Παρασκευή 6 Μάρτη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΔΙΑΛΟΓΟΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ
Λύκειο - προθάλαμος για το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο

Στα μέτρα της ΕΕ για το πανεπιστήμιο και το σχολείο κινούνται και οι προτάσεις της επιτροπής της Συνόδου των Πρυτάνεων

Μπροστά στην έναρξη (την ερχόμενη βδομάδα) του «διαλόγου» της κυβέρνησης για την Παιδεία, η Σύνοδος Πρυτάνεων συνέρχεται σήμερα και αύριο στο Καρπενήσι, για να καταλήξει στην πρότασή της για το εξεταστικό και το Λύκειο. Σημειώνουμε ότι η Σύνοδος, σε όλες τις μεταρρυθμίσεις που μέχρι στιγμής έχουν προωθηθεί κράτησε στάση συμμάχου και υποστηρικτή της κυβέρνησης. Χτες, σε σελίδες του Τύπου «διέρρευσαν» πλευρές της πρότασης των πρυτάνεων για το εξεταστικό, από τις οποίες φαίνεται ότι η πρότασή τους κινείται στο πλαίσιο των προδιαγεγραμμένων μεταρρυθμίσεων για το χτίσιμο του επιχειρηματικού πανεπιστημίου και του σχολείου - παρόχου ληξιπρόθεσμης κατάρτισης.

Με βάση δημοσιεύματα του Τύπου, οι Πρυτάνεις προκρίνουν την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις (με εξαίρεση τις σχολές υψηλής ζήτησης), ωστόσο θεωρούν ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί σήμερα και μεταθέτουν την πρότασή τους μετά την ολοκλήρωση της αναμόρφωσης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και του Λυκείου. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το «χωρίς εξετάσεις» δε συνεπάγεται και χωρίς προϋποθέσεις, καθώς η τάση είναι τα ίδια τα πανεπιστήμια να αναλαμβάνουν μεγαλύτερο ρόλο στην εισαγωγή των φοιτητών και συνεπώς το κάθε ίδρυμα να ορίζει και τις προϋποθέσεις για την εισαγωγή. Μαζί, δε, με τις προϋποθέσεις, το κάθε ίδρυμα έχει και το «ελεύθερο» να ζητήσει επιπλέον στοιχεία από τους υποψήφιους φοιτητές που να αποδεικνύουν την «καταλληλότητά» τους, όπως εξετάσεις, πιστοποιήσεις κλπ.

Η πρόταση των Πρυτάνεων - μέχρι την ...κατάργηση των εξετάσεων - κινείται στα όρια του υπάρχοντος συστήματος εισαγωγής, με εξετάσεις μετά το τέλος του Λυκείου σε 4 - 6 μαθήματα και διατήρηση της βάσης του 10. Θέλουν επαναπροσδιορισμό των επιστημονικών πεδίων με αυξημένο το λόγο των πανεπιστημίων στη διαδικασία αυτή και προτείνουν οι υποψήφιοι να διαλέγουν σχολές από ένα μόνο πεδίο.

Μάλιστα, προκρίνουν τη δυνατότητα εισαγωγής σε ένα κοινό πρώτο έτος σχολών και στη συνέχεια την κατάταξη σε τμήματα (όπως προτείνουν ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ). Μάλιστα, οι πρυτάνεις αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο την παραπάνω πρόταση να την εφαρμόσουν όσα πανεπιστήμια θέλουν και μπορούν... Δηλαδή, το κάθε πανεπιστήμιο να επιλέγει το ίδιο ποιο σύστημα θα εφαρμόσει! Ετσι, για παράδειγμα, οι φοιτητές μπορεί να εισάγονται στο πρώτο έτος της ...Φυσικομαθηματικής και στη συνέχεια να κατατάσσονται σε τμήματα (Φυσικό, Μαθηματικό, Χημικό κ.λπ.) και αυτό το σύστημα να ισχύει μόνο στη Φυσικομαθηματική... Η παραπάνω πρόταση είναι ενταγμένη μέχρι το λαιμό στη λεγόμενη «αυτοτέλεια» των πανεπιστημίων, που πηγαίνει παρέα με το πανεπιστήμιο που λειτουργεί με επιχειρηματικά κριτήρια και ως εκ τούτου ενδιαφέρεται πρωτίστως για την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς του...

Ακόμα, οι πρυτάνεις βλέπουν με καλό μάτι το συνυπολογισμό της βαθμολογίας στις τρεις τάξεις του Λυκείου για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, μολονότι εκτιμούν ότι πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο δεν μπορεί να εφαρμοστεί σήμερα, αλλά μετά την ολοκλήρωση των αναδιαρθρώσεων. Μάλιστα, κατά τους πρυτάνεις χρειάζεται αναμόρφωση του Λυκείου, ώστε τα μαθήματα των δύο πρώτων τάξεων να προάγουν τη γενική παιδεία, ενώ στη Γ' Λυκείου να μειώνονται τα μαθήματα γενικής παιδείας και να δίνεται περισσότερος χρόνος στους μαθητές να ασχολούνται με την προετοιμασία για τις εξετάσεις. Δηλαδή, η Γ' Λυκείου να παραμείνει «προθάλαμος» των εξετάσεων...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ