Η ΟΕΛ προσανατολίζεται στην κλιμάκωση κινητοποιήσεων, μαζί με τους άλλους κλάδους των εργαζομένων του ΟΑΕΔ, προκειμένου να διαφυλαχτεί ο δημόσιος χαρακτήρας του και ιδιαίτερα το σύστημα μαθητείας. Οπως επισημαίνουν τα μέλη της Ομοσπονδίας, είναι αδύνατο να δεχτούν οποιαδήποτε αλλαγή που θα ισοδυναμεί με την αλλοίωση και τη συρρίκνωση του Οργανισμού Απασχόλησης. Ενός Οργανισμού που απασχολεί 40.000 εκπαιδευόμενους και 2.500 μόνιμο και έκτακτο προσωπικό. Σχετικά με το «επιχειρησιακό σχέδιο αναδιάρθρωσης», που έχει αναλάβει η αγγλική εταιρία KPMG, η ΟΕΛ καταγγέλλει ότι επιχειρείται το «γκρέμισμα» των δομών εκπαίδευσης και κατάρτισης. Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία αναφέρεται σε δύο από τους σημαντικότερους τομείς του ΟΑΕΔ.
Πρόταση της ΟΕΛ είναι η επέκταση και ενίσχυση των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ με τη διατήρηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, δηλαδή ως ΝΠΔΔ και όχι να μετατραπούν σε ΑΕ. Οπως επισημαίνει η Ομοσπονδία με έγγραφό της προς την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, τα ΤΕΕ είναι αδύνατο να μετατραπούν σε ΑΕ, «όταν η παροχή παιδείας (τεχνικής) είναι υπόθεση του κράτους (άρθρο 16 του Συντάγματος), όταν είναι αμφίβολο αν θα θεωρείται δημόσιος φορέας και θα εντάσσονται στη χρηματοδότηση του ΕΠΕΑΕΚ». Επίσης, το υπάρχον μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και τα υφιστάμενα ΤΕΕ-ΟΑΕΔ, αναφέρεται στο ίδιο έγγραφο, ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Ν. 1566/85).
«Πώς το εκπαιδευτικό προσωπικό θα συνεχίσει να υπάγεται στις διατάξεις "Περί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης" και ταυτόχρονα να εργάζεται σε ΑΕ; Μήπως έμμεσα εγείρεται το θέμα της εργασιακής κατάστασης του εκπαιδευτικού προσωπικού και επιχειρείται η εκτόπισή του από τις διατάξεις των Ν. 1566/85 και 2525/97; Πώς θα γίνονται προσλήψεις εκπαιδευτικών όταν ο 2525/97 μιλάει για μόνιμο προσωπικό;», αναρωτιούνται, μεταξύ άλλων, οι εκπαιδευτικοί της ΟΕΛ, και προτείνουν: συνολική οργάνωση του συστήματος της εκπαίδευσης, ενίσχυση του συστήματος μαθητείας του ΟΑΕΔ. Επίσης, ζητούν πρόβλεψη και εθνικών πόρων καθώς και την άμεση πρόσληψη 400-500 μονίμων εκπαιδευτικών την επόμενη διετία (αυτή τη στιγμή η αναλογία εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων είναι 1/54)!