Το έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου πρόκειται να υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση αφορά στις απαραίτητες αθλητικές εγκαταστάσεις που πρέπει να γίνουν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Η δεύτερη φάση της ανάπλασης θα γίνει μέσα στο διάστημα 2004-2006 και αφορά στην ολοκλήρωση των έργων της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου.
Με βάση τους σχεδιασμούς του ΥΠΕΧΩΔΕ θα δημιουργηθούν πέντε εδαφικές ενότητες, οι οποίες θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις χρήσεις που θα προτείνονται.
Ετσι θα δημιουργηθούν:
- Ενα γραμμικό πάρκο με κλίση προς το κανάλι και το μέτωπο της πόλης.
- Η έκταση του «νησιού», που θα διαμορφωθεί μπροστά από τη θάλασσα, θα φιλοξενήσει το άθλημα του μπιτς βόλεϊ κατά τη διάρκεια των αγώνων. Δεν προσδιορίζεται όμως τι ακριβώς θα γίνει μετά τους αγώνες.
- Στην κεντρική περιοχή θα δημιουργηθεί μια νέα ναυταθλητική μαρίνα και ένα ανοιχτό αμφιθέατρο πολλαπλών χρήσεων (δυτικά), εστιατόρια και εγκαταστάσεις ομίλων (ανατολικά).
- Το χώρο του Ιπποδρόμου που ενώνεται με τη θάλασσα μέσω της αστικής πλατείας και που θα στεγάσει για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων τέσσερα κλειστά στάδια. Στον ίδιο χώρο μετά το 2004 θα κατασκευαστεί Συνεδριακό Κέντρο.
- Το πάρκο των μουσείων, στο οποίο υπάρχει ήδη η βίλα Συγγρού (Μουσείο Μνήμης της Πολεμικής Αεροπορίας) και αναπτύσσεται το Ναυτικό Μουσείο. Εκεί θα κατασκευαστεί το νέο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (σ.σ. γεννηθήτω το θέλημα των Γουλανδρήδων).
Τα απαραίτητα έργα που θα γίνουν έως το 2004 ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων περιλαμβάνουν:
- Την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου.
- Τη διαμόρφωση ισόπεδου κόμβου πρόσβασης προς τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις μπιτς βόλεϊ.
- Τη βελτίωση των κάτω διαβάσεων στην περιοχή του ΣΕΦ και του Παλαιού Φαλήρου.
Τα πρόσθετα έργα που θα κατασκευαστούν μετά το 2004 είναι τα εξής:
- Διαμόρφωση της Παραλιακής Λεωφόρου στην οριστική της θέση και κατάλληλη προσαρμογή της στους Ανισόπεδους Κόμβους Κηφισού και Δέλτα Φαλήρου. Η ταπείνωση της λεωφόρου Ποσειδώνος σε νέα θέση νοτιότερα, σε απόσταση 100 μέτρων από τα οικοδομικά τετράγωνα και μέσα σε όρυγμα.
- Κατασκευή Συλλεκτήρα Διώρυγας πλάτους 40 μέτρων περίπου ανάντη της νέας παραλιακής Λεωφόρου (δηλαδή προς Μοσχάτο, Φάληρο, Καλλιθέα) στην προβλεπόμενη από τον ΟΡΣΑ θέση και ενσωμάτωση σε αυτή της προσωρινής διώρυγας.
- Κατασκευή άνω διαβάσεων για τη σύνδεση του παραλιακού μετώπου με τους ανάντη οικισμούς.
- Ολοκλήρωση έργων Μαρίνας στο Φαληρικό Δέλτα.
- Οριστική και ολοκληρωμένη διαμόρφωση όλης της παράκτιας ζώνης (από το ΣΕΦ μέχρι το Φλοίσβο) σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΡΣΑ, όπου αυτός επηρεάζεται από τα νέα έργα και δεν έχει διαμορφωθεί στο προηγούμενο στάδιο.
Τα καταργούμενα έργα είναι τα εξής:
- Η υπάρχουσα υπερυψωμένη Παραλιακή Λεωφόρος και η μετακίνησή της προς τη θάλασσα σύμφωνα με την οριστική χάραξη και κατασκευή της.
- Ο υφιστάμενος συλλεκτήρας ομβρίων κατάντη υφιστάμενης υπερυψωμένης παραλιακής λεωφόρου.
- Οι υφιστάμενες υπόγειες Διαβάσεις κάτω από την υφιστάμενη παραλιακή λεωφόρο γιατί δε θα έχουν λόγο ύπαρξης.
- Ο προσωρινός ισόπεδος κόμβος Ιλισού.
- Οι πρόσθετες αντιπλημμυρικές συνδέσεις.
Το κόστος του έργου
Σύμφωνα με το πρόγραμμα το κόστος του έργου θα φτάσει τα 50 δισεκατομμύρια δραχμές. Αναλυτικά:
- Τα λιμενικά και υδραυλικά έργα του Ιλισού και της ναυταθλητικής μαρίνας θα κοστίσουν 15 δισ. δρχ.
- Τα έργα οδοποιίας, πρωτεύον και δευτερεύον δίκτυο, τροποποιήσεις κόμβου Λεωφ. Συγγρού, 12 δισ. δρχ.
- Η διαμόρφωση της αστικής πλατείας και κτιριακά έργα στην περιοχή της ναυταθλητικής μαρίνας και του υπαίθριου αμφιθεάτρου, 14 δισ. δρχ.
- Εργα χωματουργικά, διαμορφώσεις υπαίθριων χώρων, φυτεύσεις, γραμμικοί χώροι στάθμευσης και εξυπηρέτησης επισκεπτών νότια της ταπεινωμένης νέας λεωφόρου, 8 δισ. δρχ.
- Οι μελέτες, 1 δισ. δρχ.