Το αίτημα της ΝΑΣ για κατάργηση των διοδίων είναι επιτακτική ανάγκη ώστε να μην επιβάλλονται άλλα χαράτσια στους εργαζόμενους |
Το εντυπωσιακό μάλιστα είναι ότι οι κατασκευαστές θα εισπράττουν διόδια προκαταβολικά, πριν ολοκληρωθεί το έργο και μάλιστα αυξημένα. Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε ο υπουργός, οι επιβάτες ΙΧ θα εξακολουθούν να πληρώνουν 2 ευρώ μέχρι το φετινό Ιούλη, ενώ από τότε θα πληρώνουν 2,50 ευρώ (αύξηση 25%), τιμή που θα κρατήσει ως το 2009, ενώ τότε θα επιβληθεί η δεύτερη αύξηση και θα πληρώνουν 4 ευρώ (αύξηση 100% σε σχέση με σήμερα). Και βέβαια με την ολοκλήρωση του έργου η τιμή των διοδίων θα φτάσει τα 7,50 με 8 ευρώ...
Η σύμβαση που υπογράφτηκε χτες θα κατατεθεί μέσα στο Φλεβάρη για κύρωση (βλέπε: νομιμοποίηση) από τη Βουλή, ενώ τα έργα υπολογίζεται να ξεκινήσουν το Μάη. Πρόκειται για την «Ανατολική Οδό Πελοποννήσου», όπως ονομάστηκε από την κοινοπραξία των μεγαλοεργολάβων «Μωρέας» που αποτελείται από τις ελληνικές εταιρείες ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΑΕ και ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ και την Ιταλική IMPREGILO Spa η οποία θα την εκμεταλλεύεται για 30 ολόκληρα χρόνια!
Ο αυτοκινητόδρομος που έχει συνολικό μήκος 205 χιλιομέτρων και θα διαθέτει 26 ανισόπεδους κόμβους, έχει κόστος 1,044 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 330 εκατ. ευρώ θα καταβάλλει το ελληνικό Δημόσιο, πέρα από τις εισπράξεις των διοδίων που παραχωρεί προκαταβολικά. Επίσης το ελληνικό Δημόσιο κατασκευάζει με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού, ενώ στη συνέχεια θα παραχωρήσει ως «προίκα» στους μεγαλοεργολάβους, τα τμήματα, συνολικού μήκους 22,5 χιλιομέτρων: Αθήναιο (Σήραγγα Ραψομάτη) - Λεύκτρο, αλλά και το Παραδείσια - Τσακώνα, το οποίο είχε καταρρεύσει το Φλεβάρη του 2003 από κατολισθήσεις. Μόνο για το τελευταίο έργο το Δημόσιο θα δαπανήσει 110 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι τον περασμένο Δεκέμβρη υπογράφτηκε η σύμβαση για την Ιόνια Οδό, ενώ την περασμένη βδομάδα οριστικοποιήθηκε η κοινοπραξία στην οποία παραχωρείται ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Απομένει να υπογραφτεί η σύμβαση για τον οδικό άξονα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας και να αναδειχτεί ο όμιλος που θα αναλάβει το τμήμα Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, ώστε να ολοκληρωθεί η παράδοση των σημαντικών οδικών αξόνων της χώρας στο μεγάλο κεφάλαιο...