Αποφεύγει το ΥΕΝ να παρέμβει αποφασιστικά ενάντια στην παράνομη ακινητοποίηση πλοίων της ακτοπλοΐας
Η παραβίαση των νόμων από τα τρία εταιρικά μεγαθήρια που εκμεταλλεύονται τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποτελεί πλέον καθημερινό φαινόμενο, ενώ από την πλευρά τους οι αρμόδιες υπηρεσίες αρκούνται σε κάποιες... ισχνές κυρώσεις. Αυτή την περίοδο στο λιμάνι του Πειραιά βρίσκονται δεμένα 10 ακτοπλοϊκά πλοία κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας και οι εκατοντάδες ναυτεργάτες που αποτελούν τα πληρώματά τους στην ανεργία. Από την πλευρά της, η Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΓΕΑΣ) η οποία συνεδρίασε προχτές, ενώ οι αποφάσεις της δημοσιοποιήθηκαν χτες το πρωί, αποφάσισε να αρκεστεί στην επιβολή κάποιων προστίμων!
Τα πλοία αυτά είχαν ακινητοποιηθεί για να εκτελέσουν τις εργασίες για την ετήσια συντήρηση των ακτοπλοϊκών πλοίων όπως προβλέπει το ΝΔ 187/73. Ομως, το ΝΔ προβλέπει ότι η ακινησία των πλοίων για την ετήσια συντήρηση δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 2 μήνες το χρόνο με παράταση ένα μήνα σε εξαιρετικά ειδικές περιπτώσεις. Τα 10 πλοία βρίσκονται ακινητοποιημένα πάνω από το νόμιμο διάστημα, με ό,τι αυτό σημαίνει για τους ναυτεργάτες των πληρωμάτων τους και βέβαια τα νησιά που εξυπηρετούν. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το «ΕΞΠΡΕΣ ΕΡΜΗΣ» βρίσκεται δεμένο από τις 11 του Οκτώβρη, το «ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ» από τις 22 του Οκτώβρη, το «ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ 4» από τις 21 του Νοέμβρη και πάει λέγοντας.
Η ΓΕΑΣ ενέκρινε το αίτημα της κοινοπραξίας πλοιοκτητών που έχουν δρομολογημένα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία στην πορθμειακή γραμμή Φανερωμένη Σαλαμίνας - Πέραμα Μεγάρων να αυξηθούν τα εισιτήρια. Ετσι η τιμή του εισιτηρίου (μεικτό ναύλο) από 90 δραχμές αυξάνεται σε 120 δραχμές.