Κυριακή 21 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Εικαστικά νέα

Parmigianino, σχέδιο όπου απεικονίζεται ένας άντρας (πιθανόν ο ίδιος ο καλλιτέχνης) να κρατά μια έγκυο σκύλα
Parmigianino, σχέδιο όπου απεικονίζεται ένας άντρας (πιθανόν ο ίδιος ο καλλιτέχνης) να κρατά μια έγκυο σκύλα
H εφημερίδα «Τα νέα της Τέχνης» μάς ενημερώνουν ότι το Βρετανικό Μουσείο σε συνεργασία με το Μετροπόλιταν Μιούζιμ οφ Αρτς της Νέας Υόρκης παρουσιάζουν την έκθεση «Correggio and Parmigianino Master Draugmahstmen of Rennaissansce». Φυσικά αυτή τη στιγμή που γράφουμε η έκθεση έχει μόλις τελειώσει αλλά είναι μια αφορμή να πούμε δυο λόγια για τους δυο καλλιτέχνες που εργάστηκαν στην Πάρμα. Ο Παρμιτζιανίνο (1503-1540) πιθανόν να υπήρξε μαθητής του Κορέτζιο (1489-1534). Ενώ το ζωγραφικό τους έργο είναι ευρύτατα γνωστό, το αντίθετο συμβαίνει με τα σχέδιά τους. Παρά το γεγονός ότι τα σχέδια του Κορέτζιο ήταν προμελέτες των ζωγραφικών του έργων, αποτελούν ολοκληρωμένα, αυτόνομα έργα τέχνης. Ο Παρμιτζιανίνο ενδιαφερόταν περισσότερο για το ίδιο το σχέδιο (per se). Τα εκατό περίπου σχέδια που εκτίθενται αποκαλύπτουν την ποικιλία των θεμάτων τα οποία τον γοήτευαν. Εικόνες της καθημερινότητας, αντίγραφα αρχαίων αγαλμάτων, σχέδια για νωπογραφίες, για ζωγραφικά έργα-μελέτες με μελάνι, καθώς και σχέδια τα οποία φιλοτεχνούσε στις ελεύθερες ώρες του. Ο Ιταλός ζωγράφος και χαράκτης, από τους πρώτους στην Ιταλία, ο μεγαλύτερος δημιουργός της Σχολής της Πάρμας, γεννήθηκε το 1503 στην Πάρμα (στην οποία οφείλει και το ψευδώνυμό του), όπου έζησε τα περισσότερα χρόνια της σύντομης ζωής του. Ηταν γιος του ζωγράφου Φίλιπο Ματσόλα και έμεινε ορφανός από μικρός. Την εκπαίδευσή του ανέλαβαν οι θείοι του Πιερ Ιλάριο και Μικέλε, μέτριοι ζωγράφοι αλλά καλοί δάσκαλοι. Ο Παρμιτζιανίνο στα 16 του χρόνια ζωγράφισε τη Βάφτιση του Χριστού, έργο που προκάλεσε το θαυμασμό όσων την είδαν και το 1520 στάλθηκε από τους θείους σε κάποιο χωριό της περιοχής του Μιλάνου. Τα έργα του, θρησκευτικά και μυθολογικά, προσωπογραφίες και αλληγορίες, έγιναν αγαπητά στους συγχρόνους του χάρη στην τεχνική της χαρακτικής που χρησιμοποίησε.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ