Κυριακή 9 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οργανισμός Λιμένος Πειραιά
Ολα στους ιδιώτες!

Ενα ιδανικό πλαίσιο εκμετάλλευσης των καλύτερων τμημάτων του λιμανιού από ιδιώτες, προσφέρει το «Στρατηγικό Σχέδιο» που αναμένεται να εξετάσει ο ΟΛΠ

«Ακτινογραφία» του ξεπουλήματος του πρώτου λιμανιού της χώρας, αποτελεί η αποκαλυπτική «Τελική Εκθεση Στρατηγικού Σχεδίου» που καταστρώθηκε για λογαριασμό της ΟΛΠ ΑΕ! Το σχέδιο προβλέπει την κατάτμηση του λιμανιού και την προσφορά του στους ιδιώτες, την κατάργηση παραγωγικών του δραστηριοτήτων, την απώλεια θέσεων εργασίας, την αποδυνάμωση ουσιαστικά της άμυνας της χώρας, την πλήρη και ασύδοτη δράση των εφοπλιστών!

Η αποκαλυπτική έκθεση καταστρώθηκε από τον όμιλο εταιριών «ΚΑΝΤΟΡ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ», «PTC Port and Transport Consulting Bremen», «Ρόγκαν και Συνεργάτες ΑΕ» και των υπεργολάβων τους «Brown and Root», «Sheila Farell», «Σ. Σάγιας και συνεργάτες». Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Brown and Root» πριν προλάβει να αποχωρήσει από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είχε ήδη αναλάβει... «δουλιά» στο λιμάνι. Την έκθεση, επεξεργάστηκε στη συνέχεια αρμόδια επιτροπή του ΟΛΠ και έκανε τις δικές της προτάσεις, οι οποίες εκτός από ορισμένα σημεία, είναι κοινές με αυτές της έκθεσης. Στις 10 του Νοέμβρηη έκθεση παραδόθηκε στη διοίκηση του ΟΛΠ και αναμένονται οι τελικές αποφάσεις.

Οι «Κατευθυντήριες Αρχές», στις οποίες πρέπει να ανατρέξει ο ΟΛΠ κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης της νέας στρατηγικής του είναι αποκαλυπτικές. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στην έκθεση: «Ο ΟΛΠ οφείλει να διαμορφώνει πλέον τη στρατηγική σε πλήρως αυτόνομη βάση αιτούμενος αποζημίωση σε περιπτώσεις που καλείται να προχωρήσει σε ενέργειες αντίθετες με τα συμφέροντά του για την ικανοποίηση επιλογών της κυβέρνησης, εφόσον αυτές υπερβαίνουν τα όρια που ο οργανισμός θέτει αναφορικά με την ικανοποίηση των επιθυμιών αυτών που θα αποκτήσουν μετοχές»! Στη νέα σχέση του ΟΛΠ με την «τοπική κοινωνία» πρέπει να αποφεύγεται: «Η υπερβολική οικονομική επιβάρυνση του ΟΛΠ», ενώ ιδιαίτερα «θα πρέπει να αποφεύγονται ενέργειες που δεσμεύουν ισχυρά τον οργανισμό σε κατευθύνσεις που δεν είναι συμβατές με τα στρατηγικά του σχέδια»!

Τη δημιουργία τριών οργανωτικών μονάδων προβλέπει το προτεινόμενο μοντέλο οργάνωσης και εκμετάλλευσης του Οργανισμού. Πρόκειται: για τον επιβατικό λιμένα, τη μονάδα διαχείρισης χώρων και τον εμπορικό λιμένα. Αυτές οι μονάδες θα διαχειρίζονται το σύνολο των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων του ΟΛΠ και μπορούν να μετεξελιχθούν σε αυτόνομες θυγατρικές εταιρίες της ΟΛΠ ΑΕ! «Η ανώνυμη εταιρία ή οι θυγατρικές της θα εκμεταλλεύονται αυτοδύναμα ή σε συνεργασία με τρίτους (εκμισθώσεις, κοινές εταιρικές κοινοπραξίες, παραχωρήσεις κλπ.), το λιμάνι με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια!».

Επιπλέον, θα επιχειρηθεί «η ενίσχυση του εμπορικού προσανατολισμού»κάθε οργανωτικής μονάδας «μέσω της ανάπτυξης κατάλληλων συνεργασιών με ιδιωτικούς φορείς»! Πολύ περισσότερο, οι ιδιώτες που θα διαχειρίζονται τμήματα του λιμανιού, θα χρηματοδοτούνται και από το κράτος για τις δραστηριότητές τους!

Το δικαίωμα διοίκησης του λιμανιού μένει στην «ΟΛΠ ΑΕ», η οποία μπορεί να προβεί στην παραχώρηση χώρων σε θυγατρικές που θα συστήσει. Δίνεται η δυνατότητα διαχείρισης από τρίτους, του Εκθεσιακού Κέντρου του ΟΛΠ. Επίσης, σε συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς προτείνεται η κατασκευή νέων επιβατικών σταθμών από την «ΟΛΠ ΑΕ» ή τη θυγατρική της με βάση «προδιαγραφές των ακτοπλοϊκών εταιριών (!!!), που θα προβούν σε μακροχρόνιες μισθώσεις των σταθμών και θα αναλάβουν στη συνέχεια την πλήρη ευθύνη λειτουργίας τους»! Για τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων προτείνεται η διατήρηση μέρους τους και η «παραχώρηση του υπολοίπου σε εξειδικευμένη εταιρία που μπορεί να γίνει είτε με μακροχρόνια μίσθωση είτε με σύμβαση διαχείρισης, που προβλέπει μοίρασμα των κερδών»! Στη διακίνηση αυτοκινήτων η «ΟΛΠ ΑΕ» μπορεί να προχωρήσει σε «συνεργασία μέσω της παραχώρησης χώρου ή της σύστασης κοινοπραξίας και για την ανάπτυξη του στην αγορά μεταφόρτωσης»!

Μέχρι σήμερα η ρυθμιστική εποπτεία ασκείται από αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, στα πλαίσια ωστόσο του νέου μοντέλου προτείνεται την εποπτεία να έχει μια νέα «Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή». . Ενα από τα καθήκοντα αυτής της αρχής, θα είναι και η «προστασία του ίδιου του λιμένα από αδικαιολόγητες κρατικές ή άλλες παρεμβάσεις»! Επίσης, θα δημιουργηθεί πλαίσιο και μηχανισμός χρηματοδότησης (!) από την κυβέρνηση προς την «ΟΛΠ ΑΕ» (ή και τις θυγατρικές της), που αφορά επιδοτήσεις για κατασκευή λιμενικών έργων και άλλα.

Σ' ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση της ακτοπλοϊκής κίνησης, ο σύμβουλος θέτει ως προϋπόθεση, εκτός των άλλων, για την υλοποίηση της πρότασης, την ελευθερία καθορισμού των τιμολογίων! Προτείνεται επίσης για την εξυπηρέτηση της κίνησης των κρουαζιερόπλοιων τη « δημιουργία ανεξάρτητης επιχειρησιακής μονάδας»!

Σε αμφισβήτηση η Ζώνη

Σε αμφισβήτηση μπαίνει και η λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, καθώς στο στρατηγικό σχέδιο γίνεται λόγος για «αναδιάταξη χώρων». Αυτό, παράλληλα με την πρόταση ενδεχόμενης αναδιοργάνωσης της Ζώνης, που θα επιτρέψει να «ελευθερωθούν χώροι που ο ΟΛΠ θα μπορέσει να διαθέσει για πιο αποδοτικές δραστηριότητες». Αυτό σε συνδυασμό με την αναπροσαρμογή των τιμολογίων μέσα από την αναδιοργάνωση του χώρου, δημιουργεί πολλές αμφιβολίες για το μέλλον της Ζώνης.

Σημαντικά συρρικνώνονται οι παραγωγικές δραστηριότητες του ΟΛΠ, καθώς το στρατηγικό σχέδιο στα πλαίσια της ανάπλασης του κεντρικού λιμανιού προτείνει: «Τη μετατροπή των δυο μονίμων δεξαμενών 36 - 37 (πέτρινες δεξαμενές Βασιλειάδη που λειτουργούν) σε πλωτά εκθετήρια (!!!) ιστορικών για την εμπορική ναυτιλία σκαφών ή ενδεχομένως της μικρότερης σε κολυμβητική δεξαμενή». Προτείνει επίσης «τη μετατροπή των ιστορικών σιλό (χώροι αποθήκευσης προϊόντων) σε ενυδρείο ή άλλη πολιτισμική χρήση»!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συνεχίζεται το «πάγωμα» της επέκτασης του λιμανιού του Πειραιά(2019-01-30 00:00:00.0)
Πρόγραμμα δράσης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών(2014-06-13 00:00:00.0)
Για την πορεία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών(2014-03-15 00:00:00.0)
Λιμάνια και μεταφορές στο πιάτο των μονοπωλίων(2013-06-28 00:00:00.0)
Με δικομματική σφραγίδα η παράδοση των λιμανιών στις πολυεθνικές(2008-02-29 00:00:00.0)
Κομμάτιασμα και ξεπούλημα(2003-04-26 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ