Τρίτη 1 Γενάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ - ΚΕΡΚΥΡΑ
Συνθήκες γαλέρας στην πορθμειακή γραμμή

Αποκαλυπτικά τα στοιχεία που περιγράφουν σε έγγραφό τους ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, αλλά και οι καταγγελίες των ναυτεργατών για τη διαμονή τους στα πλοία

Αποψη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας από το κατάστρωμα πλοίου της γραμμής
Αποψη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας από το κατάστρωμα πλοίου της γραμμής
Νέα στοιχεία για τις επικίνδυνες συνθήκες και τους απαράδεκτους όρους εργασίας που βιώνουν και οι ναυτεργάτες των πλοίων της πορθμειακής γραμμής Ηγουμενίτσας - Κέρκυρας, φέρνουν στο «φως» τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ σε σχετική καταγγελία τους που έστειλαν προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Τις άθλιες εργασιακές συνθήκες συμπληρώνουν οι όροι διαβίωσης των ναυτεργατών που διανυκτερεύουν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ειδικά το χειμώνα, καθώς δεν υπάρχει επαρκής παροχή ηλεκτρικού ρεύματος από τη στεριά, με αποτέλεσμα να μένουν χωρίς θέρμανση και τα τρόφιμα στα ψυγεία χωρίς ψύξη, με ό,τι σημαίνει αυτό για την υγεία τους.

Σύμφωνα με την καταγγελία των ναυτεργατικών σωματείων, οι εφοπλιστές και οι υπηρεσίες του ΥΕΝ υποχρεώνουν τους ναυτεργάτες με βάση τα δρομολόγια να εργάζονται πάνω από 90 ώρες τη βδομάδα, παραβιάζοντας τη Διεθνή Σύμβαση 180 και το ΠΔ 152 περί «Οργάνωσης του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών» που ορίζει ότι το μέγιστο ωράριο εργασίας δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 72 ώρες σε περίοδο 7 ημερών.

Στα πορθμειακά πλοία «ΑΝΩ ΧΩΡΑ ΙΙ» και «ΑΧΑΙΟΣ» έχουν επιβάλλει μειωμένη σύνθεση πληρώματος, ενώ τα περισσότερα πλοία με βάση το πρόγραμμα δρομολογίων αναγκάζονται να φορτοεκφορτώνουν σε χρονικά διαστήματα 15-20 λεπτών αυξάνοντας τους σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια της ζωής ναυτεργατών και επιβατών. Ολα αυτά συμβαίνουν με δεδομένο ότι το καλοκαίρι του 2006 οι ναυτεργάτες έχουν θρηνήσει εκεί έναν συνάδελφό τους και γίνονται συνεχώς τραυματισμοί. Ακόμα, εφοπλιστές και ΥΕΝ εξαναγκάζουν τους πλοιάρχους με ευθύνη τους να ταξιδέψουν με καιρικές συνθήκες 7 ως και 8 μποφόρ.

Σε συνθήκες γαλέρας η διανυκτέρευση

Σε συνθήκες γαλέρας όμως καλούνται να αντεπεξέλθουν οι ναυτεργάτες ακόμα και μετά την ολοκλήρωση των δρομολογίων στην πορθμειακή γραμμή. Σημαντικός αριθμός από τα πληρώματα διανυκτερεύουν στα καράβια που δένουν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, χωρίς να διασφαλίζεται και να παρέχεται απρόσκοπτη και μόνιμη τροφοδοσία ηλεκτρικού ρεύματος στα πλοία.

Σαν αποτέλεσμα, η θέρμανση στα καράβια υπολειτουργεί, όπως και η ψύξη στα ψυγεία, με κίνδυνο την αλλοίωση των ειδών διατροφής. Κάτω από την πίεση των ναυτεργατών, οι αρχές κατέφυγαν στην πρόσκαιρη «λύση» να παρέχουν σε ορισμένα μόνο πλοία χώρο υποδοχής με παροχή χαμηλής τάσης ηλεκτρικού ρεύματος (220 V - μονοφασικό), που όμως υπολείπεται και δεν μπορεί να διασφαλίσει την κάλυψη σε ρεύμα υψηλής τάσης (380 V - τριφασικό) που χρησιμοποιούν καράβια της συγκεκριμένης πορθμειακής γραμμής.

Σε σχετική ανακοίνωση, η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ υπογραμμίζει μεταξύ άλλων ότι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, με την πολιτική «απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών γραμμών και της εξυπηρέτησης της κερδοφορίας των εφοπλιστών τείνουν να τινάξουν στον αέρα την ασφαλή διακίνηση επιβατών, ναυτεργατών και εμπορευμάτων και να καταφέρουν ένα ανεπανόρθωτο πλήγμα στο νησιωτικό νομό μας». Το ΚΚΕ επισημαίνει την ευθύνη των λιμεναρχών Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας που ανέχονται και συγκαλύπτουν αυτή την κατάσταση. Καλεί το λαό και τη νεολαία να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στους ναυτεργάτες, απαιτώντας ασφαλείς συνθήκες εργασίας και παραμονής στα πλοία, επαρκή στελέχωσή τους με ναυτεργάτες, ανθρώπινο ωράριο, περισσότερα πλοία να παραμένουν στο λιμάνι της Κέρκυρας τις βραδινές ώρες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ