Με καταιγιστικό ρυθμό συνεχίστηκαν και αυτή τη βδομάδα οι καταγγελίες για την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική ακτοπλοΐα, τα σαπιοκάραβα που συνεχίζουν να ταξιδεύουν, τις ευθύνες των εφοπλιστών και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με αφορμή το ναυάγιο - έγκλημα του «Εξπρές Σαμίνα». Η απόφαση της ανακρίτριας να κληθούν οι υπεύθυνοι της εταιρίας «Μίνοαν Φλάινγκ Ντόλφινς» ήταν, ουσιαστικά, η έμπρακτη αποδοχή των καταγγελιών, που από χρόνια έκαναν τα ναυτεργατικά σωματεία για την εφοπλιστική ασυδοσία ως παράγοντα των ναυαγίων.
Ομως, η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές, βουλιάζοντας στον ωκεανό των ευθυνών τους, προσπαθούν να σωθούν με την άρση του καμποτάζ. Αφού με δική τους ευθύνη δημιουργήθηκε και γιγαντώθηκε το μονοπωλιακό καθεστώς στην ακτοπλοΐα, τώρα δηλώνουν ότι ο ανταγωνισμός θα δώσει τη λύση και στο γενικότερα θέματα του κλάδου και στο θέμα της ασφάλειας ειδικότερα.
Η πλήρης απελευθέρωση της ναυτιλιακής αγοράς, όχι μόνο δεν πρόκειται να λύσει τα χρόνια προβλήματα, αλλά, αντίθετα, θα ενισχύσει όλους εκείνους τους παράγοντες που οδήγησαν και στο ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα». Ο ανταγωνισμός μεταξύ εταιριών που έχουν τα κέρδη πάνω από τις ανθρώπινες ζωές θα οδηγήσει μοιραία σε εκπτώσεις, για τη μείωση του κόστους λειτουργίας και οι συνθήκες ασφαλείας θα είναι από τους τομείς που θα πληγούν περισσότερο. Ομως, οι άλλοι δυο μεγάλοι χαμένοι από την άρση του καμποτάζ θα είναι οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών και οι εργαζόμενοι στη ναυτιλία.