Η κινηματογραφική εβδομάδα, η οποία ξεκινάει σήμερα, πρέπει να ανοίξει, λογικά, με την επανάληψη - σταθμό του παγκόσμιου κινηματογράφου, «Επαναστάτης Χωρίς Αιτία», του Νίκολας Ρέι. Η αμερικάνικη νεολαία (δεκαετία του '50) άρχισε να αμφισβητεί το γνωστό αμερικανικό τρίπτυχο «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια». Εδώ η αμφισβήτηση πιάνει μόνον το ένα σκέλος. Την οικογένεια! Με έναν σπάνιο Τζέιμς Ντιν και μια γλυκύτατη Νάταλι Γουντ.
58 χρόνια αργότερα από τον Νίκολας Ρέι, ο Γάλλος συνάδελφός του Φρανσουά Οζόν, που χαρακτηρίστηκε «τρομερό παιδί του γαλλικού κινηματογράφου» (βιαστικός, σίγουρα, χαρακτηρισμός), σαν να μην κατάλαβε το χρόνο που κύλησε, γύρισε μια ταινία στις γραμμές που χάραξε το ...Αρλεκιν! «Angel: Μια Ζωή Σαν Ονειρο». Ενα επιφανειακό πορτρέτο μιας δήθεν Αγγλίδας συγγραφέως στις αρχές του περασμένου αιώνα.
Το «Film Noir», των Ντ. Τζουντ Τζόουνς και Ρίστο Τοπαλόσκι, είναι ένα εξαιρετικό και απολαυστικό film noir με ...σκίτσα! Μια πραγματική αστυνομική ταινία με κινούμενα σχέδια (στο μέγεθος των ανθρώπων). Αστυνομική είναι και η ταινία του Πασκάλ Μπονιτζέρ «Το Ακλόνητο Αλλοθι». Σκοτεινοί φόνοι που ζητούν λύση (από βιβλίο της Αγκάθα Κρίστι, που φαίνεται να είναι η χρονιά της στις ελληνικές αίθουσες).
Τι συνέβη στο θρίλερ του Ουκρανού Βαντίμ Πέρελμαν «Μπροστά στα Μάτια της»; Ενα μακελειό! Το οποίο λειτούργησε αναδρομικά στο μυαλό της κεντρικής ηρωίδας της ταινίας, η οποία έχασε την επαφή της με την πραγματικότητα! Εδώ, εκτός πραγματικότητας, δείχνει να είναι ο δημιουργός του μεξικάνικου «Χιλιομέτρου 31», Ριγκομπέρτο Καστανιέδα. Το Μεξικό καίγεται και αυτός γυρίζει αιματηρά και σκοτεινά θρίλερ!