Πέμπτη 14 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΒΟΥΛΗ
Στο μεγάλο κεφάλαιο ο σιδηρόδρομος

Σε αντίσταση καλεί το ΚΚΕ, ενώ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ τάχθηκαν υπέρ της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής

«Ναι» στην παράδοση των σιδηροδρόμων στο ιδιωτικό κεφάλαιο είπαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ χθες, στην αρμόδια διαρκή επιτροπή της Βουλής όπου συζητήθηκε το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών. Για παράδοση της δημόσιας περιουσίας στο μεγάλο κεφάλαιο με επιπτώσεις για τους εργαζόμενους, αλλά και τους επιβάτες, έκανε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Μαυρίκος. Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους «να αντισταθούν, να συγκρουστούν και να καταδικάσουν» τέτοιου είδους νομοσχέδια επισήμανε ο Γ. Μαυρίκος, τονίζοντας ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ είναι ενταγμένη στη γενικότερη στρατηγική ιδιωτικοποιήσεων στρατηγικών τομέων του Δημοσίου.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ αντέκρουσε το βασικό κυβερνητικό επιχείρημα για την ιδιωτικοποίηση του οργανισμού, λέγοντας ότι «αν το ζήτημα ήταν τα ελλείμματα πρέπει να απαντηθεί για ποιο λόγο στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης η λογική στα μέσα σταθερής τροχιάς είναι η λογική των ιδιωτικοποιήσεων, η μία μετά την άλλη στο σιδηρόδρομο, σε χώρες που δεν υπάρχουν ελλείμματα». Πρόσθεσε, μάλιστα, πως «είναι άλλοθι και αξιοποιούνται τα υπαρκτά οικονομικά προβλήματα, προκειμένου να περάσει στο λαό με τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις το πλιάτσικο που επιχειρείται σε βάρος της δημόσιας περιουσίας και μάλιστα σε στρατηγικής σημασίας τομείς». Αναφερόμενος στις αιτίες των ελλειμμάτων, ο Γ. Μαυρίκος σημείωσε ότι «βασικές είναι η κακοδιαχείριση, η κακοδιοίκηση, αυτοί που ρήμαξαν οικονομικά τον ΟΣΕ, οι μεγαλοεργολάβοι, οι εθνικοί προμηθευτές, οι τράπεζες και οι δανειστές. Αυτοί λεηλάτησαν και λεηλατούν τον ΟΣΕ και διαμορφώνουν τέτοια λογιστικά χαρακτηριστικά». Παράλληλα, ο Γ. Μαυρίκος θύμισε πως «το κράτος ποτέ δεν κατέβαλε τη συμμετοχή του στα συγχρηματοδοτούμενα έργα και ανάγκαζε τον ΟΣΕ να δανείζεται». Αναφέρθηκε και στον τρόπο που «λεηλατήθηκε η ακίνητη περιουσία του οργανισμού», για να καταλήξει στο ότι «είναι μύθος ότι εδώ οδηγούν τα ελλείμματα ή οι εργαζόμενοι. Η κερδοσκοπία όλων αυτών των παραγόντων γεννούν τα ελλείμματα που τώρα η κυβέρνηση βαφτίζει μεγάλο πρόβλημα».

Ιδιαίτερα αναλυτικός ήταν ο βουλευτής του ΚΚΕ όσον αφορά τις συνέπειες που θα υπάρξουν, τονίζοντας πως θα έχουμε «επίπτωση στην τιμολογιακή πολιτική. Ο,τι έγινε με την "Ολυμπιακή Αεροπορία", δήθεν καλύτερες τιμές και η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο. Θα γίνουν περικοπές δρομολογίων» με «άμεσες ή έμμεσες επιβαρύνσεις των κατοίκων των περιοχών» που εξυπηρετούνται από το σιδηρόδρομο. Πρόσθεσε πως «η παράδοση σε ιδιώτες του άξονα και των συγκοινωνιών των σιδηροδρόμων θα γεννήσει προβλήματα και στο ζήτημα της ασφάλειας». Σχετικά με το προσωπικό του ΟΣΕ, τόνισε ότι εκτός από τους 2.500 που θα διωχθούν «καταργούνται η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ο γενικός κανονισμός προσωπικού, οι αποζημιώσεις, τα εφάπαξ».

Στη δική του τοποθέτηση, ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας παρουσίασε σχεδόν ως ...κυβερνητικό επίτευγμα το ότι «ο σιδηρόδρομος δεν θα κλείσει», υποστηρίζοντας ότι σε άλλες χώρες τέτοιες επιχειρήσεις οδηγούνται «σε προσωρινό έστω κλείσιμο». Υποστήριξε ότι ο οργανισμός έχει «παράλογα μεγάλες δαπάνες για τα έξοδά του και είναι πέραν των δυνατοτήτων του οι αποδοχές των εργαζομένων». Επίσης υποστήριξε ότι στόχος είναι «να εξυγιάνουμε τις λειτουργίες του οργανισμού».

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε ο εισηγητής της ΝΔ Σ. Καλαφάτης, λέγοντας ότι «μετά από ένα χρόνο αδράνειας η κυβέρνηση υιοθετεί τους βασικούς άξονες ανασυγκρότησης που είχε εκπονήσει η κυβέρνηση της ΝΔ». Κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι «απωθεί δυνητικούς επενδυτές για την ΤΡΕΝΟΣΕ». Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης, ενώ «παρών» δήλωσε ότι ψηφίζει ο εισηγητής του ΛΑ.Ο.Σ. Η. Πολατίδης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΑΤΙΤΛΟ(2012-07-07 00:00:00.0)
Αποφάσισαν το ξεπούλημα που απαιτούν τα μονοπώλια(2010-10-27 00:00:00.0)
Ενταγμένη στην εξυπηρέτηση των «μεταφορικών» αναγκών του κεφαλαίου(2010-10-26 00:00:00.0)
Με νέο ...μηχανοδηγό στην ιδιωτικοποίηση(2009-10-07 00:00:00.0)
Ερχονται τσουχτερές αυξήσεις(2008-11-13 00:00:00.0)
Πολιτική ιδιωτικοποίησης και στον ΟΣΕ(2007-12-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ