Η ανατροπή των οικογενειακών προϋπολογισμών και του τρόπου ιεράρχησης των καθημερινών αναγκών αποτυπώνεται και στην εξέλιξη του κλάδου των αλυσίδων εστιατορίων γρήγορου φαγητού, όπως διαπιστώνει και η σχετική μελέτη της ICAP.
Οπως προκύπτει από την έρευνα την περίοδο 1992-2008 η συνολική αξία της εγχώριας αγοράς του κλάδου παρουσίασε άνοδο με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 15,2%. Αντίθετα, το 2009 παρουσίασε μείωση κατά 4% σε σύγκριση με το 2008, ενώ το 2010 εκτιμάται ότι συνεχίστηκε με ανάλογο ρυθμό η καθοδική πορεία.
Η συγκεκριμένη αγορά - μιλώντας πάντα για αλυσίδες και όχι για μεμονωμένα καταστήματα - διαχωρίζεται στις κατηγορίες: burger, pizza, Snack - sandwich και σουβλάκι. Aναλυτικά, το 2009 το μεγαλύτερο μερίδιο φαίνεται να καρπώθηκε η κατηγορία burger με ποσοστό 37,1%, ακολούθησε η κατηγορία snack - sandwich με 32,1%, η pizza με μερίδιο αγοράς 22,1% και τέλος το σουβλάκι με ποσοστό 5,4%.
Οι συνολικές πωλήσεις 11 αλυσίδων του κλάδου είχαν αύξηση πωλήσεων το 2009 4,9% και το μεικτό κέρδος του αυξήθηκε κατά 15,9%.