Παρασκευή 4 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Βελτιωτικά μέτρα» για άμβλυνση των αντιδράσεων

Τα στοιχεία από τα αποτελέσματα των εξετάσεων στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα

Να «χρυσώσει το χάπι» της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης προσπάθησε για μια ακόμη φορά χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, δίνοντας στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων των μαθητών της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, αλλά και τα περιβόητα «διορθωτικά μέτρα» με τις υποτιθέμενες βελτιώσεις της. Σύμφωνα με αυτά η αποτυχία των μαθητών στη Β΄ Λυκείου είναι 17,4% (14.650 από τους 84.411 μαθητές), ενώ στη Γ΄ Λυκείου το αντίστοιχο ποσοστό είναι 3,72% (2.298 από τους 69.824 μαθητές). Τα αντίστοιχα στοιχεία που έδωσε η ΟΛΜΕ η αποτυχία των μαθητών είναι 18,3% και 3,6% αντίστοιχα.

Επιχειρώντας να διαστρεβλώσει πλήρως την πραγματικότητα όσον αφορά τα ήδη μετρήσιμα αποτελέσματα της αντιμεταρρύθμισης, για να συγκαλύψει έτσι τις πραγματικές επιδιώξεις και τους στόχους της, ο Π. Ευθυμίου επιδόθηκε σε ύμνους. Ισχυρίστηκε ότι από τη σύγκριση των στοιχείων προκύπτει πως η πορεία εφαρμογής του νέου συστήματος παρουσιάζει βελτιώσεις σε όλους τους δείκτες» και ανέφερε, για να στηρίξει αυτό το «συμπέρασμα», ότι η αποτυχία στη Β΄ Λυκείου ήταν πέρυσι τον Ιούνη 30,3% και κατέληξε σε 16,2% μετά τις εξετάσεις του Σεπτέμβρη, ενώ φέτος η αποτυχία είναι 17,4%. Μόνο που ξέχασε να σημειώσει ο καλός υπουργός ότι φέτος στη Β΄ Λυκείου φοιτούσαν λιγότεροι μαθητές καθώς το «ξεσκαρτάρισμα» γι' αυτούς άρχισε από τη Α΄ Λυκείου και την «ελεύθερη» απόφασή τους να μη συνεχίσουν στο Λύκειο.


Προσπαθώντας να «δικαιολογήσει» τη διαρροή μαθητών από το Λύκειο και τη βίαιη εκδίωξη τους απ' αυτό είπε ότι «δεν ισχύει σε καμία περίπτωση όσα αναφέρθηκαν περί 42% σχολικής διαρροής από το Γυμνάσιο σε σχέση με τους αποφοίτους του Ενιαίου Λυκείου», γιατί «η απλή αλήθεια είναι ότι η λεγόμενη "διαρροή" είναι η επιλογή των ΤΕΕ από ένα σημαντικό τμήμα του μαθητικού πληθυσμού». Αναγνώρισε όμως εμμέσως πλην σαφώς την... αδυναμία «επιθυμητής λειτουργίας» της ΤΕΕ, αναφέροντας ότι γίνονται «ταχείες και ουσιαστικές βελτιώσεις των ΤΕΕ», αλλά δεν παρέλειψε να επιβεβαιώσει την πρόθεση της κυβέρνησης να σπρώξει όλο και περισσότερους μαθητές σε αυτήν, λέγοντας ότι για το υπουργείο Παιδείας η ΤΕΕ είναι «επιλογή προτεραιότητας».

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας (καταγράφονται στον διπλανό πίνακα) προκύπτει ότι από τις 58 Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις 22 το ποσοστό αποτυχίας ξεπέρασε το 20%. Στην κορυφή είναι η Κέρκυρα με 33,3% και ακολουθούν η Ευρυτανία με 31,8%, η Σάμος με 29,5%, η Καστοριά με 26,8% και τα Δωδεκάνησα με 26,6%.

Αδιόρθωτες... βελτιώσεις

Κάτω από το βάρος των συνολικών πλέον αντιδράσεων ενάντια στην αντιδραστική μεταρρύθμιση, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχωρά σε δήθεν βελτιώσεις, που δεν είναι τίποτα άλλο από «πυροσβεστικός» ελιγμός, με στόχο να διατηρηθεί ανέγγιχτος ο βασικός πυρήνας της, δηλαδή η ένταση των ταξικών φραγμών.


Ετσι, μια δεύτερη ευκαιρία και μόνο για φέτος έχουν όσοι μαθητές δεν προήχθησαν στη Β΄ Λυκείου και οι οποίοι θα επανεξεταστούν στις 4 Σεπτέμβρη. Η επανεξέταση θα πραγματοποιηθεί στα μαθήματα, στα οποία έχουν απορριφθεί, με πανελλαδικές εξετάσεις σε κοινά θέματα, όπως έγιναν και τον Ιούνη. Βέβαια για τους 14.650 μαθητές που θα επανεξεταστούν το Σεπτέμβρη η προετοιμασία τους έχει στενέψει ιδιαίτερα, μια και ο χρόνος που έχει απομείνει είναι λίγος.

Τα υπόλοιπα «διορθωτικά μέτρα» (τα οποία ήταν γνωστά από τις διαρρεύσεις στον ημερήσιο Τύπο τις προηγούμενες μέρες), που επεξεργάστηκαν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Κέντρο Εκπαιδευτικών Ερευνών είναι: Ταύτιση της διδακτέας με την εξεταστέα ύλη, η οποία θα είναι γνωστή από την έναρξη του σχολικού έτους. Μείωση του αριθμού των εξετάσεων στη διάρκεια της χρονιάς. Επεξεργασία του προγράμματος σπουδών και της επανιεράρχησης των μαθημάτων. Περιορισμός των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, που σύμφωνα με όλες τις εισηγήσεις δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 10, τόσο στη Β΄ όσο και στη Γ΄ Λυκείου. Βελτίωση των τεχνικών πλευρών των εξετάσεων. Επέκταση του προγράμματος της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης διδασκαλίας σε όλη τη χώρα και ιδιαίτερα σε περιοχές γεωγραφικά απομακρυσμένες ή περιοχές υποβαθμισμένες.


Οι τελικές αποφάσεις για τα παραπάνω «βελτιωτικά» μέτρα θα γίνουν γνωστές πριν τις 10 Σεπτέμβρη.

  • Συνάντηση με τον πρώην υπουργό Παιδείας Γερ. Αρσένη είχε χτες στο υπουργείο ο Π. Ευθυμίου, μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον πρώτο.



ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κοινωνική απαίτηση η διεύρυνση της δωρεάν Παιδείας (2001-07-25 00:00:00.0)
Εξεταστική και ταξική «σφαγή» (2000-09-10 00:00:00.0)
«Ψαλίδα» στα αποτελέσματα πόλης και υπαίθρου (2000-07-20 00:00:00.0)
Ανακυκλώνονται τα αδιέξοδα στα ΤΕΕ και εσπερινά (2000-05-16 00:00:00.0)
Απροσχημάτιστη στήριξη της «μεταρρύθμισης» (2000-01-21 00:00:00.0)
Διαλύθηκε ο μύθος περί κοσμογονίας στην εκπαίδευση (1999-07-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ