Σάββατο 15 Μάρτη 2014 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Μ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ - Χ. ΡΑΪΧΕΝΜΠΑΧ
Για την πορεία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών

Μετά την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και την παράδοση του λιμανιού του Πειραιά στα μονοπώλια, διαδικασία που είναι σε πλήρη εξέλιξη, σειρά έχουν τώρα και τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας όπως δείχνει η σύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και η οποία ήταν το κύριο θέμα της συζήτησης κατά τη συνάντηση του υπουργού Μ. Βαρβιτσιώτη με τον επικεφαλής της Task Force (Ομάδα Δράσης) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα, Χορστ Ράιχενμαχ που έγινε προχτές Πέμπτη.

Να σημειωθεί ότι για τη συνάντηση αυτή δεν υπήρξε ούτε επίσημη ούτε άτυπη ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας, ενώ οι πληροφορίες που δίνονταν ήταν ότι η συζήτηση αφορούσε κυρίως διαδικαστικά θέματα.

Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), ως εποπτεύουσα αρχή είναι το βασικό εργαλείο για να προωθηθεί η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και των άλλων λιμανιών και να συντονίσει τη λειτουργία ιδιωτικών και «δημόσιων» λιμανιών.

Η δημιουργία της έχει δρομολογηθεί από το 2009, όταν άρχισε η σταδιακή ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και συγκεκριμένα όταν υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ του ΟΛΠ και του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο κινεζικό μονοπώλιο της COSCO. Μάλιστα, η σύστασή της προβλεπόταν στο πρακτικό που υπέγραψαν οι πλειοψηφίες ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ (ΣΥΡΙΖΑ) στις διοικήσεις της ΟΜΥΛΕ (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών) και της Ενωσης Λιμενεργατών με τον ΟΛΠ με το οποίο επικύρωναν και τη σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ στην COSCO.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ, σχετικά με τη συνάντηση Βαρβιτσιώτη - Ράιχενμπαχ, η ΡΑΛ «θα έχει ως κύρια αρμοδιότητα την παρακολούθηση της εφαρμογής της εθνικής στρατηγικής στον λιμενικό τομέα, καθώς και την εποπτεία των λιμένων, κρατικών και ιδιωτικών, και στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια σχετικά με τη χρηματοδότησή της ή το προσωπικό που θα εργάζεται σε αυτή».

Οσον αφορά τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει δοθεί στη δημοσιότητα το σχέδιο πρόσκλησης ενδιαφέροντος από το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού, ενώ εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των μονοπωλίων για το ποιος θα πρωτοαρπάξει το λιμάνι του Πειραιά. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις πριν τρεις μέρες του προέδρου των ρωσικών σιδηροδρόμων Βλαντίμιρ Γιακούνιν ότι το λιμάνι «είναι ενδιαφέρον, στην περίπτωση που βλέπουμε την προοπτική λειτουργίας των σιδηροδρομικών μεταφορών», ενώ ενδιαφέρον εξέφρασε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κ.ά.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ