέρεται από τα ναυτεργατικά σωματεία, το ΝΑΤ - το οποίο βουλιάζει στα ελλείμματα από την αντιλαϊκή πολιτική και τα φέσια των εφοπλιστών - από τις 23 Μάρτη (επισυνάπτονται και τα σχετικά έγγραφα) έχει απαιτήσει από τα υπουργεία την τροποποίηση του άρθρου 205 του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (ΚΙΝΔ), ώστε σε περιπτώσεις πλειστηριασμών να προηγούνται οι απαιτήσεις των ναυτεργατών και του ΝΑΤ. Επιπρόσθετα, τα σωματεία απαιτούν, πέρα από τη ρύθμιση που ζητά το Ταμείο, να έχει και το ΝΑΤ την δυνατότητα να προβαίνει σε πλειστηριασμό των πλοίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα η διαδικασία προβλέπει ότι το ΝΑΤ συντάσσει φύλλα εκκαθάρισης των χρεών, τα οποία αφού δεν πληρωθούν από τους εφοπλιστές, τα αποστέλλει στην αρμόδια ΔΟΥ προκειμένου αυτή να προβεί σε πλειστηριασμό, χωρίς όμως μέχρι σήμερα από καμία ΔΟΥ να έχει γίνει τέτοια διαδικασία.

«Αν συνεχιστεί - τονίζουν τα σωματεία - αυτή η απαράδεκτη κατάσταση από το ΥΠΑΑΝ και τα διοικητικά συμβούλια των Ανωνύμων Εταιρειών των Οργανισμών Λιμένων με πρωτοπόρο σε αυτή τη μεθόδευση τον ΟΛΠ, θα διαγράφονται χρέη προς ναυτεργάτες, ΝΑΤ, ΔΟΥ κ.ά. και θα παραδίδονται τα πλοία στο κεφάλαιο έναντι ευτελούς αμοιβής».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πετάει στο δρόμο πληρώματα και ναυτιλιακούς υπαλλήλους(2009-09-22 00:00:00.0)
Απεργιακό μπλόκο για τα δεδουλευμένα(2009-04-10 00:00:00.0)
Στο στόχαστρο τα πλοία - κάτεργα(2008-01-15 00:00:00.0)
Ο πόλεμος των εφοπλιστών δεν επιτρέπει επανάπαυση(2004-08-21 00:00:00.0)
Νίκη κατά της «μαύρης εργασίας»(2000-02-16 00:00:00.0)
Συμφωνία και στην Ηγουμενίτσα για τα ανασφάλιστα(1997-04-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ