Τη σύμφωνη - ομόφωνα αυτή τη φορά - γνώμη του έδωσε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) για τη συνέχιση μέχρι το 2012 της επικίνδυνης λειτουργίας πλωτής εγκατάστασης επεξεργασίας υγρών αποβλήτων (SLOPS) στην Κυνόσουρα Σαλαμίνας, εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού θαλάσσιου χώρου και μόλις 140 μ., από την ακτή, που επίσης είναι αρχαιολογική, προστατευμένη Ζώνη Α`.
Το σχετικό αίτημα προέρχεται από την εταιρεία «HELLENIC ENVIROMENT CENTER ΑΕ» («μετεξέλιξη» της «HELLENIC SLOPS AE»), που είναι ιδιοκτήτρια του σημερινού πλοίου - διαχωριστήρα και του νέου που το αντικαθιστά. Και οι δύο εταιρείες είναι συμφερόντων Μελισσανίδη. Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι το ΚΑΣ κλήθηκε να γνωμοδοτήσει για αντικατάσταση των πλοίων... ενώ το νέο πλοίο με ονομασία «ECO MASTER» βρίσκεται μήνες στη θέση του και λειτουργεί κανονικά!
Η ουσία παραμένει και διόλου δεν αλλάζει τις αιτιάσεις της εταιρείας, σύμφωνα με τις οποίες το πλοίο είναι σύγχρονο και «ασφαλές» (επειδή είναι διπύθμενο), ενώ θα βγάζει και πιο «καθαρό» νερό μετά την επεξεργασία των πετρελαϊκών αποβλήτων. Κι όμως, οι ναυτεργάτες ακόμη θρηνούν τον 23χρονο συνάδελφό τους, Βλάση Βλασόπουλο, ο οποίος σκοτώθηκε όταν στο ίδιο σημείο, στις 15/6/2000, τινάχτηκε στον αέρα το τότε πλοίο - διαχωριστήρας της εταιρείας, που τότε ονομαζόταν «HELLENIC SLOPS - PERIVALLODOLOGIKI AE».
Το ενδιαφέρον αυτής της γνωμοδότησης του ΚΑΣ είναι ότι συναινούν για συνέχιση της επικίνδυνης αυτής λειτουργίας η Εφορεία Εναλίων και η αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΠΟ. Ωστόσο, όταν το Μάη του 2005 το ΚΑΣ γνωμοδότησε πάλι υπέρ της συνέχισης της εγκατάστασης, ήταν αντίθετες η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιά, ενώ η απόφαση πάρθηκε οριακά (7 έναντι 5).
Το γεγονός της στήριξης του κεφαλαίου από την κυβέρνηση, σε βάρος της ασφάλειας των εργαζομένων, του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, προκύπτει και από την προκλητική εμμονή του γγ του ΥΠΠΟ, Χρ. Ζαχόπουλο, να μην αναφερθεί καν στη γνωμοδότηση του ΚΑΣ ο όρος της Εφορείας Εναλίων, που απλά ζητούσε τη μελλοντική (μετά το 2012) εξέταση άλλης θέσης εγκατάστασης του πλοίου μακριά από τον αρχαιολογικό χώρο!