Η κρίση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία παίρνει ενδημικές διαστάσεις. Δεν υπάρχει πλέον καμιά μεγάλη βιομηχανία του κλάδου, που να μην έχει εκπέμψει SOS. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι περισσότερες «αξιοποιούν» την κρίση για να επιβάλουν αντεργατικές ρυθμίσεις και να μειώσουν το «κόστος παραγωγής» τους. Ετσι, με την απειλή των ομαδικών απολύσεων, εντάσσονται σε διάφορα πακέτα «σωτηρίας» που εκπονούν οι κυβερνήσεις.
Μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες, και ο Καναδάς θα διοχετεύσει οικονομική βοήθεια στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Καναδός πρωθυπουργός, Στέφεν Χάρπερ, από κοινού με την τοπική κυβέρνηση του Οντάριο, ανακοίνωσε πακέτο 4 δισ. δολαρίων Καναδά (3,3 δισ. δολαρίων ΗΠΑ) σε επείγοντα δάνεια προς τις αμερικανικές εταιρείες «General Motors» και «Chrysler», οι οποίες έχουν εργοστάσια στη χώρα.
Στόχος είναι να εξακολουθήσουν να λειτουργούν, ενώ παράλληλα θα εφαρμόζουν προγράμματα αναδιοργάνωσης και εξυγίανσης των δραστηριοτήτων τους. Είχε προηγηθεί η κυβέρνηση Μπους την Παρασκευή, η οποία ενέκρινε να δοθούν 17,4 δισεκατομμύρια δολάρια στις «General Motors» και «Chrysler», ώστε να επιβιώσουν και να ανασυγκροτηθούν έως τις 31 Μάρτη 2009.
Η «General Motors» Καναδά δικαιούται έως και 3 δισ. δολάρια Καναδά και η «Chrysler» Καναδά έως και 1 δισ. Ο καναδικός κλάδος της «Ford», όπως και η μητρική στις ΗΠΑ, δεν έχουν ζητήσει επείγουσα στήριξη.
Υπενθυμίζεται ότι η «Chrysler» και η «General Motors» έχουν διακόψει προσωρινά την παραγωγή στα εργοστάσιά τους στον Καναδά, στις ΗΠΑ και το Μεξικό.
Στο μεταξύ, για πρώτη φορά ύστερα από 70 χρόνια, ο ιαπωνικός βιομηχανικός κολοσσός «Toyota» προβλέπει ότι θα εμφανίσει ζημίες 1,66 δισ. δολαρίων για το οικονομικό έτος 2008 - 2009.