ΧΑΛΚΙΔΑ(Του ανταποκριτή μας). -
Καμία προοπτική επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων Αυλίδας δε διαφαίνεται στον ορίζοντα, 40 μέρες μετά το λουκέτο που τους έβαλαν κυβέρνηση και διοίκηση της ΕΤΒΑ, πετώντας στην ανεργία 300 εργαζόμενους, κάτι για το οποίο μεγάλες ευθύνες φέρει και η διοίκηση του σωματείου.
Τις τελευταίες μέρες πολλά σενάρια "κυκλοφορούν" για το μέλλον του ναυπηγείου, του τρίτου μεγαλύτερου σε μέγεθος της χώρας. Να σημειωθεί ότι ο δεύτερος επιλαχών του διαγωνισμού πώλησης - ο όμιλος Στασινόπουλου - που θέλει την αλλαγή χρήσης από ναυπηγείο σε λιμάνι, καραδοκεί, έχοντας ανανεώσει την εγγυητική του επιστολή και παραμένοντας.
Από την άλλη, ο πλειοδότης του διαγωνισμού πώλησης, εφοπλιστής Στ. Ηλίας, πέρα από την υλοποίηση των προϋποθέσεων της διακήρυξης διαγωνισμού, απαιτεί... "λαγούς με πετραχήλια", προκειμένου να βάλει την υπογραφή του κάτω από το συμβόλαιο αγοράς των ναυπηγείων, ενώ καμία πρόθεση δεν έχει να συζητήσει με το σωματείο τη νέα σύμβαση εργασίας, όπως είχε δεσμευτεί σε ανύποπτο χρόνο.
Ο εφοπλιστής ζητά να του μεταβιβαστεί - και όχι μισθωθεί - χερσαία και αιγιαλίτιδα ζώνη συνολικής έκτασης 130 στρεμμάτων που σήμερα ανήκει στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και να του παραδοθεί το ναυπηγείο "καθαρό", χωρίς "τα ζουμιά", όπως αποκαλεί ο ίδιος τα χρέη του Α. Λελάκη!
Ο τελευταίος, πάντως, αφού για 10 χρόνια υπερεκμεταλλεύτηκε το ναυπηγείο και τους εργαζόμενους - στους οποίους οφείλει αποζημιώσεις και δεδουλευμένα πάνω από 500 εκατομμύρια δραχμές - αμέσως μετά τη δικαστική έξωσή του από το ναυπηγείο, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης και εξαφανίστηκε. Μαζί του εξαφανίστηκαν και τα 6 δισ. δραχμές χρέη προς την ΕΤΒΑ και άλλες τράπεζες και 110 εκατομμύρια δολάρια θαλασσοδάνεια που είχε πάρει από την Εθνική για να μετασκευάσει το δικό του πλοίο "Ρίτζεντ Σκάι" σε κρουαζιερόπλοιο, κάτι που βέβαια δεν έγινε ποτέ και το πλοίο εξακολουθεί να σαπίζει στις δεξαμενές του ναυπηγείου.