Κυριακή 27 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ατζέντα 27/6:

Αυλαία με "Θεσμοφοριάζουσες"

Η πρεμιέρα των φετινών Επιδαυρίων γίνεται στις 2 και 3 του Ιούλη,με τις "Θεσμοφοριάζουσες" του Αριστοφάνη,από τη "Θεατρική Διαδρομή",σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη,σκηνοθεσία Θύμιου Καρακατσάνη,μουσική Βασίλη Δημητρίου,σκηνικά - κοστούμια Απόστολου Βέττα,χορογραφία Ντόρας Τσάτσου.Ερμηνεύουν: Θύμιος Καρακατσάνης, Γιώργος Μιχαλακόπουλος, Δημήτρης Καραμπέτσης, Λευτέρης Λουκαδής, Χρήστος Μπίρος,κ.ά. Οι "Θεσμοφοριάζουσες" διδάχτηκαν το 411 π.Χ., την ίδια χρονιά με τη "Λυσιστράτη", αλλά σε άλλη γιορτή. Τα γεγονότα του έργου εκτυλίσσονται στο πλαίσιο της γιορτής των Θεσμοφορίων. Τα Θεσμοφόρια ήταν πανάρχαια και ιδιόμορφη γυναικεία γιορτή, όπου δοξάζονταν οι γυναίκες θεές, κυρίως η Δήμητρα και η Περσεφόνη, γίνονταν αναφορές και έπαινοι στο ρόλο των γυναικών, επιβραβεύονταν γυναίκες που ξεχώριζαν, καταγγέλλονταν καταστρατηγήσεις και συμπεριφορές εις βάρος των γυναικών, κλπ.

"Παράπλευρη ζημία. Αναφορά στον Γκόγια"

Τα δραματικά γεγονότα στη Γιουγκοσλαβία ήταν η κινητήρια δύναμη που ώθησε το χρωστήρα του Γιάννη Ψυχοπαίδη,για να δημιουργήσει μέσα σε δύο μήνες, τη σειρά έργων "Παράπλευρη ζημία. Αναφορά στον Γκόγια".Η έκθεση φιλοξενείται έως τις 16 του Ιούλη στο "Σπίτι της Κύπρου" (Ηρακλείτου 10) και αποτελεί κραυγή διαμαρτυρίας για τις βιβλικές καταστροφές στη Σερβία, για την απώλεια του ανθρωπισμού, για τον ευτελισμό της ηθικής. Τα έργα γεννήθηκαν τον Απρίλη και το Μάη του 1999, η ιδέα όμως ενός εικαστικού διαλόγου με τον Γκόγια είχε απασχολήσει το ζωγράφο πολύ νωρίτερα. Στις δημιουργίες του Γκόγια οι τραγικές, χλευαστικές και βαθιά ανθρώπινες κραυγές, φτάνουν έως το σήμερα και αποκαλύπτουν την εγκληματική σχιζοφρένεια του σύγχρονου ανθρώπου και το ανθρώπινο δράμα. Ο Γ. Ψυχοπαίδης επέλεξε να ζωγραφίσει πάνω στις ίδιες τις εικόνες του Γκόγια, παρεμβάλλοντας σύγχρονα πρόσωπα και σκηνές με πολύ χρώμα και την ένταση του σήμερα. Τα έργα του Γκόγια σχολιάζονται, τονίζονται, καλύπτονται ή υπογραμμίζονται, αλλά πάντα κεντρικό πρόσωπο παραμένει ο άνθρωπος.

Εκτός από τον τίτλο "Αναφορά στον Γκόγια", ο ζωγράφος έβαλε και έναν ακόμη, "Παράπλευρη ζημία", όρος που έχει βγει από την κυνική γλώσσα του τελευταίου πολέμου και των βομβαρδισμών των ΝΑΤΟικών δυνάμεων εναντίον της Σερβίας. Η "παράπλευρη ζημία", είναι η απώλεια της ανθρώπινης ζωής, ο "δευτερεύων" στόχος.

Ανθη της Πέτρας

Συνεχίζονται με επιτυχία οι πολιτιστικές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Πέτρας που διοργανώνει ο Δήμος Πετρούπολης. Σήμερα η Θεατρική Ομάδα Συλλόγου Μυτιληναίων Πετρούπολης παρουσιάζει την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή. Μετάφραση Ι. Γρυπάρης,σκηνοθεσία Ελενα Τσαλδάρη,χορογραφία Δημήτρης Ιβανώφ,σκηνογραφία Χρυσούλα Γλωσσίδου,μουσική σύνθεση Ι. Παπαϊωάννου.

Στις 30/6 (9.30μμ) το συγκρότημα "Ενδελέχεια" θα κάνει "Βουτιά από Ψηλά" με "Χάρτινες Σαϊτες" και θα συναντήσει στο Θέατρο Πέτρας ένα από τα ανερχόμενα συγκροτήματα της ελληνικής ροκ σκηνής "Ονειροπαγίδα".

Στις 2/7 (9.30μμ) στη σκηνή του θεάτρου θα εμφανιστούν οι: Αλκίνοος Ιωαννίδης, Ελένη Τσαλιγοπούλου και Μελίνα Κανά.Θα παρουσιάσουν τραγούδια από το προσωπικό τους ρεπερτόριο, μαζί με παλιότερα λαϊκά και παραδοσιακά τραγούδια. Στις 3/7 (9.30μμ) θα εμφανιστεί το συγκρότημα "Ακτιβ Μέμπερ".


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ