Σάββατο 21 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΕΛΠΕ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εντονες ανησυχίες για εφαρμογή της οδηγίας Μπολκεστάιν

Η λευκορωσική εταιρεία, η οποία έχει αναλάβει υπεργολαβικά την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενών, δεν έχει ακόμα αποσαφηνίσει τους όρους εργασίας των μεταλλεργατών που απασχολεί

Εντονες ανησυχίες συνεχίζει να προκαλεί το αδιευκρίνιστο εργασιακό καθεστώς για 80 και πλέον μεταλλεργάτες από τη Λευκορωσία που θα εργαστούν στην Ελλάδα, ύστερα από τη συμφωνία που υπέγραψαν η κατασκευαστική ΑΘΗΝΑ ΑΕ και η λευκορώσικη εταιρεία ΣΕΝΤΡΟΕΝΕΡΓΚΟΜΟΝΤΑΖ, προκειμένου η δεύτερη να αναλάβει υπεργολαβικά την κατασκευή τεσσάρων νέων δεξαμενών αργού πετρελαίου της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ (ΕΛΠΕ) στη Θεσσαλονίκη.

Οπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές των ΕΛΠΕ, παρά το γεγονός ότι οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει, δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί αν οι Λευκορώσοι συνάδελφοί τους θα πληρώνονται και θα ασφαλίζονται με μισθούς και όρους που ισχύουν στην πατρίδα τους ή με βάση την κλαδική συλλογική σύμβαση που ισχύει στην Ελλάδα. Αν επαληθευτούν οι φόβοι για εφαρμογή της αντιδραστικής οδηγίας Μπολκεστάιν, είναι βέβαιο ότι η μεγαλοεργοδοσία θα έχει επιφέρει ένα συντριπτικό πλήγμα τόσο στους Λευκορώσους εργαζόμενους, όσο και στους Ελληνες συναδέλφους τους, που θα δεχτούν μία επιπλέον πίεση στην προσπάθεια της εργοδοσίας να συμπιέσει συνολικά τα μεροκάματα και τα εργασιακά δικαιώματα.

Αδιαμφισβήτητα κερδισμένοι από την εξελισσόμενη κολεγιά είναι μόνο τα ΕΛΠΕ, η ΑΘΗΝΑ ΑΕ και βέβαια η λευκορωσική εταιρεία, που -ούτως ή άλλως- θα εκμεταλλευτούν φτηνά εργατικά χέρια και θα γεμίσουν τα ταμεία τους με ζεστό χρήμα. Η σύμβαση ανάμεσα στην ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ και τα «Ελληνικά Πετρέλαια» υπογράφτηκε στις 23/9/08. Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή τεσσάρων δεξαμενών διπλού τοιχώματος και επιπλέουσας οροφής, για την αποθήκευση αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 60.000 κ.μ. η καθεμία. Στο έργο περιλαμβάνονται τα συστήματα διασύνδεσης και πυρόσβεσης, τα χωματουργικά έργα, τα έργα πολιτικού μηχανικού, τα όργανα και τα ηλεκτρολογικά δίκτυα. Η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου είναι 24 μήνες. Ενα μεγάλο κομμάτι αυτού του έργου, συνολικού κόστους 4 εκατ. ευρώ, θα εκτελέσει η λευκορωσική εταιρεία.

Ο εκπρόσωπος της ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ δήλωσε άγνοια για τους όρους με τους οποίους η λευκορωσική εταιρεία θα απασχολήσει το προσωπικό της, αφού, όπως είπε στο «Ρ», «σαν εταιρεία δεν έχουμε σχέση με τον κόσμο της υπεργολαβίας». Διευκρίνισε ωστόσο ότι η εταιρεία ΑΘΗΝΑ, όσες εργολαβίες έχει αναλάβει σε χώρες των Βαλκανίων (Ρουμανία, Βουλγαρία), «οι εργάτες από την Ελλάδα πληρώνονταν με μισθούς Ελλάδας και οι εργάτες από Ρουμανία ή Βουλγαρία με μισθούς Ρουμανίας και Βουλγαρίας»...

Η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ έχει εκτελέσει έργα για δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, στην Ελλάδα (επέκταση αερολιμένα «Μακεδονία», μαρίνας Ζέας στον Πειραιά, επέκταση 6ου προβλήτα ΟΛΘ, μαρίνα Λευκάδας κ.ά.), στα Βαλκάνια, στην ΕΕ, στη Μέση Ανατολή, στη Βόρεια Αφρική, στη Σαουδική Αραβία και τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα. Εχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα διεθνή τραπεζικά και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, και έχει εκτελέσει έργα σε κοινοπραξία με διάφορες διεθνείς εταιρείες, μεταξύ άλλων και την HOCHTIEF, μεγαλομετόχου του αεροδρομίου της Αθήνας.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κυρώσεις σε κλάδους «κεντρικής σημασίας» προετοιμάζει η ΕΕ(2021-05-28 00:00:00.0)
Παζάρια για το πετρέλαιο(2012-10-20 00:00:00.0)
Ερχεται ο Μπολκεστάιν;(2009-02-10 00:00:00.0)
Αντιπαράθεση με τις ΗΠΑ(2008-03-13 00:00:00.0)
Συνεχίζεται η διαμάχη για την ενέργεια(2007-01-10 00:00:00.0)
Πιέσεις στη Λευκορωσία(2006-12-22 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ