Παρασκευή 24 Απρίλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΚΕ
«Οχι» στην «απελευθέρωση» των Οδικών Μεταφορών

Οδυνηρές οι συνέπειες για τους εργαζόμενους από την «απελευθέρωση», επισήμανε στην παρέμβασή του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Γ. Τούσσας

Τη φιλομονοπωλιακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τις οδικές μεταφορές, κατήγγειλε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Τούσσας, με παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, κατά τη συζήτηση για την «απελευθέρωση των Οδικών Μεταφορών».

Στην παρέμβασή του, ο ευρωβουλευτής του Κόμματος, επισήμανε ότι «η Κοινή Θέση του Συμβουλίου της ΕΕ (11786/1/2008 - C6-0016/2009), όπως και η αρχική Πρόταση Κανονισμού της Επιτροπής (COM (2007) 0263 και COM (2007) 0264), απελευθερώνει τις εθνικές αγορές οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και επιβατών. Επιτρέπει την πρόσβαση διεθνών - κοινοτικών μεταφορικών επιχειρήσεων στις εσωτερικές αγορές των κρατών - μελών. Στην πραγματικότητα παραδίδει στις μεγάλες μονοπωλιακές επιχειρήσεις τις διεθνείς και εσωτερικές οδικές μεταφορές. Οι προτάσεις που περιλαμβάνονται στις Εκθέσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κινούνται σε ακόμη πιο αντιδραστική κατεύθυνση. Απαιτούν την άμεση, πλήρη απελευθέρωση των αγορών, την άρση κάθε εμποδίου, περιορισμού και ελέγχων. Οι εργαζόμενοι από τη δική τους σκληρή εμπειρία αντιλαμβάνονται πλέον τις οδυνηρές συνέπειες που έχει για τη ζωή τους, η επέλαση των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων και στις οδικές μεταφορές. Η απελευθέρωση των εσωτερικών οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και επιβατών εντείνει στο έπακρο την εκμετάλλευση των εργαζομένων - οδηγών που θα υποχρεωθούν να οδηγούν ακατάπαυστα, χωρίς κανένα μέτρο για την ανάπαυση και την ασφάλειά τους, σαρώνει τα μισθολογικά, εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Μεγαλώνει τους κινδύνους για την οδική ασφάλεια. Επιβάλλει τη συγκέντρωση των μεταφορών στα διεθνικά μονοπώλια, που αποκομίζουν τεράστια κέρδη, με καταστροφικές συνέπειες για τους αυτοαπασχολούμενους και τις μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Οδηγεί στην αύξηση των κομίστρων, στην υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών, εντείνει τους κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών».

Για όλους αυτούς τους λόγους - τόνισε ο Γ. Τούσσας - η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταψηφίζει τις Κοινές Θέσεις και τις Συστάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και πρόσθεσε: «Το ταξικό εργατικό κίνημα αντιτάσσεται στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Διεκδικεί τη δημιουργία δημόσιου ενιαίου φορέα μεταφορών με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Η ανυπακοή, η απειθαρχία, η ρήξη με την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, το ίδιο το οικοδόμημά της, η τιμωρία των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, με τη συμμετοχή των εργαζομένων στους αγώνες και με ψήφο στο ΚΚΕ στις ευρωεκλογές, αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις για να ανοίξει ο δρόμος για ριζικές αλλαγές, τη λαϊκή ευημερία».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ