Ημερολόγια εικαστικής τέχνης
- Ενα καλαίσθητο, έγχρωμα εικονογραφημένο ημερολόγιο, αφιερωμένο στον Νικόλαο Γύζη, τον μέγιστο δημιουργό της νεοελληνικής τέχνης, κυκλοφόρησε η Εθνική Πινακοθήκη, με χορηγό, όπως και πέρσι, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού. Αφορμή του αφιερώματος είναι η συμπλήρωση φέτος εκατό χρόνων από το θάνατο του Ν. Γύζη (1842-1901). Το ημερολόγιο (σε ελληνική και αγγλική γλώσσα) προλογίζεται από τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ, Ευγένιο Γιαννακόπουλο, και τη διευθύντρια της Πινακοθήκης και καθηγήτρια της Ιστορίας της Τέχνης, Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα. Το κείμενο για το βίο και το έργο του Ν. Γύζη υπογράφει η επιμελήτρια της Πινακοθήκης, δρ. Νέλη Μισιρλή. Το ημερολόγιο κοσμείται με πορτρέτο του καλλιτέχνη και πολλά αριστουργηματικά έργα και λεπτομέρειες έργων του: «Τα ορφανά», «Η εξέταση των σκύλων», «Μάνα με παιδί», «Ανατολίτης με τσιμπούκι», «Ανατολίτης με μουσικό όργανο», «Το σκλαβοπάζαρο», «Τα αρραβωνιάσματα των παιδιών», «Η χαρτορίχτρα», «Κού-κου», «Το τάμα», «Παππούς και εγγονός», «Το κρυφό σχολειό», κ.ά.
- Τοπία της Ζακύνθου, έργα ζωγραφικής της Καλλιρρόης Μαρούδα, κοσμούν το ημερολόγιο του Ομίλου Εταιριών «Ηρακλής». Οπως σημειώνει η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, «η Κ. Μαρούδα επιμένει πεισματικά σε μια ζωγραφική του βλέμματος. Και τα ερατεινά τοπία της Ζακύνθου μεταγράφουν την υγρή ατμόσφαιρα και το αδιόρατο πέπλο της ομίχλης που μαλακώνει τις γραμμές και εναρμονίζει τη χλοερή τονικότητα των χρωμάτων στα Ιόνια Νησιά. Οικείες και μαζί μακρινές, διαποτισμένες από αίσθημα, οι εικόνες του νησιού μοιάζουν περισσότερο με αναπόληση παρά με ρεαλιστικά τοπία».
