Η διαδικασία ξεκίνησε από την κυβέρνηση της ΝΔ και ολοκληρώνεται από το ΠΑΣΟΚ
Ορμητήριο για μεγάλες μπίζνες, μέσα κι έξω από την Ελλάδα, προσφέρει η κυβέρνηση προς το μεγάλο κεφάλαιο, με την παράδοση ολόκληρης έκτασης στο Θριάσιο Πεδίο, με στόχο την εγκατάσταση εμπορευματικού σταθμού, ο οποίος θα είναι άμεσα συνδεδεμένος με όλα τα δίκτυα μεταφορών. Αυτό προκύπτει από χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος ανακοίνωσε την επικείμενη προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση, σε ενδιαφερόμενους επιχειρηματικούς ομίλους, έκτασης 600 στρεμμάτων για 40 χρόνια, για την κατασκευή και εκμετάλλευση του λεγόμενου Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα μεγάλο έργο, η παραχώρηση του οποίου ξεκίνησε από την κυβέρνηση της ΝΔ το 2006 και έρχεται να ολοκληρώσει η σημερινή του ΠΑΣΟΚ με γοργά βήματα με τη μέθοδο, ουσιαστικά, των Συμπράξεων Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Το έργο θεωρείται σημαντικό και έχει στρατηγική σημασία για το μεγάλο κεφάλαιο, καθώς θα είναι συνδεδεμένο σιδηροδρομικά απευθείας με το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα το Ικόνιο, αλλά και άμεσα με τα υπόλοιπα συγκοινωνιακά δίκτυα (Αττική οδός, εθνικές οδοί, σιδηρόδρομος). Στην πραγματικότητα έρχεται να εξασφαλίσει και να εξυπηρετήσει την ακόμα καλύτερη εμπορευματική - διαμετακομιστική δραστηριότητα του μεγάλου κεφαλαίου, από και προς το λιμάνι του Πειραιά, με προορισμούς στο εσωτερικό της χώρας, αλλά και στο εξωτερικό.
Η κατασκευή του θα γίνει σε έκταση 2.200 στρεμμάτων που έχει η ΓΑΙΟΣΕ σε περιοχή ανάμεσα σε Ελευσίνα και Ασπρόπυργο, όπου σήμερα υπάρχουν εγκαταστάσεις του ΟΣΕ. Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο Δ. Ρέππας, η ΓΑΙΟΣΕ θα προκηρύξει τις επόμενες μέρες ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, ώστε να παραχωρήσει σε ιδιωτική εταιρεία έκταση 600 στρεμμάτων, με σκοπό τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και εκμετάλλευση του έργου, που προβλέπει συνολική δόμηση 240 στρεμμάτων και εκμετάλλευση για 40 χρόνια! Εκτίμησε, μάλιστα, πως για την υλοποίηση του έργου θα επενδυθούν πάνω από 150 εκατομμύρια ευρώ.
Το έργο θα κατασκευαστεί σε τρεις περιόδους. Η πρώτη θα υλοποιηθεί σε 18 μήνες ολοκληρώνοντας δόμηση 50 στρεμμάτων, η δεύτερη σε 60 μήνες και δόμηση 170 στρεμμάτων και η τρίτη θα ξεκινήσει αμέσως μετά τη δεύτερη με διάρκεια 5 ετών.
Οσον αφορά στα οικονομικά ανταλλάγματα προς τη ΓΑΙΟΣΕ, η σύμβαση θα προβλέπει ένα ελάχιστο εγγυημένο ποσό που θα προσφερθεί από την εταιρεία, το οποίο θα συμπληρώνεται με ποσοστό από τον κύκλο εργασιών. Ταυτόχρονα, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου θα μεταβιβαστεί 15% των μετοχών της εταιρείας στη ΓΑΙΟΣΕ.
Τα σχέδια, όπως επισημάνθηκε, για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου ξεκίνησαν από τη δεκαετία του '70, περίοδο που είχε αρχίσει η εγκατάσταση του μεγάλου κεφαλαίου στην περιοχή. Η σημερινή προσπάθεια παραχώρησης συνδέεται άμεσα με τα έργα υποδομής που έχουν προχωρήσει από τη ΓΑΙΟΣΕ καθώς, όπως τονίστηκε, μέχρι το 2011 θα έχει ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση, στην οποία περιλαμβάνεται η σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά μέσω σιδηροδρομικής γραμμής 17 χιλιομέτρων που κόστισαν 200 εκατομμύρια και προήλθαν από συγχρηματοδότηση προγραμμάτων της ΕΕ.
Αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης των παραπάνω έργων υποδομής είναι και η μεταφορά των εγκαταστάσεων των μηχανουργείων του ΟΣΕ από τον Πειραιά σε εγκαταστάσεις εκεί. Την ίδια στιγμή, όπως ανακοινώθηκε, αμαξοστάσιο που είχε κατασκευαστεί αρχικά σε έκταση 29 στρεμμάτων για τα οχήματα του ΟΣΕ, συμφωνήθηκε να μισθωθεί από την ΕΘΕΛ έναντι 500.000 ευρώ το χρόνο, ώστε να μεταφέρει εκεί μεγάλο μέρος των αμαξοστασίων της.