To επίδομα αυξημένης ευθύνης και αποδοτικότητας θα πρέπει να καταβάλλεται και στους δασικούς υπαλλήλους του υπουργείου Γεωργίας, σύμφωνα με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Συγκεκριμένα, το Γ΄ Τμήμα του Ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου έκανε δεκτή αίτηση της Πανελλήνιας Ενωσης Δασολόγων και άλλων έξι ακόμη δασικών σωματείων και ακύρωσε την κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Γεωργίας του 1996, σύμφωνα με την οποία οι δασικοί υπάλληλοι του υπουργείου Γεωργίας και των εποπτευόμενων ΝΠΔΔ εξαιρούνται από το επίδομα αυξημένης ευθύνης και αποδοτικότητας (νόμος 2430/96). Ο αποκλεισμός των δασικών υπαλλήλων αιτιολογήθηκε τότε με το σκεπτικό ότι τους καταβαλλόταν ανάλογο επίδομα -ειδικών συνθηκών - όπως προβλεπόταν από το νόμο 2342/95.
Ωστόσο, η υπ' αριθμ. 2495/2000 απόφαση του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ έκρινε ότι τα δύο επιδόματα θεσπίστηκαν για τελείως διαφορετικούς λόγους. Το πρώτο επίδομα αυξημένης ευθύνης και αποδοτικότητας του νόμου 2430/96 αφορά σε προγράμματα για ενίσχυση και εκσυγχρονισμό της γεωργίας, καθώς και της δασικής παραγωγής. Στα προγράμματα αυτά εμπλέκονται και οι δασικοί υπάλληλοι, και επομένως, σύμφωνα με το ΣτΕ, το επίδομα αυξημένης ευθύνης θα πρέπει να δοθεί και στους δασικούς υπαλλήλους (άρθρο 4 του Συντάγματος, αρχή της ισότητας).
Το δεύτερο επίδομα ειδικών συνθηκών του νόμου 2342/95 είχε δοθεί στους δασικούς υπαλλήλους για την απασχόλησή τους με τη δασοπροστασία και εξαιτίας του επικίνδυνου της εργασίας τους.