STUDIO PANOULIS |
Η Αλέκα Παπαρήγα με τον Δ. Μητροπάνο και τη σύζυγό του (φώτο STUDIO PANOULIS) |
Μια διαδρομή 40 χρόνων στεφανωμένη με επιτυχίες. Σαράντα χρόνια από τότε που, εντελώς τυχαία, τον άκουσε να τραγουδά ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης και μέσω αυτού χτύπησε την πόρτα της εταιρείας «Κολούμπια». Εκτοτε ξεκινά μια 40χρονη πορεία στο ελληνικό τραγούδι, κύριο χαρακτηριστικό της οποίας ήταν η διάρκεια, η ερμηνεία σε ορισμένους δίσκους - σταθμούς της δισκογραφίας, αλλά και η ερμηνεία μιας σειράς λαϊκών τραγουδιών που αναμφίβολα κατατάσσουν τους συντελεστές τους και βέβαια τον Δημήτρη Μητροπάνο στους λαϊκούς βάρδους.
Η φωνή του Δημήτρη Μητροπάνου, ειδικά από τις αρχές της δεκαετίας του '90 και μετά, είναι επίσης ο μελωδικός «τόπος» όπου συναντήθηκε ένα ρεύμα του λαϊκού τραγουδιού με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά από τη μια, με τραγούδια των οποίων οι στίχοι, κυρίως, και η μουσική σαφώς διαφοροποιούνταν από τη θεματολογία του κλασικού λαϊκού τραγουδιού.
Σε αυτή τη «συνάντηση» η φωνή του διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο γιατί από τη μια προσέλκυσε στιχουργούς και συνθέτες να γράψουν με διαφορετικό τρόπο απ' ό,τι μέχρι τότε, ενώ από την άλλη μπόλιασε με τη δωρική λιτότητα του κλασικού λαϊκού τραγουδιού, το οποίο είχε επηρεάσει τον Μητροπάνο, νέες μορφές στιχουργικής και σύνθεσης.
Και ο κόσμος, όλη αυτή την προσφορά και στάση του, του την ανταπέδωσε με πολύ αγάπη και παρατεταμένα χειροκροτήματα στο κατάμεστο Ηρώδειο, σε μια από καρδιάς συναυλία της οποίας τα εισιτήρια είχαν εδώ και δεκαπέντε ημέρες εξαντληθεί.