Τετάρτη 6 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
Προωθούνται νέες υποδομές για τους ιδιώτες

Το μόνο που φαίνεται να ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι τα έργα διευκόλυνσης του μεγάλου κεφαλαίου

Επισπεύδει ο ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), στο πλαίσιο των κυβερνητικών κατευθύνσεων, την κατασκευή των έργων υποδομής που θα συμβάλουν στην περαιτέρω «απελευθέρωση» της αγοράς φυσικού αερίου, εξυπηρετώντας τα άμεσα συμφέροντα των εταιρειών που εμπλέκονται στην εμπορία και κατανάλωση, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Εξάλλου, μόλις χτες, μετά τη συνάντηση που είχε μαζί του η υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Τ. Μπιρμπίλη, ο αρμόδιος επίτροπος Ενέργειας της ΕΕ Γκ. Ετινγκερ«επικρότησε τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης για αναμόρφωση της αγοράς ενέργειας και δήλωσε την υποστήριξη της Επιτροπής στις μεταρρυθμίσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στη χώρα», σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου.

Η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ ανακοίνωσε χτες ότι η κατασκευή μιας ακόμη δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, χωρητικότητας 95 χιλ. κυβικών και προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί το 2014, ένα χρόνο νωρίτερα από τις προβλέψεις του αρχικού προγραμματισμού. Στη νήσο Ρεβυθούσα οι εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ αποτελούνται από δύο δεξαμενές περίπου 120 χιλ. κυβικών. Παράλληλα, θα γίνουν έργα ώστε να γίνει δυνατή η υποδοχή πλοίων χωρητικότητας LNG έως 180 χιλ. κυβικών, από τις 135 χιλ. κυβικά που είναι η σημερινή δυνατότητα. Σκοπός του Διαχειριστή είναι να διευκολύνει ακόμη περισσότερο τις εταιρείες που εισάγουν φυσικό αέριο ή και τη διαμετακόμιση. Μιλώντας χτες στους δημοσιογράφους, η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και από εταιρίες της Τουρκίας και της Βουλγαρίας για τη χρήση του τερματικού σταθμού και για ποσότητες που φτάνουν τα 500 εκατ. κυβικά, ανά χώρα. Ο διευθύνων σύμβουλος Γ. Παπαρσένος ανέφερε επίσης ότι προγραμματίζεται η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων αεριοποίησης, ώστε να μπορούν να μετατρέπουν 40% μεγαλύτερες ποσότητες υγροποιημένου αερίου.

Τα παραπάνω έργα έρχονται σε μια συγκυρία σημαντικής μείωσης των τιμών του LNG, λόγω μείωσης της ζήτησης από τις ΗΠΑ. Αν και οι παράγοντες της αγοράς δηλώνουν ότι δεν μπορούν να προβλέψουν για πόσο ακόμη οι τιμές θα είναι χαμηλές, ο ΔΕΣΦΑ προωθεί την ανάπτυξη των υποδομών του στη βάση των απαιτήσεων που γεννά αυτή η συγκυρία, χωρίς εγγυήσεις για το μέλλον.

Οι ιδιώτες δεν πρόκειται να μείνουν «παραπονεμένοι» και στην περίπτωση της μετατροπής του εξαντλημένου κοιτάσματος φυσικού αερίου «Νότια Καβάλα» σε αποθηκευτικό χώρο. Το σχέδιο προωθείται από το χρήστη του κοιτάσματος (έως το 2014), την «Ενεργειακή Αιγαίου», και η κυβέρνηση φαίνεται να ετοιμάζει, μέσω επιτροπής που έχει συστήσει, θεσμικές αλλαγές ώστε το έργο να ενταχθεί στο εθνικό σύστημα μεταφοράς και να χρηματοδοτηθεί ανάλογα, αλλά να συμμετέχει σε αυτό και η ιδιωτική εταιρεία, κάτι που σήμερα δεν είναι δυνατό να γίνει!

Αλλα έργα που προωθεί ο ΔΕΣΦΑ, είναι: Ο αγωγός Κόρινθος - Μεγαλόπολη, με κύριο σκοπό την τροφοδότηση της νέας μονάδας της ΔΕΗ. Ο αγωγός προς το Αλιβέρι, με τον ίδιο σκοπό. Η εγκατάσταση συμπιεστή στον κεντρικό αγωγό υψηλής πίεσης (ελληνοβουλγαρικά σύνορα - Αττική) που θα αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα του δικτύου.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ