Τετάρτη 11 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Καλύπτει τους εφοπλιστές και τα σαπάκια τους

Τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ» δεν ανανεώθηκαν, επιβεβαιώνοντας ότι η ζωή ναυτεργατών και επιβατών βρισκόταν σε διαρκή κίνδυνο

Ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Καβάλας βρίσκεται από χτες το πρωί το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ», της εταιρίας ΣΑΟΣ, ιδιοκτησίας Μανούση. Η κατάσταση του 33χρονου και υποσυντήρητου καραβιού ήταν τέτοια ώστε ακόμα και η ιδιωτική εταιρεία «Αγγλικός Νηογνώμονας Lloyd's» αρνήθηκε να του ανανεώσει τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, τα οποία λήγουν μεθαύριο 13 Φλεβάρη!

Αυτό το πλοίο, μέχρι και χτες το πρωί που κατέπλευσε στο λιμάνι της Καβάλας, μετέφερε ανθρώπινες ζωές, 50 ναυτεργάτες πλήρωμα και εκατοντάδες επιβάτες, με την άδεια απόπλου που του έδιναν οι λιμενικές αρχές, ο Κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Με την «άδεια» που δίνει στους εφοπλιστές η πολιτική που διαμορφώνουν για λογαριασμό τους ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΕΕ, «προδιαγράφοντας» τις προϋποθέσεις για νέα «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ».

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την πρόσκρουση του «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ» την Κυριακή το πρωί στο λιμάνι της Χίου, η υπόθεση με την αξιοπλοΐα του έφτασε στο απροχώρητο, με αποτέλεσμα ο Νηογνώμονας να μην μπορεί πλέον να «μαζέψει τα ασυμμάζευτα». Για να μπορέσει να αποπλεύσει το πλοίο από τη Χίο, θα έπρεπε ο «Lloyd's» να εκδώσει πιστοποιητικό αξιοπλοΐας, δηλαδή διατήρηση κλάσης.

Ωστόσο, επειδή ο Μανούσης δεν είχε αποκαταστήσει παρατηρήσεις που είχαν διαπιστωθεί στο πλοίο - και μέχρι χτες δε δινόταν καμία πληροφορία για αυτές - από την επιθεώρησή του και επιπλέον δεν έχει καταβάλει στο Νηογνώμονα τα όσα του οφείλει, ο Νηογνώμονας, προκειμένου να μην εκτεθεί εντελώς, αρνήθηκε να του ανανεώσει τα πιστοποιητικά. Επέτρεψε στο πλοίο να κάνει ένα και μόνο ταξίδι, αυτό από τη Χίο στην Καβάλα.

Για όλα αυτά, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και οι αρμόδιες υπηρεσίες του, προφανώς με εντολή υπουργού, μέχρι και χτες το πρωί δεν έλεγαν κουβέντα. Μάλιστα προχτές το βράδυ, όταν το πλοίο απέπλευσε μετά την πρόσκρουσή του από τη Χίο, από το Γραφείο Τύπου του ΥΕΝ, η πληροφορία που δινόταν ήταν ότι ο ΚΕΕΠ είχε χαρακτηρίσει το πλοίο αξιόπλοο και ότι ο Νηογνώμονας που το καλύπτει, του είχε εκδώσει πιστοποιητικό διατήρησης κλάσης.

Στο διά ταύτα, 50 ναυτεργάτες από χτες έμειναν άνεργοι και ήρθαν να προστεθούν στους 2.000 που έχουν απολυθεί από τον περασμένο Οκτώβρη και τα δρομολόγια Καβάλα, Λήμνος, Μυτιλήνη, Χίος, Καρλόβασι, Βαθύ, Αγιος Κήρυκος Ικαρίας μένουν ακάλυπτα.

Ολη η κατάσταση που διαμορφώνει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες η εφοπλιστική ασυδοσία, αναδεικνύει επιτακτικά την αναγκαιότητα της πρότασης του ΚΚΕ και των ταξικών δυνάμεων για οργάνωση, συσπείρωση και αγώνα ναυτεργατών, νησιωτών και όλων των εργαζομένων, με προοπτική τη λαϊκή εξουσία που θα έχει τη δύναμη να μετατρέψει τα πλοία σε λαϊκή περιουσία και θα οργανώσει την ακτοπλοΐα σύμφωνα με τις ανάγκες της εργατικής λαϊκής οικογένειας.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Τσουνάμι» για νησιώτες και ναυτεργάτες, προνόμια για εφοπλιστές και «επενδυτές»(2020-03-12 00:00:00.0)
Υπερήλικο και υποσυντήρητο πλοίο προσάραξε σε ξέρα(2019-08-02 00:00:00.0)
Θύματα των εφοπλιστών ναυτεργάτες - επιβάτες(2009-02-10 00:00:00.0)
Μόνιμη συγκάλυψη των ναυτικών εγκλημάτων(2007-04-22 00:00:00.0)
Γίνεται... του Νηογνώμονα!(2003-06-26 00:00:00.0)
Η εγκληματική του δράση συνεχίζεται...(2000-06-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ