Τρίτη 10 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ο "ΠΟΡΝΟΣ" ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ "ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΑΡΚΟΣ"

Το φαινόμενο της "εισαγόμενης πορνείας" στη χώρα μας - κυρίως από πρώην σοσιαλιστικές χώρες της ΕΣΣΔ και της Ευρώπης, αλλά, όχι μόνο, καθώς "εισαγωγές" εξακολουθούν να γίνονται και από χώρες της Ασίας, της Κεντρικής και Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής - έχει πολλές διαστάσεις και η έξαρσή του, τα τελευταία χρόνια, διάφορες αιτίες κι αφορμές.

Κατ' αρχάς, πρόκειται για "εμπόριο σαρκός", που προσβάλλει βάναυσα την ανθρώπινη υπόσταση και, ταυτόχρονα, αναδεικνύει τη "χυδαία σύσταση και την αγοραία λειτουργία" της καπιταλιστικής αγοράς, η οποία δε διστάζει να μετατρέπει ακόμα και το ανθρώπινο σώμα σε εμπορικό προϊόν προς εκμετάλλευση, με στόχο το κέρδος. Επιπλέον, φανερώνει την αλλοίωση των χαρακτηριστικών της ελληνικής κοινωνίας, που ανέχεται, αν δεν προκρίνει κιόλας, το άγος και το αίσχος της προσβολής σε βάρος του ανθρώπου, ως αξιοπρεπή ύπαρξη και του πολιτισμού ως αναγκαίας αξίας.

Ως αιτία, όχι της ύπαρξης, αλλά της έξαρσης του φαινομένου, τα τελευταία χρόνια, στην Ελλάδα, μπορεί ν' αναφερθεί η ανατροπή του σοσιαλισμού, που δημιούργησε, στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες, τις συνθήκες που ωθούν στην αθρόα "μετανάστευση" νέων γυναικών, οι οποίες μετατρέπονται, εκούσες - άκουσες, σε "προϊόντα" του "αγοραίου έρωτα" και της πορνείας, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία ελέγχου στα σύνορα της χώρας μας, για την παρεμπόδιση της παράνομης εισόδου αλλοδαπών. Ενα πρόβλημα - το τελευταίο - που δεν οφείλεται τόσο στην κρατική αδυναμία, αλλά, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, ίσως και με δόση υπερβολής, "κρατική πολιτική" για την κάλυψη "αναγκών" της χώρας μας, όχι μόνο σε φτηνά κι απροστάτευτα εργατικά χέρια, αλλά και σε "φτηνά κι απροστάτευτα" νεανικά κορμιά.

****

Ουδείς στην Ελλάδα - και ουδείς των κυβερνώντων, βεβαίως - μπορεί να ισχυριστεί πως δε γνωρίζει την έκταση και την ένταση αυτού του φαινομένου - μια "γύρα" στα πολυάριθμα "μαγαζιά" της Αθήνας και ιδιαιτέρως των επαρχιακών πόλεων, αλλά και χωριών της Ελλάδας, αρκεί για να δει και να καταλάβει ο οιοσδήποτε - και κανείς δε δικαιούται ν' αδιαφορεί και να υποβαθμίζει τις επιπτώσεις του στην κοινωνία μας. Ολοι γνωρίζουν την ύπαρξη και λειτουργία"κέντρων" συγκέντρωσης των "προϊόντων" και προώθησης του "εμπορίου" - ένα τέτοιο "βαλκανικό κέντρο", ενεργοποιείται, χωρίς το παραμικρό εμπόδιο, σε γειτονική πόλη της Βουλγαρίας - ενώ είναι "γνωστό τοις πάσι" κι όχι μόνο στους "παροικούντες την Ιερουσαλήμ", πως στο "κύκλωμα" της σωματεμπορίας, μαζί με τη "μαφία", εμπλέκονται "αρμόδιοι" και αναρμόδιοι σε πρεσβείες του εξωτερικού και σε κρατικές υπηρεσίες στο εσωτερικό, αστυνομικοί, τελωνειακοί και άλλοι πολλοί "υπεράνω πάσης υποψίας".

Εκείνοι, δηλαδή, που, "πουλώντας τοις μετρητοίς", τσεπώνουν το "αντίτιμο" της αγοραπωλησίας και εκείνοι που, είτε κάνοντας "τα στραβά μάτια", είτε βοηθώντας, υπογείως, στην προώθηση των "προϊόντων", εισπράττουν τη "μίζα" για τη μεσολάβησή τους. Ολοι αυτοί ενεργούν χωρίς μεγάλο "ρίσκο" - η"δουλιά" γίνεται στα πλαίσια του "ιερού νόμου της ελεύθερης αγοράς" στην εποχή της παγκοσμιοποίησης - εκμεταλλευόμενοι τη σμίκρυνση, λόγω της αθλιότητας της ζωής τους, της ηθικής αντίστασης των "θυμάτων" και την υποβάθμιση των υγειών αντανακλαστικών της ελληνικής κοινωνίας.

****

Προφανώς, η λύση του προβλήματος δεν αφορά μόνον, ούτε κυρίως, στην αστυνομική αντιμετώπιση του "κυκλώματος" και στην καλύτερη φρούρηση των ελληνικών συνόρων, αν και αυτά τα μέτρα είναι εκ των ων ουκ άνευ, έστω για τον περιορισμό του στη χώρα μας. Ενα φαινόμενο, με κοινωνικοπολιτικές διαστάσεις, για ν' αντιμετωπιστεί είναι ανάγκη να χτυπηθούν και να εξαφανιστούν οι αιτίες που το δημιουργούν και το "τρέφουν".

Ο καπιταλισμός είναι αυτός, ο οποίος, ως εκ της φύσεως και της λειτουργίας του, δημιουργεί και αναπαράγει φαινόμενα κοινωνικής σαπίλας, που οδηγούν ακόμα και στον "απανθρωπισμό του ανθρώπου". Αν δε "φύγει από τη μέση" αυτό το κοινωνικοπολιτικό σύστημα της παρακμής και της βαρβαρότητας, δεν μπορεί ν' αντιμετωπιστεί ουσιαστικά και ολοκληρωτικά το "εμπόριο σαρκός", ένας από τους τομείς "εμπορικής" δραστηριότητας, που αναπτύσσεται στο οικονομικό και κοινωνικό πεδίο του.

Ιδιαιτέρως δε σε ό,τι αφορά την έξαρση του "εμπορίου λευκής σαρκός", με "εμπορικό υλικό" νέες γυναίκες από τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες - να τονίσουμε εδώ ότι πολλές απ' αυτές τις κοπέλες έρχονται στη χώρα μας για την ανεύρεση μιας αξιοπρεπούς εργασίας και, πέφτοντας θύματα πιέσεων, εκβιασμών και βασανιστηρίων ακόμα, εξαναγκάζονται να οδηγηθούν μέχρι και την πορνεία - αυτό το "φαινόμενο" μπορεί να μειωθεί και να σταματήσει εντελώς μόνο, όταν επανέλθει ο σοσιαλισμός εκεί και αλλάξει τις συνθήκες φτώχειας, ανεργίας, πολιτιστικής και ηθικής υποβάθμισης, που δημιούργησε η αντεπανάσταση και η καπιταλιστική παλινόρθωση.

Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ

Υ. Γ. Για όσους ισχυρίζονται πως η κοινωνική σαπίλα που αναδύεται και από το "εμπόριο σαρκός" βαρύνει, κυρίως, την ανηθικότητα των "φτωχών κι αμόρφωτων", που είναι οι "θαμώνες" των μπαρ με τις αλλοδαπές, να υπενθυμίσουμε τα λόγια Μαρξ και του Ενγκελς, στο "Κομμουνιστικό Μανιφέστο", που, απαντώντας στην κατηγορία πως οι κομμουνιστές είναι υπέρ της κοινοκτημοσύνης των γυναικών, η οποία συνάδει με την πορνεία, αναφέρουν: "... Οι αστοί μας, μη όντας ευχαριστημένοι από το γεγονός ότι έχουν στη διάθεσή τους τις γυναίκες και τις θυγατέρες των εργατών τους, χωρίς καν να γίνεται λόγος για την επίσημη πορνεία, βρίσκουν μια ιδιαίτερη ευχαρίστηση να ξελογιάζουν ο ένας τη γυναίκα του άλλου. Κατά τα άλλα είναι αυτονόητο πως με την κατάργηση των σημερινών σχέσεων παραγωγής, εξαφανίζεται και η κοινοκτημοσύνη των γυναικών, που απορρέει απ' αυτές, δηλαδή, η επίσημη και ανεπίσημη πορνεία... "

Π. Ρ.

Ο καπιταλισμός είναι αυτός, ο οποίος, ως εκ της φύσεως και της λειτουργίας του, δημιουργεί και αναπαράγει φαινόμενα κοινωνικής σαπίλας, που οδηγούν ακόμα και στον "απανθρωπισμό του ανθρώπου". Αν δε "φύγει από τη μέση" αυτό το κοινωνικοπολιτικό σύστημα της παρακμής και της βαρβαρότητας, δεν μπορεί ν' αντιμετωπιστεί ουσιαστικά και ολοκληρωτικά το "εμπόριο σαρκός", ένας από τους τομείς "εμπορικής" δραστηριότητας, που αναπτύσσεται στο οικονομικό και κοινωνικό πεδίο του


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ