Μια κατηγορία μαθητών που εξόφθαλμα και τραγικά αποδεικνύει τη βασική επιλογή του νόμου 2525/97, είναι οι αδύνατοι μαθητές: αυτοί από τα φτωχά λαϊκά στρώματα της πόλης και του χωριού, οι μαθητές με μία σειρά κοινωνικά προβλήματα, μέσα από τη διαδικασία των ενιαίων πανελλαδικών εξετάσεων, προαγωγικών και ταυτόχρονα εισαγωγικών στα ΑΕΙ, να πετιούνται έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία είναι οι φυσικώς αδύνατοι μαθητές. Οι μαθητές αυτοί καλούνται να πάρουν μέρος σε πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και μάλιστα να εξεταστούν σε χώρο έξω από το σχολικό τους περιβάλλον.
Ο Γ. Μενεϊδης,εκπαιδευτικός που διδάσκει στο Κέντρο Αποκατάστασης Τυφλών Ιλίου, αναρωτιέται πώς είναι δυνατό οι μαθητές με ειδικές ανάγκες να διαγωνιστούν με ίσους όρους, επισημαίνοντας τα τεράστια προβλήματα της ειδικής αγωγής με απουσία υλικοτεχνικής υποδομής και σχολείων. "Ολα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να σπουδάσουν", επισημαίνει.